ראשי > בחירות 2013, דמוקרטיה > פריימריסטים! עלו לבמה!

פריימריסטים! עלו לבמה!

הרגע קיבלנו את הניוזלטר שמספר שהבחירות המקדימות נידחו בשבוע. רק אתמול הגעתי לחפור באתר האם של המפלגה כדי לקרוא קצת על הפנים הפחות מוכרות של ה(א)נשים שרצים השנה לרשימה. לצערי גיליתי שלא כולם אפילו טרחו להציג את עצמם ואת עמדותיהם בפירוט. כולם נראים נחמדים ובעלי רצון טוב, אל תבינו לא נכון, אבל כיוון שאין לנו "דיבייט" נשיאותי, אני חושב שיש מקום לבקש לשאול כמה שאלות את הרצים, והבלוג הזה הוא בהחלט מקום מתאים.

אז קוראים ופעילים, רכזו כאן למטה את שאלותיכם, ומועמדים, הרגישו חופשי לנדב מידע מראש ולענות בדיעבד, ובואו נקים פה רב שיח שיעזור לנו להכיר את המועמדים ולהבין את מי אנחנו מצעידים.

אני אפצח בשאלה ראשונה, ואני מפנה אותה לחברינו החדשים שמכהנים היום במועצות המקומיות והעיריות השונות עוד מימיהם ב"ירוקים"
– אני קורא את הרזומה שלכם, ונראה שעשיתם חייל ברמה המקומית, אני מתאר לי שאתם מכירים את המועצה המקומית ועסקניה טוב, ואולי תוכלו להועיל בהרבה בתפקידיכם כיום מאשר בכנסת. במובנים רבים, ענין הקשרים האישיים וההיכרות העמוקה עם הקהילה המקומית שווים לעין ערוך במקומות האלו, ואתם נמצאים במקום מצוין להיות כוח מסייע ומשתף פעולה עם הרשימה לכנסת. אז שאלתי היא למעשה האם נרוויח יותר מיכולותיכם ברשימה לכנסת או במועצות המקומיות, עם הרקורד המוכח והקשרים החשובים שיצרתם? עד כמה שהבנתי מגעת, מדובר בצורות עבודה שונות, יכולת השפעה שונה, ואני לא בטוח שלחבר מועצה יש בדברים מסוימים יותר כוח מלחבר כנסת, ולכן אני שואל מה לדעתכם צריך לעמוד ברשימת השיקולים שלנו כשאנחנו מצביעים לכם בפריימריז ונאלצים להחליט אם אולי לוותר על השפעתכם המקומית? אני חושב שהנכס הכי גדול שאתם מביאים לתנועה הירוקה הוא דווקא הגיבוי המקומי הרחב לנציגים בכנסת, שלא יצטרכו לפעול לבדם בריק אפילו יום אחד מרגע שיכנסו לבית הנבחרים.

(כן, יצא ארוך, מתנצל, אבל זו נקודה חשובה 🙂 )

  1. נובמבר 21, 2012 בשעה 1:10 am

    תייגתי אותם בפייסבוק לסמן את הפוסט ( לא היה לי את כולם ) אני מקווה שהם יגיעו להכיר את הפעילים

  2. יואב
    נובמבר 21, 2012 בשעה 6:28 am

    אהלן,
    כאן יואב, נציג המפלגה הפיראטית הישראלית, אשמח לענות לשאלותיכן ולשאלותיכם

  3. נובמבר 21, 2012 בשעה 10:59 am

    אשמח לענות לכל שאלה שמופנית אלי. שיהיה המשך רגוע ושקט לכולם.

  4. maya oren
    נובמבר 21, 2012 בשעה 5:00 pm

    שלום עירא, זאת שאלה טובה, שכן יש ערך רב בעשייה המקומית, ועם זאת יש צורך מהותי בעשייה כלל ארצית שתהיה בעלת השפעה רחבה יותר ובתחומים נוספים. אני לא חברה במועצה/עירייה, מעניין מה חברי המועצה המתמודדים ישיבו. מאיה אורן

  5. hadas shachnai
    נובמבר 21, 2012 בשעה 5:06 pm

    הרשויות המקומיות הן כר נפלא להכרות עם פוליטיקה בכלל ופוליטיקה ירוקה בפרט. המקפצה לכנסת הינה טבעית. במידה ונציג מקומי יעבור לכנסת יש אחריו שורה של אנשים נפלאים שימלאו את מקומו. תהליך כזה קרה גם בפרלמנטים רבים באירופה. גם שם התחיל התהליך הירוק מהמקומי ועבר לארצי. בברכה, הדס שכנאי מועמדת ליו"ר התנועה הירוקה

  6. נובמבר 21, 2012 בשעה 9:35 pm

    אני מאמין שהזירה המקומית- העירונית והשכונתית, משמעותית יותר לטווח הרחוק, ככל שטכנולוגיות המידע והדמוקרטיה הישירה משתפרים, חופש האסיפה וההתאגדות יגבר והחברה הזרחית תתחזק. בירושלים לדוג' המנהלים הקהילתיים כבר כעת משפעים רבות על השכונות גם ברמה כלכלית ותכנונית ומקיימים בחירות דמוקרטיות. לעומת זאת, כבר בבחירות הקרובות מועמדים נציגים ישירים/פיראטים לייצג את התנועה. נציגים אלו מטבע התחייבותם להחלטת הצבעות חברי התנועה, לא יזדקקו לקשרים בקיאות או התמחות דווקא באזור או אפילו בנושא מסויים, ויתרונם יהיה דווקא ביכולת לתרגם את המדיניות שתקבע ע"י החברים לחקיקה ותמיכה בוועדות ובמליאת הכנסת. דווקא בשכונה ובעיר יש חשיבות יתרה לנציגים המכירים את השטח לעומקו. לפיכך אני תומך בהמשך הפעילות המקומית של חברי מועצה. כמובן שאם אדם חש שכנציג בכנסת יתרום יותר, אל לנו מלהכשילו, ושיהיה בהצלחה לכולנו.
    אני משתתף ופועל בעיקר בזירה המקומית לקידום דמוקרטיה ישירה יותר בשכונה ובעיר.
    שי קנוהל

  7. נובמבר 21, 2012 בשעה 9:43 pm

    Shay Menashe Leibowitz Knohl :
    אקדים ואומר שאינני מתמודד לרשמית התנועה, אבל אביע את דעתי בכל זאת – בתור תומך במוקרטיה ישירה ודיונית, היא לא פחות חשובה מזו של המועמדים:
    אני מאמין שהזירה המקומית- העירונית והשכונתית, משמעותית יותר לטווח הרחוק. ככל שטכנולוגיות המידע והנגישות אילו משתפרים, הדמוקרטיה הופכת לישירה יותר, חופש האסיפה וההתאגדות יגבר וייושם והחברה האזרחית תתחזק. בירושלים לדוגמא המנהלים הקהילתיים כבר כעת משפעים רבות על השכונות גם ברמה כלכלית ותכנונית ומקיימים בחירות דמוקרטיות. לעומת זאת, כבר בבחירות הקרובות לרשימת התנועה מועמדים נציגים ישירים/פיראטים לייצג את חברי התנועה. מטבע התחייבותם להחלטות חברי התנועה, לא יזדקקו נציגים אלו לקשרים ענפים בזירה המקומית, בקיאות או התמחות באזור כלשהו או אפילו בנושא מסויים, ויתרונם יהיה דווקא ביכולת לתרגם את המדיניות שתקבע ע"י החברים לחקיקה ותמיכה בוועדות ובמליאת הכנסת.
    דווקא בשכונה ובעיר יש חשיבות יתרה לנציגים החיים ומכירים את השטח לעומקו. לפיכך אני תומך בהמשך הפעילות המקומית הברוכה של חברי המועצה הנוכחיים. כמובן שאם אדם חש שכנציג בכנסת יתרום יותר, אל לנו מלהכשילו, ושיהיה בהצלחה לכולנו.
    אני משתתף ופועל בעיקר בזירה המקומית לקידום דמוקרטיה ישירה יותר בשכונה ובעיר.
    שי קנוהל

  8. חן
    נובמבר 22, 2012 בשעה 8:40 pm

    אני תומך בבני אהרון , לאחד מראשי המפלגה בעדיפות או ולראש רשימת המעומדים מקום 3 , מחר הפרטים שלו יעלו, יש לו נסיון פוליטי של 25 שנה הוא בא מהליכוד ואגנדה חברתית וירוקה , הוא נתרופת ומרפא טבעי מצויין ופעיל במחאה החברתית ופעיל מהשכונות שהצליח בחיים, ויכול למשוך הרבה מזרחים מהמעמד הנמוך וממאוכזבי הליכוד למפלגה, והוא יכול להביא אנשים משפחה וחברים שיתמכו , ולהעלות את המפלגה מעל אחוז החסימה, שכן יש למפלגה מנדט וחצי אוטומטי , שלא משנה מי במפלגה, ומקומות ברשימה במקום ריאלי יכול לתת את הפוש הנדרש למפלגה, ואת הלגיטימציה בציבור הנמוך, המזרחי, החברתי המאוכזב מהליכוד וממדיניותו , בן אדם ישר ואמין ענייני ורציני.

  9. נובמבר 22, 2012 בשעה 8:52 pm

    תודה חן

  10. חן
    נובמבר 22, 2012 בשעה 9:36 pm

    אני חן שרעבי תומך בבני אהרון , לאחד מראשי המפלגה בעדיפות או ולראש רשימת המעומדים מקום 3 , מחר הפרטים שלו יעלו, יש לו ניסיון פוליטי של 25 שנה הוא בא מהליכוד ואגנדה חברתית וירוקה , הוא נתרופת ומרפא טבעי מצויין ופעיל במחאה החברתית ופעיל מהשכונות שהצליח בחיים, ויכול למשוך הרבה מזרחיים מהמעמד הנמוך וממאוכזבי הליכוד למפלגה, והוא יכול להביא אנשים משפחה וחברים שיתמכו , ולהעלות את המפלגה מעל אחוז החסימה, שכן יש למפלגה מנדט וחצי אוטומטי , שלא משנה מי במפלגה, ומקומות ברשימה במקום ריאלי יכול לתת את הפוש הנדרש למפלגה, ואת הלגיטימציה בציבור המוחלש , המזרחי, החברתי המאוכזב מהליכוד וממדיניותו , בן אדם ישר ואמין ענייני ורציני

  11. נעם
    נובמבר 22, 2012 בשעה 10:51 pm

    שתי שאלות לכל המועמדות והמועמדים:
    1. איזה מסר אתן חושבות שהוא הכי חשוב להעביר במערכת הבחירות, שיביא קהל רחב להצביע לתנועה הירוקה?
    2. למרות התשובה המופלאה לשאלה הקודמת, כנראה שלא יהיו לנו 20 מנדטים. נהיה סיעה קטנה הפעם. איך תקדמ/י את הנושאים שלנו באופן אפקטיבי, בניגוד למצב (שרואים היום אצל מפלגות אופוזיציה קטנות) של הרבה רעש וצילצולים על שהמפלגות הגדולות מעבירות החלטות "רעות", בלי השפעה ממשית?

  12. נעם
    נובמבר 22, 2012 בשעה 11:23 pm

    דרך אגב – פלטפורמה פשוטה, צנועה והרבה יותר נוחה לשאלות למועמדים:
    http://havoda.yeda.us/
    אני בטוח שאפשר לסדר את זה גם עבורנו. למיטב הבנתי זה דרך הסדנא לידע ציבורי

    • susanncodish
      נובמבר 25, 2012 בשעה 5:49 pm

      תשובה לשאלה הראשונה: הייתי עומדת על הנקודה – המובנה מאד לאנשי התנועה אבל פחות מובנת בקרב האוכלוסיה הרחבה – שסביבה וחברה וביטחון הם היבטים של אותו עניין. מזון מלא ברעלים ומים ואוויר מזוהמים הם בעיה סביבתית אבל גם חברתית – כי העשירים יוכלו תמיד לרכוש לעצמם חלופות; והדרך לפתור בעיות אלה חייבת לעבור דרך שיתוף פעולה עם השכנים שלנו כי אוויר ומים מזוהמים לא עוצרים בגבולות בינלאומיים ומחכים שייתנו להם רשות להיכנס. לגבי השאלה השנייה, אני אמנם לא בקיאה באיך עובדים בכנסת אבל נראה לי חשוב להתברג לוועדות רלוונטיות וליצור קואליציות בין כמה שיותר חברים בהן.

  13. נובמבר 24, 2012 בשעה 3:52 am

    בני אהרון :
    תודה חן

  14. עדן ב.
    נובמבר 25, 2012 בשעה 5:36 pm

    שאלתי לכל המועמדים:
    והיה אם לא תיבחרו – האם תמשיכו לפעול בתנועה, לעזור לה בבחירות ואולי, כמו שעשו מועמדים בבחירות הקודמות להנהגה – תשקלו להצטרף למזכירות או לתפקיד אחר בתנועה?
    (שאלה דומה נשאלה בבחירות הקודמות להנהגה ונראה לי שהיא עדיין אקטואלית – לכן מצאתי לנכון להעלות אותה גם עכשיו)

  15. susanncodish
    נובמבר 25, 2012 בשעה 5:55 pm

    היי עדן –
    כמו בפעם הקודמת, כשהתמודדתי להנהגה ולא זכיתי, ובכל זאת נרתמתי לעבודה במפלגה והצטרפתי למזכירות ואף נטלתי על עצמי את היו"רות למרות הקושי שבדבר, כך אני מקווה שגם הפעם יינתנו לי הכוחות להמשיך להרביץ את התורה הירוקה למען ההווה והעתיד.
    אגב, אני מאד שמחה על השאלה ומקווה שהמתמודדים האחרים ירימו את הכפפה כי אנחנו זקוקים לתגבורת במיוחד במזכירות אבל לא רק. לכן, מי שלא נבחר – וגם מי שנבחר אבל נשאר מחוץ לכנסת – אל תראו בתוצאות סוף של תהליך אלא התחלה של תהליך אחר!

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

