ראשי > תחבורה > שעור בספין מאת רון חולדאי

שעור בספין מאת רון חולדאי

נו… מה אמרתי לכם
הכל כתוב מראש. שעור בספין קבלנו. הינה התגובה של רון חולדאי למשבר התחבורתי

"…….כששרי תחבורה מתחלפים כל שנה וחצי בממוצע, משרד התחבורה הופך לכל היותר למשרד של פרוייקטים. עד היום לא הוצגה תוכנית כוללת עם יעדים ברורים ותקציב. יכולת ניהול והובלה של פרויקט כמעט אינה קיימת – כפי שאנחנו רואים בצער בנוגע לרכבת הקלה שהולכת ומתרחקת מאיתנו.

מצד שני, אנחנו, ראשי הרשויות המקומיות, שאין בידנו את הסמכויות הנדרשות, עומדים חסרי אונים מול הציבור שדורש, ובצדק, תשובות."

——-
קבלתם?  אני בכלל מאוד בעד תחבורה ציבורית, זה משרד התחבורה לא מאפשר לנו..
רגע רגע, אבל מה יש לנו כאן. תגובת משרד התחבורה לתוכנית מהיר בעיר. אממ מעניין מה הם אומרים

לא הייתי בכנס ואני מחכה לשמוע מה היה לשלי וניצן לומר. אבל לפי השתיקה שלהם ברשת בנוגע לכנס היום כנראה שהם לא בדיוק עלו על בריקדות.

מודעות פרסומת
  1. אוקטובר 7, 2010 בשעה 8:32 am

    הטענה "אין לי מה לעשות" היא הטיעון הקבוע של חולדאי, אבל בניגוד לכך
    – משרד התחבורה אומר הפוך
    – בהרצליה ובחיפה מקדמים נת"צ
    – מה לגבי כוונת העירייה להעביר משאיות לנת"צים?
    – ומדוע ראש העיר עצמו לא משתמש מידי פעם בתחבורה ציבורית? שירד אל העם.

  2. אוקטובר 7, 2010 בשעה 2:08 pm

    הנה מה שהיה לניצן הורוביץ ושלי יחימוביץ לומר
    (מתוך גלובוס)

    ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) חלק עם התפיסה הרואה ברכבת הקלה פיתרון לכל תחלואי התחבורה במטרופולין גוש דן. "צריך להגיד את האמת: ייתכן ולא יהיה לנו אפילו קו רכבת אחד לרפואה בת"א, וזה בגלל שאין אפשרות כלכלית ויישומית סבירה לכך, היקף התשואה לא מצדיק את זה. מכרו לציבור חלומות על מטרו. הבסיס לכך הוא לא הגיוני, אלא הרבה תדמיות, פוליטיקה ויח"צ". הורוביץ הוסיף כי "לנוכח העיכובים הבלתי נסבלים והשינוי החד בעלויות הפרויקטים, צריך לבצע בחינה יסודית של המדינה עם זכייני הפרויקטים השונים. צריך לשקול את ההפקדה של הפרויקטים בעתידיים בידי גופים ציבוריים, כמו חברות עירוניות".

    "אנשים לא מסתובבים ברכבת עם לפטופ, כך שהם יכולים לחפש בגוגל איזה קו עבר הפרטה", אמרה ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) המקדמת הצעת חוק להקמת מרכז מידע ממוחשב ביחד עם ח"כ יריב לוין (הליכוד) וח"כ נחמן שי (קדימה). "היא במידה רבה נובעת מהפרטה – אדם קר בבוקר ומגלה שאין יותר קו מסוים בשכונה שלו, והוא לא יודע לאן להתקשר. הפרטת קווי התחבורה הציבורית עברה יותר מהר מהנגשתה לציבור". יחימוביץ ציינה שהצעת החוק מייחסת בשלב ראשון להקמת 200 צגים דיגיטליים מידי שנה בתחבורה ציבורית ועברה לקריאה שנייה.

    יחימוביץ מתחה ביקורת על ההפרטה באומרה כי "אוטובוס עולה 1.2 מיליון שקל ואי-אפשר לחסוך בו. אפשר לחסוך בהוצאות השכר, לקצץ בהפסקות נהגים – עד כדי כך שנהגים נאלצו להשתין לבקבוק. היום עובדים נהגי דן על בסיס שעתי ומשתכרים 28 שקל. יש שם נהגים מדורות א'-ט'. העובדה שהרכבת הקלה חזרה לידי המדינה מראה שנושא התחבורה הציבורית הוא עניין לאומי. הוא לא יכול להיות בידי חברת הפרטיות".

    הבנת או לא הבנתם מדוע יש לתמוך בתנועה הירוקה ולהיזהר מחיקוים וממקסמי שווא כמו שאומר אילן גלאון (תחושה קלה שהוא מדבר עלינו ). ניצן מצטלם מצויין והמסר לאומה בסרט על קורטיבה היה מצויין אבל שהגענו לזמן האמת הכל נשאר בקופסא. לגבי שלי, אני פשוט כל כך מאוכזב. אולי זה מאבק שלא מצטלם טוב אז זה פחות מעניין. המממ………… רגע אחד, נראה לי שעלתי על משהו

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: