ראשי > Uncategorized > בואו להציל את יער ירושלים. כסף לתחבורה ציבורית ולא למחלף בזבזני והרסני

בואו להציל את יער ירושלים. כסף לתחבורה ציבורית ולא למחלף בזבזני והרסני

ב-28.2 יתקיים שימוע על גורלו של יער ירושלים.

בתוך האולם ידונו בהתנגדויות להריסת היער ע”י מחלף מיותר; בחוץ , אנחנו נשמיע בקול רם את ההתנגדות!

אז בואו להפגין איתנו להצלת יער ירושלים!!

למה אנחנו מתנגדים?

המדינה עומדת להשקיע כמיליארד וחצי שקלים בבניית כביש ומחלף מיותר שיביאו:

פגיעה אנושה בחלק האחרון שנשאר מיער ירושלים.

פגיעה ביער ששימש כאתר נופש ובילוי מרכזי לעשרות אלפי תושבים מהעיר ומהאזור

פגיעה בלתי הפיכה בשפע החי והצומח שביער.

מפגעי רעש, זיהום אויר, ופקקי תנועה.

במקום כביש מיותר שרק יעודד עוד מכוניות פרטיות וזיהום אוויר, אנחנו דורשים שהמדינה תשקיע בשיפור התחבורה הציבורית, כולל רכבת מהירה. הרי תחבורה ציבורית יעילה תתרגם לאוויר יותר נקי, הפחתת רעש, תאונות ופקקים ואף צמצום פערים חברתיים ונגישות טובה יותר לכל חלקי האוכלוסיה הירושלמית והישראלית

בואו להשמיע את קולכם עימנו –

נפגשים: 28.2 בשעה 8:30

המיקום הוא:

רחוב יפו 234, ירושלים.

מאחורי התחנה המרכזית.

https://www.facebook.com/events/341568089216250/

  1. פברואר 20, 2012 ב- 8:10 pm

    למה להגזים – הסתכלתי על התכניות ולא התרשמתי שמדובר בהרס מרביתו של היער, ולגופו של עניין, חשיבותו של הכביש בעיני היא בימים שלאחר תכנית השלום, כאשר כביש 443 ייסגר לתנועת ישראלים, ולא נכון להשאיר את הגישה לירושליים עם ציר תחבורתי אחד.

  2. פברואר 22, 2012 ב- 11:41 am

    1. כביש 16 הוא לא "עוד ציר תחבורתי" ואינו חלופה ל443, הוא מסתעף מכביש 1 רק לקראת הכניסה לירושלים – כלומר יישאר ציר יחיד, ופקק גדול, בדרך לירושלים. למעשה, פקק חמור יותר, כי עידוד כבישים במקום חלופות תח"צ תמיד מגביר את מספר המכוניות ואת העומס על הכבישים. דווקא יש תכנון לציר חדש, 39, דרומית יותר, מבית-שמש, מקביל לכביש 1 – אבל כמובן שנוח להציג לועדה ולציבור כאילו כל כביש הוא יחיד בעולם וחייבים אותו – וכך לסלול עוד ועוד כבישים, ואף לא חלופת תח"צ אחת (כמתואר בהתנגדות שהגשנו לועדה, פתיחת חניון במבשרת עם נתיב מהיר לירושלים משם, כמו בכניסה לת"א, יקל על הכניסה לירושלים הרבה יותר מכביש 16 ו- 39 גם יחד…)
    2. עמדת הקק"ל והחלה"ט וגופים נוספים היא שהמחלף, על נחל רבידה, כולל 3 זרועות הכביש המבתרות את היער, תגרומנה לניתוק בין חלקיו ולצמצום שטחי מחיה לבע"ח הרבה יותר מאשר רק השטח שמתחת לכביש עצמו (וזה עוד בלי לדבר על רעש וזיהום שיפגעו ביער, בחי ובצומח בו – זה רק מבחינת תפיסת שטח).

  3. אפריל 19, 2012 ב- 8:10 pm

    כל כך חבל שהורסים את כל היערות בארץ… איזה מדינה נשאיר לילדים שלנו? במקום לבנות כבישים חדשים יש חלופות הרבה יותר טובות (רכבות, תחבורה ציבורית טובה, שיפור השירות באינטרנט)

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה