התנועה הירוקה

התנועה הירוקה היא מפלגה סביבתית-חברתית המאגדת פעילי שטח, מייסדי ארגונים, חברי מועצות ערים ואנשי אקדמיה, הגות ומדע אשר שותפים להכרה כי חיוני שלאג'נדה הסביבתית-חברתית יהיה ביטוי בכל מערכות השלטון. אנו סבורים שההשקפה הסביבתית-חברתית חייבת להיות חלק מרכזי מהדיון הפוליטי, וכי מפלגה ירוקה, שורשית, אותנטית ובעלת תפיסה רחבה חייבת להיות חלק אינטגרלי מהמפה הפוליטית בישראל. התנועה הירוקה היא ביטוי של השקפת עולם מתקדמת, עמוקה וסדורה, שיש לה מה לומר בכל תחומי החיים, ומחברת עקרונות סביבתיים, חברתיים, כלכליים, אזרחיים והומניסטיים למשנה כוללת
אחת. הירוק הוא לא נושא צר של שמירת הנוף, העצים והפרחים. הירוק הוא סדר היום הפוליטי הרחב ביותר והנוקב ביותר שעומד בפני האזרח הישראלי. ירוק זה לא דאגה לסביבה, אלא דאגה לבני אדם שחיים בתוך סביבה, לרווחתם, לאושרם ולעתידם; ירוק הוא עמידה לימין מי שנפגע מהאי-צדק הסביבתי-חברתי; וחשוב מכל: ירוק זה אמונה נחושה בשינוי וביכולת לחולל שינוי.

הציבור בישראל שואף לפוליטיקה חדשה. כזו שמתאימה למאה ה-21. הפוליטיקה בישראל סובלת ממחלות כרוניות ארוכות שנים: היעדר תכנון וחשיבה לטווח ארוך, שחיקת הסולידריות והסובלנות, קיטוב קיצוני, כוחנות, סקטוריאליות, מנהל בלתי תקין, שחיתות. משבר הפוליטיקה הישראלית הוא משבר הדמוקרטיה הישראלית. ישראלים רבים מדי זנחו את האמונה ביכולת שלהם להשפיע במשהו על חייהם ובאפשרות שמשהו כאו ישתנה. צו השעה הוא לייצר פוליטיקה אחרת. פוליטיקה שיכולה להתמודד עם האתגרים של היום באמצעות תפיסות אחרות, לאור סדר עדיפויות אחר – ועם רוח אידיאליסטית מחודשת. פוליטיקה של תקווה. זהו החזון שמניע את התנועה הירוקה.

  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה