ראשי > Uncategorized > הצעה לחברים – בני אהרון ( לקראת הועידה הדחופה ביום רביעי )

הצעה לחברים – בני אהרון ( לקראת הועידה הדחופה ביום רביעי )

שלום אני רוצה לחבר אתכם ליוזמה חדשה שלי שבאה למיטב הבנתי יכולה להביא מצביעים חדשים שמזדהים עם ערכי המחאה החברתית וכן מאוכלוסיות מוחלשות שהן הנפגעות העיקריות מגזירות הכלכליות שבנימין נתניהו הפיל עליהם ולכן: אלו המספרים שחשוב לי להעביר אליכם

אני מציע לחברים לפנות אל קולות הצפים הרבים בארץ שהם: מזרחיים עניים אנשיי מחאה מגוונים שזה אומר רשימה מייצגת של אוכלוסיה זו ואז אפשר לקבל את קולותיהם העם הזה ממתין לבשורה שכזו
לכן צריך לגוון את הרשימה חוץ מאלון טל שנשאר במקום ראשון מקום שני צריך מזרחי \מחאה \
מקום שלישי צריך אישה \ גבר \ מחאה
מקום רביעי אשה \גבר\מזרחי\ וותיק בירוקה
מקום חמישי גבר \אישה \מחאה
רק כך נביא "בשורה שינוי " של ירוק אקדמי מזרחי מחאתי \מוחלשים
עמך ישראל הקול הצף ייתן את הקולות שלו לרשימה שכזו
בנוסף מפלגות קטנות שיחברו העם משווע לדבר כזה יותר ממה שאנו חושבים יש מצב להצליח כהפתעת הבחירות
אין לציפי שום אג'נדה רק הפסידה בפריימריס מקדימה ועזבה שזו גם בגידה בתוצאות היא גם בגדה בליכוד שלא נדבר שמפלגת קדימה הייתה רעה לעם ישראל
אני מציע אפשרות נוספת : לנסות ללכת למשא ומתן עם הליכוד שהוא יותר דמוקרטי וההליכים בו ישרים והוגנים שווה כל נפש מה שגם יש באפשרות הליכוד להכניס מס' חברים שלנו לרשימה בשיריון במקומות ריאלים בכל עשיריה בליכוד אחד ואז יכנסו שלושה
ציפי ליבני לפניי תהום של השמדה פוליטית עצמית ואין לנו מה לחפש שם כבר עדיף לנו לגבש מפלגות קטנות יחד ולרוץ אולי נקבל 4 מנדטים

:קטגוריותUncategorized
  1. דצמבר 3, 2012 בשעה 11:46 pm

    ערב טוב בני,

    המפלגה הירוקה, בפעם האחרונה שבדקתי את מצעה, היא מפלגה חברתית. היא פועלת לצמצום אי שוויון ונלחמת בהפרטות חסרות אחריות לפלוטוקרטים. אני לא מבין איך חבירה ללבני או לליכוד לא סותרים את זה לחלוטין. זה חיבור שלא יהיה מוסכם על אף אחד מהמצביעים המסורתיים שלנו שיעברו עם הקול שלהם למפלגה אחרת, בכלל זה הקול של עבדך הנאמן.

    • דצמבר 4, 2012 בשעה 1:25 pm

      אתה צודק כל העניין הזה מעיד על חולשת המועמדים של הירוקה

  2. עמוס
    דצמבר 4, 2012 בשעה 1:16 am

    עירא כמובן צודק – ציפי לבני בראש רשות החברות הממשלתיות תחת נתניהו היתה ממקדמי ההפרטות הבולטים בשני העשורים האחרונים; אם אולמרט חביב הטייקונים היה רץ היא היתה רצה אתו (או תומכת בו מבחוץ) – כך על פי עדותה והמתנתה להכרעתו; פעילי התנועה הירוקה היו מעורבים חזק מאד במחאה בקיץ שעבר – לבני לא זכורה כדמות בולטת שם; אני מתקשה לחשוב על דבר רחוק יותר מרוחה של התנועה הירוקה מאשר מפלצת הליכוד ביתנו – אני לא חושב שמישהו חושב ברצינות על חבירה עם נתניהו וליברמן.

    מנגד, העבודה פירסמה הערב תכנית כלכלית-חברתית שמקדמת בין היתר דיור בר-השגה, תחבורה ציבורית, שמירה על אוצרות הטבע בידי הציבור, השקעה בתשתיות ודאגה לחלשים ומוחלשים. משמח.

    • דצמבר 4, 2012 בשעה 1:37 pm

      עמוס אני חושב שרשימה צבעונית נפתחת לציבור הכללי. התוצאות שלנו בפריימריס לא מעודדות בוחרים מאוכלוסיות של עניים מזרחיים ימניים דתיים פרפריה ערבים רוסים ועוד מגזרים . הגיוון הוא שקובייע גם במועמדים וגם באלסטיות המצע שיהיה אוניברסלי פחות או יותר מותאם לישראלי המצוי רק כך תקבל הרבה מנדטים

  3. חן
    דצמבר 4, 2012 בשעה 1:32 am

    מי שרוצה לחבור , זה יוזמה של המפלגה . אם הליכוד או ציפי יתנו חופש פעולה בנושאים החברתיים האקולוגיים והכלכליים תמורת אי פעולה בנושא המדיני \בטחוני. תמורת מנדטים בטוחים בכנסת, אולי יכול לקרות.

    • דצמבר 4, 2012 בשעה 1:43 pm

      חן שפתיים יישקו אתה צודק אנחנו קטנים מידיי בכדיי לתת מצע מדיני ובנוסף אנחנו נראים תנועת עילית של אשכנזים בורגנים ויפי נפש מעודנים ועדיף שנראה משופשפים "עמך ישראל" מהמוחלשים אכפתיים אידיאולוגים ירוקים הומניים עם חוסן לאומי כלכלי חברתי בנקי שוב תודה חן

  4. חן
    דצמבר 4, 2012 בשעה 1:35 am

    גם חיבור לעבודה זה יכול לעבוד , אבל לא נראה לי שהם ירצו מבחינתם הם גם ירוקים .
    אם המטרה היא לקבל מנדטים תמורת חבירה אז כדי לבדוק את כל ההצעות של המפלגות ומה הם מציעים, ולהניח בפני הועידה. כמובן שעדיף לרוץ לבד או עם שאר מפלגות המחאה הקטנות.

    • דצמבר 4, 2012 בשעה 1:47 pm

      אני מעדיף שהתנועה תרוץ לבד עם תוספות של פעילים ממפלגות קטנות בשילוב מזרחי מהמחאה מקורי ברשימה בין שני המועמדים הראשונים וזה יעיד על פתיחות ואמינות בעיניי הציבור

      • עודד
        דצמבר 4, 2012 בשעה 9:19 pm

        על איזה אמינות זה יעיד?? בדיוק להיפך. היו פריימריז והן נגמרו. ועכשיו פתאום יצניחו מישהו אחר באמצע? זה אמין??

  5. עמוס
    דצמבר 4, 2012 בשעה 1:41 am

    חן, לא הצעתי חבירה לעבודה, למרות שנראה לי מתאים לי יותר מאשר ל"תנועה". לא ברור לי למה התכוונת ב"חופש פעולה בנושאים החברתיים האקולוגיים והכלכליים תמורת אי פעולה בנושא המדיני \בטחוני". הנדוניה העיקרית של לבני בעיני היא הצטרפות כל חברי הכנסת שלה להצבעות בנושאים סביבתיים על פי עמדתם של נציגי התנועה, אבל זה לא מצדיק בעיני את החיבור הזה. אני חושב שבריצה עצמאית אפשר להשיג יותר. לגבי חבירה לליכוד – אני אישית מעדיף כבר שלא נהיה בכנסת.

    • דצמבר 4, 2012 בשעה 1:49 pm

      עמוס אתה צודק בקשר לריצה עצמאית אך נראה לי שהמועמדים לא יכולים לגייס כסף לבחירות

  6. עודד
    דצמבר 4, 2012 בשעה 9:49 am

    בני, האם אתה מציע להתעלם מתוצאות הפריימריז שהיו ולהתחיל עכשיו מחדש לבנות רשימה בצורה אחרת? זה בלתי אפשרי בפרק הזמן שיש וגם לא הגיוני לעשות דבר כזה עכשיו, אחרי הפריימריז.
    בנוגע לחבירה – זו אשליה אחת גדולה שמפלגות גדולות (יותר או פחות) יתנו לנו להוביל משהו בתחום הסביבתי ויצביעו בנושאים אלה לפי מה שאנחנו נתווה.
    אנחנו והערכים שלנו לא מעניינים אותם, רק הקולות שלנו. אחרי הבחירות הם ישתינו עלינו בקשת גדולה.

    • דצמבר 4, 2012 בשעה 1:52 pm

      עודד בפוליטיקה הכל אפשרי ובמפלגות רבות יש שריונים וזה כלל לא פסול . בקשר לחבירה אתה צודק אין צורך לכן אנחנו צריכים להיות מקובלים ומחוברים לעם על ידי רשימה מגוונת שהריי איך יזדהו איתנו ויבחרו בנו

  7. דצמבר 4, 2012 בשעה 1:28 pm

    עמוס :
    עירא כמובן צודק – ציפי לבני בראש רשות החברות הממשלתיות תחת נתניהו היתה ממקדמי ההפרטות הבולטים בשני העשורים האחרונים; אם אולמרט חביב הטייקונים היה רץ היא היתה רצה אתו (או תומכת בו מבחוץ) – כך על פי עדותה והמתנתה להכרעתו; פעילי התנועה הירוקה היו מעורבים חזק מאד במחאה בקיץ שעבר – לבני לא זכורה כדמות בולטת שם; אני מתקשה לחשוב על דבר רחוק יותר מרוחה של התנועה הירוקה מאשר מפלצת הליכוד ביתנו – אני לא חושב שמישהו חושב ברצינות על חבירה עם נתניהו וליברמן.
    מנגד, העבודה פירסמה הערב תכנית כלכלית-חברתית שמקדמת בין היתר דיור בר-השגה, תחבורה ציבורית, שמירה על אוצרות הטבע בידי הציבור, השקעה בתשתיות ודאגה לחלשים ומוחלשים. משמח.

  8. דצמבר 4, 2012 בשעה 1:29 pm

    מתפקדי התנועה הירוקה שימו לב: ביום ג' 4.12 בשעה 20:00 בערב צפויה הייתה להתקיים ועידת חירום של המפלגה בסמינר הקיבוצים בתל-אביב. ועידה זו נדחית ביום אחד בדיוק, ותתקיים באותו מקום ביום ד', 5.12 בשעה 20:00.

    בועידה תעלה להכרעת חברי המפלגה תוצאות מו"מ פוליטי המתקיים עם גופים פוליטים נוספים, בהתאם להתפתחויות. למרות ההתרעה הקצרה, הבלתי נמנעת עקב לוח הזמנים הנוכחי בהגשת הרשימות לכנסת, אנא עשו כל מאמץ להגיע. אנא עקבו אחרי עדכונים באתר ובמייל, יתכנו שינויים בהתרעה קצרה.

    מטה מפלגת התנועה הירוקה.

  9. דצמבר 4, 2012 בשעה 1:57 pm

    מיכאל אני מקווה שהצעתי בקשר שיפור וגיוון הרשומה יעלה גם לדיון בוועידה. ואל לנו לסגור את עצמנו בתוך עצמנו ברשימה הקיימת ותשוב שאני אומר את זה מבלי לפגוע באף אחד שהריי זה לא אישי ורק טובת הכלל והתנועה מול עיניי

    • דצמבר 4, 2012 בשעה 2:24 pm

      בני, היתה ועידה או שתיים או שלוש מאז הקמת המפלגה, הוחלט על פריימריז דמוקרטיים ולא על ועדות מסדרות. אני חושב שבסה"כ התנועה שלנו אולי השיוויונית ביותר בארץ מבחינת אחוזי חילונים-שמאלנים, נשים-גברים, מזרחיים-אשכנזים, ולא בגלל שריון או הטיה, אלא בגלל שבאמת כולם אנשים ולא נבחרים אישית אלא (אני מקווה) לפי רקורד ואידאולוגיה. אם המטרה שלנו היתה להתפשר ולדלל את האידאולוגיה כדי לאסוף מנדטים, אז אתה צודק, אבל זו לא המטרה של המפלגה הזו, ומעבר לכך, מפלגות שקמו על בסיס אופורטוניסטי כזה (ראה קדימה) שרדו שתי כנסות ובסוף התרסקו. אני מציע לך לקרוא את המצע של המפלגה, אנחנו רוצים חשיבה לטווח ארוך, תכנון הגיוני ושיקולים אוביקטיביים בעיצוב מדיניות לפי נתוני מדע. אם נזרוק את כל אלו מהחלון בשביל מנדטים, הרי שגם לא נוכל להגשים את האידאולוגיה הזו כשנהיה בכנסת.

      אם אתה מחפש מפלגה שהטקטיקה שלה בקמפיין הוא אחוז המזרחיים בעשיריה הפותחת, אני ממליץ לך להסתכל על "התנועה" או הליכוד, העבודה וכיוצא באלו.

      • דצמבר 4, 2012 בשעה 8:21 pm

        עירא בסוך יום צריך לשלם במכולת. מודעות ירוקה יש בעם ישראל חוץ מכמה אינטרסנטים למיניהם [קבלנים וטייקונים] בשביל לשנות ולהיות קיימים אנחנו צריכים לפחות 4 חברי כנסת. אחרי שתכנס לכנסת תקשיח את עמדותיך הירוקות עכשיו צריך קולות של המחאה ומוחלשים והם מתחננים שתהיה מפלגה שתייצג אותם ואין אנחנו הסיכוי האחרון . מה שגם מזרחיים ומוחלשים יבחרו בסוף בליית ברירה בש"ס וברב אמסלם [ עדתי מזרחי ] וזה חמור לכשעצמו . בגדול צריך לקרב אותם לאסוף אותם ולייצג אותם מעבר לייצוג ירוק….. הרבה אנשים מדברים ומתקשרים בעניין הזה אני לא מחפש לעצמי כמו שזה נראה בשכונות ובמחאה רעבים למנהיגות שאין אני מדבר מהשטח אלו הם הקולות הצפים הפוטנציאלים שהיום עומדים על 40 אחוז ואני רוצה לרכז אותם לפעילות ובחירה במפלגה שלנו צריך פרצופים של אנשי מחאה כמו חג/ג ועוד פעילי שטח צריך להעיר את השטח עם פעולות אקטביסטיות של המחאה ושכונות מוחלשים. אנחנו צריכים להיות ראש חץ של הבחירות האלו ולא נספחים של ציפי ליבני או מפלגה אחרת …………….. הקמפיין הוא כלכלי חברתי זה הנושא שמוביל את הבחירות ולא שום דבר אחר \\\\\\\ וזה מה שמעניין את ציבור הבוחרים בעת הזו

  10. ofersin
    דצמבר 4, 2012 בשעה 2:35 pm

    בני,
    שים לב שאתה מבטל חבירה לציפי לבני משום שהמפלגה שהיא מובילה פחות דמוקרטית מאחרות (כמו למשל הליכוד), ובאותה נשימה מציע לסדר רשימה חדשה לתנועה הירוקה בלי שום קשר לתוצאות הפריימריס, כלומר, באופן לא דמוקרטי. שלא יובן מזה שאני בעד חבירה ללבני – אני לא – אבל אני לא מבין איך ההצעה שלך, בני, מתיישבת עם ערכיה של התנועה הירוקה באיזשהי צורה. שכנע אותי על בסיס ערכים, ולא על בסיס אסטרטגיה.

    • דצמבר 4, 2012 בשעה 9:03 pm

      אני אענה בכייף, תוצאות הפריימריס יישארו בעיקרון הדמוקרטי, מאחר ואנשיי מחאה חברו לירוקה ברגע האחרון מסיבות א. שלא הוקמה מפלגה מייצגת של המחאה ב. המחאה היא המון אדם מגוון מבולבל ולא אחיד דעה ,.אנשיי מחאה ומוחלשים לא חזקים מספיק לעמוד על רגליהם האחוריות [ הירוקה יכולה להיות הרגליים האחוריות של המחאה \ מוחלשים ] ג. זה דמוקרטי לחבר קבוצות למפלגה בכדי שקבוצות אלה יתמכו במפלגה ומישרים קו בהתאם לערכים ד. זו אפליה מתקנת שהירוקה צריכה לעשות מטעמים חברתיים הומניים ה. פעולה זו תגדיל ותאדיר את התנועה באצילות חסרת תקדים בעיניי הציבור ו. אני אומר לעשות שינוי קל ולהכניס איש מחאה במקום 2 או 3 זה כל השינוי ז. אפקט כזה יגדיל את התנועה ב- 2-3 מנדטים שבסופו של דבר נגיע ל- 4-5 מנדטים שהם אפקטיבים יותר ובחשבון סופי זה לא יפגע במי שזז ממקומו להפך מגדיל את הסיכוי שלו להיכנס ברשימה הריאלית ח. זו הומניות בונה \\זה חברתי \\ זה מחבק \\ זה אמין \\\ זה מצליח ט. ידוע שעושים את זה בכל מפלגה שיש שריונים לדוגמה לנשים. ערבים. קיבוצניקים. מוחלשים סטודנטים, מזרחיים פריפריה, ולכל מיני מגזרים וזה טוב וזה דמוקרטי לחלוטין וזה פותח ומאדיר את הערכים של התנועה הירוקה [פתיחות וסובלנות וקבלת האחר השונה] י. ברוב המפלגות בעיקרון אין פריימריס ובליכוד שהיה פריימריס נתניהו עוד ישריין אנשים והוא מלכתחילה שריין את ישראל בתינו אנחנו לא ביקשנו שריון למרות שהופענו שבועיים לפני הפריימריס יא. כל עם ישראל ראה שהמפלגות הקיימות לא חבקו את המחאה והמוחלשים ואם התנועה הירוקה תעשה זאת ותחבק כל עיניי עם ישראל יהיו על הירוקה ועם ישראל ייתן את קולו למען אחדות סובלנות ואנו נהייה אור לעם ישראל עם 8 מנדטים \\\\\ זה מה שאני מקבל מפניות ומהתקשרויות בשטח והבנת המטרייה כולה \\\ בהצלחה לכולם

  11. בחירה מדר
    דצמבר 4, 2012 בשעה 4:45 pm

    הייתי רוצה להיות יועצת יש לי הרבה רעיונות דיי סדורים.

  12. חן
    דצמבר 4, 2012 בשעה 9:34 pm

    אני מציע לכם לחשוב על כחלון והסקרים שנתנו לו בין 20 ל13 מנדטים , וזה אומר יש בציבור כן רצון למזרחי חברתי חילוני מסורתי שיוביל מהלכים חברתיים למען האזרחים. אגב לאחר הסקר הליכוד ביתנו רצו לשריין לכחלון מקום 3 ושר אוצר בלי פריימריס ובעניין הפריימריז זה לא בדיוק דמוקרטיה, זה כבר ידוע וצריך לעשות שילוב בין פריימריס לבין שילוב של אנשים יצוגיים, שמייצגים אוכלוסיות מסויימות. הרי גם למשל שלי אגב רצתה לשריין את ציפי לבני למשל , וגם היתה הבטחת יצוג למגזרים שונים. ועכשיו גם הליכוד רצה לשריין מקום לבני בגין , וגם ליברמן מסדר את הרשימה של ישראל ביתנו וממתן אותה קצת. פריימריז זה לא הדמוקרטיה הכי, גם במרצ יש בחירות בועידה . וחוץ מזה בדרך כלל יש בחירות ליו"ר בנפרד ולרשימה בנפרד בכל מפלגה בעולם נדמה לי חוץ מהתנועה הירוקה. צריך שילוב של פריימריס וועדה מסדרת. וברצוני להזכיר שהתנועה הירוקה רצה עם מימד , איך זה הרי היה פריימריס וכו.. כי המטרה היא גם לעבור את אחוז החסימה . גם העבודה והליכוד אגב לא בחרו נציג אתיופי במקום ריאלי. האם זה בסדר?

  13. חן
    דצמבר 4, 2012 בשעה 9:52 pm

    דרך אגב , מטרת כל מפלגה היא כן לאסוף מנדטים כדי לבצע את המדיניות והשינוי שהיא רוצה לעשות . ואם תרצו להמשיך להישאר מחוץ לכנסת אז תמשיכו בדרך שלכם , ואף אחד בציבור הרחב לא מכיר את ראשי המפלגה הירוקה , רק מי שבעיניינים , אנשים מצביעים לתנועה הירוקה כי חושבים שנחמד שיהיה ירוקים בכנסת ולא רוצים להצביע למפלגות אחרות, וה היה גם המלחמה בין התנועה הירוקה למפלגת הירוקים מי שישתמש בשם הירוקים , וגם היה סיכסוך בין שני אלו לבין עלה ירוק, כי מרוב ירוק הציבור התבלבל.

    • דצמבר 4, 2012 בשעה 9:59 pm

      נכון חן

      • דצמבר 4, 2012 בשעה 10:59 pm

        ביום חמישי יוגשו הרשימות לועדת הבחירות לכנסת. אין זמן לעשות הצבעה (בהתאם לתקנון!) על רשימה מסודרת חדשה במקום הפריימריז. אתה מוזמן להציע את זה לפני הפריימריז הבאים בעוד כ-4 שנים אם זה בוער בעצמותיך. עכשיו זו לא הדקה התשעים, אלא אנחנו כבר חצי שעה אחרי שנגמר המשחק.

        • דצמבר 5, 2012 בשעה 1:04 pm

          עירא אף פעם לא מאוחר לעשות פעולות בשביל צדק או הצלחה אפשר לשנות עד הרגע האחרון להעביר את רוע המפולת והכשל

          • דצמבר 5, 2012 בשעה 3:24 pm

            תהיה מוזמן לשכנע אותי ברגע, רק תראה לי בתקנון איפה כתוב שאפשר, ואיך זה תואם את רוח הדמוקרטיה.

  14. חן
    דצמבר 4, 2012 בשעה 9:55 pm

    וברצוני להזכיר שהתנועה הירוקה ביקשה לפני כמה ימים מדפני ליף שהיא תעמוד בראשה, כדי לקבל מנדטים , אבל רגע לא היה בפריימריס? 🙂 .

  15. עמוס
    דצמבר 4, 2012 בשעה 11:14 pm

    חן :
    וברצוני להזכיר שהתנועה הירוקה ביקשה לפני כמה ימים מדפני ליף שהיא תעמוד בראשה, כדי לקבל מנדטים , אבל רגע לא היה בפריימריס? .

    חן, מאיפה הבאת את זה? לא נראה לי שהתנועה הירוקה הציעה לדפני ליף למוד בראשה ואילו היה מישהו מבשל מגעים כאלו זה היה מובא להכרעת הועידה. הרעיון של שילוב דמות ציבורית מוכרת במקום גבוה גם לאחר הפריימריס הוא לא בלתי קביל – אני מניח שאם הרב מלכיאור למשל היה מסכים לרוץ שוב יש סיכוי רב שהועידה היתה מוכנה לאשר את שילובו באחד המקומות הראשונים; אבל בדוגמה הזו יש קרבה אידיאולוגית והיסטוריה משותפת – בדיוק הדברים עליהם דברנו עירא, עופר, עודד ואני (אל תבינו שזה רעיון שאני מנסה לקדם — זו רק דוגמא; אם זה היה עולה אני ממשל לא יודע כיצד הייתי מצביע). אין טעם למכור את העקרונות שלנו בשביל מנדטים. בני, המפלגה הירוקה היתה מיוצגת היטב ופעילה במחאה בקיץ שעבר. חלק מהמתמודדים בפריימריס היו פעילים מרכזיים בה. בסופו של דבר נבחרו חמישה נציגים מ"ישראל ירוקה" וחמישה מ"התנועה הירוקה", שהם רובם מהגרעין המייסד, חברי הנהגה או ראשי סניפים – אנשים שהמשיכו להיות פעילים לאורך השנים למרות הכישלון בבחירות הקודמות והוכיחו שניחנו באורך נשימה ובמבט ארוך טווח.

    לתנועה הירוקה יש נכסים אדירים. התנועה הזו הצליחה לעשות הרבה גם מבלי להיכנס לכנסת. התפקיד שלה הוא לשנות את השיח ואת צורת החשיבה. התכנית הכלכלית-חברתית של העבודה היא ביטוי להשפעה הזו שלנו. אם ניכנס לכנסת נוכל להשפיע הרבה יותר, אבל אם נקושש מנדטים במחיר ויתור על עקרונות נאבד את היכולת לשנות. יש לנו רשימה שחלק מהחברים הוכיחו את היכולת שלהם בגיוס קולות. עם קמפיין מוצלח כמו בפעם הקודמת התנועה הירוקה תהיה בכנסת, בלי להתפשר.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

