ראשי > בחירות 2013 > יעל כהן פארן על ההתרחשות בהגשת הרשימה ומה הלאה

יעל כהן פארן על ההתרחשות בהגשת הרשימה ומה הלאה

שלום לכולם
ראשית אפתח בכך שאני מודה לכל אחד ואחת שתמכו בי בבחירות הפנימיות של התנועה הירוקה ב 30.11, ושהביאו אותי להיות מס' 6 ברשימה. שנית אסביר שאת הפוסט הזה אני כותבת מאוסטרליה, אליה נסעתי (לביקור משפחתי מסיבות שלא אפרט אך רק אומר שהן לא משמחות) בדיוק ביומיים בהם התקבלו הכרעות קשות והתקיימה הוועידה של התנועה. יצאתי מישראל לאוסטרליה ביום שלישי בערב לטיסה ארוכה מאד, ולאחר התאוששות קצרה, ניסיתי מיי

ד לברר מה קורה בתנועה הירוקה. זה כבר היה יום חמישי בערב אצלי (חמישי בבוקר אצלכם).
הדברים שהבנתי היו קשים מאד מנקודת מבטי. לא כולם אולי היו מודעים למה שהתרחש במפלגה מאז הבחירות הפנימיות, אבל ההתרחשויות מעל ומתחת לפני השטח היו מאד קשות. הבחירות האלו, שהביאו אלינו הרבה מאד מתפקדים חדשים, הביאו גם הרבה פוליטיקה מהסוג הישן והמלוכלך, פוליטיקה שאנו בתנועה הירוקה רוצים למגר מן העולם. מי שלא היה שם ביום שישי ב 30.11 אולי לא יבין זאת, ומבחינתי התחושות לא השתנו גם אם בית הדין של המפלגה דחה את הקובלנות שהגשנו לו (מאחר שלא ראיתי את הפסיקה, אני רק מניחה שזה היה מפאת חוסר יכולת הוכחה מספקת). היו, ועדיין קיימות מבחינתי, חשדות כבדים לאי סדרים והתפקדויות לא חוקיות. גם אם התפקדו באופן חוקי, מתפקדים רבים שהגיעו לא באו לתמוך במפלגה, לא כולם בכלל ידעו לאיזה מפלגה הם הגיעו. מבחינתם הם הגיעו להצביע למי שאמרו להם להצביע עבורם, לא כולם אפילו ידעו מי הם אותם נציגים. הפוליטיקה ה"מסריחה" של המפלגות הישנות הגיעה גם אלינו, כן. ועכשיו לכו תקדמו את הרשימה שיצאה מהבחירות האלה? שלמעשה בראשה (2 מתוך 3 מקומות ראשונים) אנשים שככל הנראה היו אלה שניצחו על המהלכים האלו? אני לא יכולתי להמשיך ככה.
אני מצטערת אם אכזבתי אתכם. אני רוצה להגיד באופן מאד ברור – לא הייתי בעד החבירה אל לבני, ולכן כמובן שלא פרשתי כדי לדחוף את המפלגה לקבל את ההצעה שלה. פרשתי מהרשימה כי חשבתי שהמפלגה לא צריכה לרוץ עצמאית בקונסטלציה שנוצרה, בפילוג האדיר במפלגה, ברשימה הלא מייצגת שהגיעו לראשה אנשים שהשתלטו על המפלגה מבפנים. אני קוראת ברשת האשמות שמופנות כלפיי, כלפי רחלי וערן. בעיניי זאת הכתובת הלא נכונה. לא אנו אלה שפגעו באמון הבוחרים ועסקו בפוליטיקה לא מוסרית. לגבי החבירה ללבני, מאחר שלא הייתי שם אני לא יודעת מה בדיוק התרחש. אני מבינה שהעזיבה של ערן, של רחלי ושלי, שינו את פני הדברים ביום חמישי. יכול להיות שהיה צריך לשתף אתכם, חברי המפלגה, בהתלבטות שלי, אך מפאת קוצר הזמן ובגלל הפרש השעות בין אוסטרליה לישראל זה לא התאפשר, לצערי.
ומה הלאה?
קודם כל, אני חושבת שצריך לעשות שיקום רציני, אפילו restart למפלגה. קיבלנו בעיטה בתחת בבחירות הפנימיות האחרונות, לא היתה בעיני אפשרות לרוץ במצבנו הפנימי, ועכשיו צריכים לחזור ולשקם. הפיראטים – הפעילים והמוטיבציה שאתם מביאים, התפיסה שמתחברת מאד עם התפיסה והחזון של התנועה הירוקה כפי שאני רואה אותה, אתם יכולים להיות המנוף של המפלגה להשתקם ולהביא לתמיכה ציבורית רחבה בה.
שנית, אני רואה חשיבות אדירה בריצה משמעותית ברשויות המקומיות. רק כך נבנה את הכח שלנו בישראל, כמו שעשו מפלגות ירוקים אחרות בעולם.
יעל
:קטגוריותבחירות 2013
  1. עמוס
    דצמבר 9, 2012 בשעה 4:00 pm

    יעל, תודה על ההבהרה. מצטער על הנסיבות הלא משמחות שהרחיקו אותך לאוסטרליה.

    בניגוד אלייך שעושה מאמץ בנסיבות האלו להבהיר את צעדייך וגם לא חוששת לומר בצורה גלויה את אשר על ליבך, צר לי על כך שהפורשים האחרים – אנשים שאני מעריך עד מאד – הנמצאים קרוב יותר, לא כתבו שום דבר מעין זה עד עתה.

    מאחל לך רק טוב.

  2. דצמבר 9, 2012 בשעה 4:05 pm

    יעל, קרו הרבה דברים במקביל, עם הרבה פרשנויות, וקשה לפתוח כרגע את הפלונטר. המינימום שאני יכול לעשות הוא לשלוח לך את פזק הדין שלנו, למרות ששלחתי אותו לרחלי, מיכאל ונתי עם הוראה ברורה להפיץ אותו לכל ההנהגה. אם המידע לא עובר בינכם בתוך הקבוצה הקטנה של ההנהגה, מה לנו המתפקדים והפעילים כי נלין על כשלי תקשורת. לרובינו אין מושג מה קרה מאחורי הקלעים ומתחת לפני השטח של "המפלגה הכי דמוקרטית ושקופה במזרח התיכון" וזה מאוד מציק לפעול בחוסר מידע, אנשים משלימים פרטים ממוחם הקודח וכבר בוחרים אשמים וקובעים דיעה מי הבוגד ומי המאכזב. טלנובלה שלמה כי נראה שההנהגה לא מדברת איתנו ואפילו לא בינה לבין עצמה.

    מה שדרוש כרגע זה שיקום יסודי של אמון, שכתוב אחוזים ניכרים מהתקנון ואולי החלפת שם כי המותג שלנו מת בתקשורת והובא לקבורת חמור. מקום 13 הוא לא ריאלי, אז כל ברדק החבירה הזו רק ייצר רגשות רעים מבפנים ותדמית אופורטוניסטית ורדודה מבחוץ. אני יכול להבין את מבקשי דמו של אלון כרגע.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

