ראשי > Uncategorized > רשימת הבלוגרים שתמכו בבחירות בתנועה.

רשימת הבלוגרים שתמכו בבחירות בתנועה.

בעקבות הפגישה ביום ראשון של צוות ההתפקדות הוחלט לנסות לדבר עם הבלוגרים שתמכו בנו בבחירות הקודומות ואולי לנסות להרים מפגש בלוגרים במטה. אני מפרסם את הרשימה שמצאתי כאן. יש כאן כמובן כמה שאנחנו עדיין בקשר איתם והם חלק מהתנועה אבל עם הרוב המוחלט אבדנו את הקשר. חלקם סביר להניח כבר לא תומך בתנועה וחלקם עדיין מחכה לקראת הבחירות הבאות כדי לראות את המפה הפוליטית ולהחליט אז. מה שבטוח שרובם לא מודעים לכך שכל הזמן הזה התנועה הייתה פעילה וצברה היישגים רבים כולל בניית מטה מתפקד. הייתי רוצה להקים צוות שיעבוד על העניין הזה. לבדוק מי מחובר למי, מי יכול להביא את מי. אני מקווה מאוד שעירא ודרור ירצו לקחת חלק בפרוייקט. למישהו יש משהו להוסיף ?

שם. הבלוגר/ית הבלוג הבחירה
שושי שמר פירור בשביל החלב התנועה הירוקה – מימד
"…כי המפלגות האחרות הכזיבו ביודעין ובמכוון. כי אני לא מאמינה לסוציאל דמוקרטיה של מרצ כמפלגה. כי הסקרים בנושא אחוז החסימה הם חלק מהתעמולה. הודות לאמינותו של הרב מלכיאור ופועלו בכנסות הקודמות. הודות למתינותו. לקירוב הלבבות ולשיתוף הפעולה שהוא מגלם. לרוח. לניסיון הפוליטי שהוא מביא, שהוא הכרחי למפלגה חדשה. כי אני רוצה שנקבל השראה מסקנדינביה, בה התחנך. כי בהגדרה ובהצהרה – נאמנותה של התנועה הירוקה נתונה לציבור ולא לגופים בעלי עוצמה כלכלית. כי יש לה תשתית בריאה, דמוקרטית ושקופה. ומצע רב-תחומי. יש בה אנשים אמינים עם קבלות מעבודה מסורה רבת שנים. כי חשוב לי הרכב הרשימה ולא רק העומד בראשה. כי הבחירות הן לכנסת ולא לממשלה".
דררר רשף האזרח דרור התנועה הירוקה – מימד
"…בסיס התנועה הוא צורך שמזהים פעילים סביבה -וחברה רבים בתנועה דמוקרטית, עממית ונקייה משחיתות שתקדם נושאים של קיימות וסביבה, אבל תפעל גם בנושאים חברתיים וכלכליים. השתתפתי באחד מכנסי היסוד של התנועה. אני מקווה שהיא תהיה באמת תנועה דמוקרטית ושקופה שמשתפת את הציבור, ולא עוד רשימה שבה ההבטחות לחוד והמעשים לחוד, והמחוייבות האמיתית היא קודם כל לתורמים".
Michaly לראות את התמונה הקטנה התנועה הירוקה – מימד
"…זה התחיל מהרצון שלי להצביע לירוקים, אבל לא ממש בא לי לבזבז את הקול שלי על פאר ויסנר, ואז שמעתי על אופציה ירוקה אמיתית, שהיא התנועה הירוקה מימד. חוץ מזה שהקישור למימד מוצא חן בעיניי, כי נמאס לי כבר מהמאבק המתמיד בין דתיים לחילוניים"
יודן רופא סביבות התנועה הירוקה – מימד
"…אם עדיין לא בדקתם את האתר של התנועה הירוקה. עכשיו זה הזמן לעשות זאת. ישנו החזון וישנם ניירות עמדה על נושאים שונים. שימו לב במיוחד לחזון העירוני, ליחסי יהודים ערבים בישראל, לנושא שלום וביטחון, ישובים חדשים ושטחים פתוחים. קראו על המועמדים. אם אתם מעדיפים את פואד, רוני בראון, בני בגין, או פאר ויסנר על האנשים האלה אז תצביעו לעבודה, קדימה, ליכוד או הירוקים – אחר כך תקבלו את מה שהצבעתם עבורו. מי אתם מעדיפים שייצג אותכם בכנסת? מי אתם חושבים יעבוד בשבילכם? נראה לי החלטה פשוטה בתכלית הפשטות".
אלון דוד שינוי פאזה התנועה הירוקה – מימד
"…במישור הארצי, במהלך השנה אחרונה, נרקמת לה תנועה חדשה שמתפשטת כמו אדוות במים. אני שותף להקמתה מהפגישה הראשונה בה הוכרזה רשמית כתנועה פוליטית מכיוון שאני רואה בה את האפשרות היחידה לייצוג אזרחי ראוי בכנסת".
גיא ווסט oneab cybered התנועה הירוקה – מימד
"…המוטיבציה הפוליטית שלי היא אחת וברורה: אני רוצה את ערן בן-ימיני בכנסת. את המשך הפעילות בגיבוש מפלגה ירוקה אמיתית נדחה לאחרי הבחירות".
יואב לרמן עוד בלוג תל-אביבי התנועה הירוקה – מימד
"…אולי זה לא מפתיע, אבל הרשימה היחידה בישראל שיש לה חזון אורבני מגובש זו התנועה-הירוקה מימד. בעוד ממשלות ישראל לדורותיהן דואגות לחיסול שארית אדמתה של ארץ ישראל, התנועה הירוקה-מימד אומרת במפורש שעל הארץ הקטנה שלנו צריך לשמור, להפסיק להקים יישובים חדשים…ולחזק את הערים".
שושי פולטין Post שביתה התנועה הירוקה – מימד
"…ברגע שהוכרז על הקמת 'התנועה הירוקה – מימד' הרגשתי שיש כאן תנועה כזו. תנועה שיכולה להביא לשינוי וגם אם ברור שזו רק התחלה, צריך לתת לה את ההזדמנות".
כרמל ויסמן Absolut Carmel התנועה הירוקה – מימד
"…המפלגה החדשה הזאת מרשימה מאד בגלל שהיא כל כך מקומית ועם זאת אוניברסלית בערכיה. זוהי המפלגה היחידה בארץ שאין בה נשים משוריינות וערביי מחמד אלא דוקטור ערבי ומספר גבוה של נשים שהתברגו במקומות גבוהים ללא קשר לשריון. המפלגה מגוונת: אשכנזים יאפים, מזרחים עם תודעה חברתית גבוהה, דתיים עם ראש פתוח וחילוניים עם כבוד למסורת וחזון ערכי".
אוֹרי אמיתי יהודית, דמוקרטית, ישירה התנועה הירוקה – מימד
"…מפלגה דתית שחותרת להפרדת המדינה מתחברת עם תנועה ירוקה דמוקרטית ו(כמעט) כולם שׂמאלנים. אין התלבטות".
קני ממתינה לאשתקד התנועה הירוקה – מימד
"…כי הם אבחנו נכון את אחת התופעות האיומות ביותר במדינה שלנו – התכנון מקדנציה לקדנציה, כאילו בעוד רגע נגוז ונעלם מכאן ואין צורך לשמור על משאבים. כי במקום השלישי ברשימה לכנסת נמצא מייסד "אדם טבע ודין", פרופסור אלון טל. כי בראש התנועה עומד רב אורתודוקסי שתומך באופן מוחלט בנישואים אזרחיים, בגיור לפי זרמים, באיחוד מערכות החינוך הממלכתיות עם הדתיות, ביישום תוכנית מקצועות הליבה גם בבתי ספר חרדיים, בהפרדת הדת מהמדינה, בתחבורה ציבורית בשבת – ולא רק תומך, אלא גם מבצע, פעל ופועל לקידום הנושאים הללו. רב אורתודוקסי! כי הם תומכים בלימוד ערבית כמקצוע חובה בבתי ספר יהודיים. כי הם תומכים בהעלאת שכר המורים".
טל גלילי טל גלילי התנועה הירוקה – מימד
"…התרגשתי להקשיב לאנשים שמעיזים לקוות במדינה שלנו. מתיימרים לשאוף לחשיבה לטווח רחוק ומערבבים מילים כמו חינוך עם מודעות לתרבות היהודית וגם הערבית. ועמוד השידרה להכל הוא השילוב בין חשיבה סביבתית לבין הפרדת דת-ומדינה".
אייל לוין eyalevin התנועה הירוקה – מימד
"…בין בליל צבעי המפלגות הירוקות, האדומות והכחולות לגווניהן השונים נדמה כי לאזרח אין אלא לבחור ברע במיעוטו.מבחינתי, מציאות אפורה זו החלה להתבהר מעט כאשר נחשפתי לתנועה הירוקה -מימד".
נטשה 1977 נטשה 1977 התנועה הירוקה – מימד
"…כי המועמדים שלה הם אנשי שטח שיודעים לעבוד קשה ולהביא תוצאות. כי המצע שלהם מתאר מדינה שרבים כבר לא מעזים לחלום עליה. כי ערן בן ימיני, פרופ' אלון טל, הרב מלכיאור, יונינה פלנברג ואיריס האן הם אידיאליסטים בלי טיפת ציניות בגוף. כי מנחים אותם ערכים פשוטים שבונים חברה חזקה, כמו ואהבת לריעך כמוך, כבוד, סובלנות, סולידריות…"
שלומית ליר שלומית ליר התנועה הירוקה – מימד
"…מצאתי את השילוב הנכון הזה בתנועה המייצרת תקווה ותיקון בחברה ישראלית ברמה של הצלת הסביבה – מניעת זיהום האויר והמים המתמשכים, תחבורה ציבורית יעילה וזולה, וברמה חברתית – בפרישת רשת ביטחון אזרחי, מתן מענה למשבר הפיננסי באמצעות אחריות כלכלית המתבטאת בהפניית משאבים לחינוך ולתשתיות, ומדיניות רווחה…"
איתי אשר עבודה שחורה התנועה הירוקה – מימד
"…יתרון חשוב של תנועה בהתהוות הוא היכולת שלך כפעיל מנוסה להשפיע עליה ולהצטרף להנהגתה. האירועים במפלגת העבודה, מרצ-התנועה החדשה וגם בחד”ש הראו עד כמה קשה להוציא גוף קיים מקונספציות מאובנות ולחולל שינוי פרסונלי משמעותי בהנהגה. שינוי כזה הוא הכרחי על מנת לפרוץ את הבועה ולהגיע לאוכלוסיות בוחרים חדשות, ובכל זאת בשלוש המפלגות קיבלנו בגדול את הסחורה הישנה, גם אם לעתים האריזה חדשה. כפי שבחרת עם חבריך להקים את “כוח לעובדים” ולא להריץ סיעה בהסתדרות, נדמה לי שכדאי לך לשקול ברצינות הצטרפות לגוף חדש, המצהיר על עצמו כסוציאל-דמוקרטי, ובניגוד לכל מיני בוז’י הרצוגים ודניאל בן סימונים, גם מביא קבלות על עשייה בכנסת ומחוצה לה".
שמואל חן קיימות יהודית התנועה הירוקה – מימד
"…הגיעה שעתה הגדולה והיפה של התנועה להפוך למפלגה פוליטית סוחפת, כזו שתיישם את כל הערכים לפיהם פעלנו בעשרות השנים האחרונות. מפלגה כזו, שתפעל באכפתיות להפנמת ערכי הקיימות לתוך החקיקה,ותהיה קשובה לכלל אזרחי ישראל, עשויה להיות משב הרוח המרענן של מערכת הבחירות המנומנמת הנוכחית".
י
שי הראל סובל מחוסר שפיות התנועה הירוקה – מימד
"…"הבנו שיש לנו פה עסק עם לוחמים אמיתיים של איכות הסביבה. לא סתם מחבקי עצים, כי אם אנשים המוכנים להלחם ולייצג אותנו בכנסת. זה לא רק איכות הסביבה, זה איכות החיים. אז לא נותר לי אלא להמליץ לכם אישית וזאת דעתי לכו להצביע עבורם גם אתם וגם בני משפחתכם".
יהונתן קלינגר Intellect or Insanity התנועה הירוקה – מימד
"…כי יש להם מצע טכנולוגי והסתכלות רחבה על העניינים. בעיקר כי ראיתי שם אנשים נפלאים שרוצים להקשיב, לשנות ולהשפיע".
גלי מור גלי ושות' התנועה הירוקה – מימד
"…כי מיכאל מלכיאור, ערן בנימיני, אילן גילאון וג'ומס יעשו עבודה נהדרת בכנסת ה 18 – הראשונים זקוקים לקול שלי".
חנן לוי חנן נסע ירוק התנועה הירוקה – מימד
"…בקרוב יש לנו בחירות לכנסת, וישנה אפשרות לבחור באנשים שמשתמשים במדע ובידע שהוא צבר לטובת כולנו, ולא מתמרנים את המדע והופכים אותו למדע פוליטי שמנציח את הזיהום והסבל הסביבתי-חברתי הקיים".
מוני מרדכי רשמים מהג'ונגל התנועה הירוקה – מימד
"…התנועה הירוקה-מימד היא הכתובת הטבעית למי שאכפת לו מאחריות סביבתית, צדק חברתי, זהות יהודית, דמוקרטיה ושיוויון".
איתן בורקט …and more, סביבה, Hacks התנועה הירוקה – מימד
"…לכאורה, למי יש זמן לחשוב על סביבה כשאנחנו נלחמים על חיינו. אני חושב שעכשיו, חשוב אפילו יותר, להצביע למפלגה עם ראייה שהיא מעט יותר ארוכת טווח".
lux_aeterna Concerning Tuesdays התנועה הירוקה – מימד
"…צריכה להיות כאן דמוקרטיה אחרת, שקופה יותר, שמעודדת את הציבור לקחת חלק.צריך להיות כאן תכנון לטווח ארוך, לא רק עד הבחירות הקרובות. וכן, צריך גם שלום עם הערבים.והסיבה השניה? אלה האנשים, שבאים מעשיה סביבתית וחברתית, פעילי שטח שכבר הצליחו לעשות דבר טוב או שנים. ואולי, רק אולי, סוף סוף מציבים כאן אלטרנטיבה ראויה".
Cyber Maiden בין האתמול לעתיד התנועה הירוקה – מימד
"…למה? קודם כל, כי אחרי שכל המלחמה תיגמר, והאבק ישקע, יש לנו כאן חברה וארץ שצריכות טיפול יסודי. החברה שלנו שסועה חברתית, דתית, כלכלית. הארץ שלנו מלוכלכת, מזוהמת, מתבזבזת".
שרון שנקמן ידה ידה ידה התנועה הירוקה – מימד
"…אני רוצה שרב אורתודוכסי שמדבר נגד חקיקה דתית, בעד תחבורה ציבורית בשבת ועומד בראש תנועה שמדברת על הפרדת דת ממדינה ייכנס לכנסת. היהדות חשובה לי מידי מכדי שהיא תקבל ייצוג בכנסת רק ע"י דתיים שמערבבים את הדת בלאומנות ( האיחוד הלאומי) ומערבבים את הדת בחוקי המדינה (ש"ס)".

ג'וש ויינברג The Houmous Fool התנועה הירוקה – מימד

"I think Becca summed it up best by saying that "they just really exemplify what I am looking for the Jewish State to stand for".
יובל מישורי הפילוסופיה של מרפי התנועה הירוקה – מימד
"…הרקורד של חברי המפלגה האחרים מדבר בעד עצמו, ולראשונה מזה הרבה זמן אני מרגיש שזו מפלגה שאני מאמין בה וביכולת שלה לשנות דברים לטובה. אני מבחינתי אתרום להם כסף ואשתדל לשכנע אנשים להצביע להם, וכולי תקווה שהם יעברו את אחוז החסימה ויתחילו בפעילות אינטנסיבית. אנחנו זקוקים לפעילות הזו, ויפה שעה אחת קודם".
יהונתן הימן בלוג'ון קטן כחול התנועה הירוקה – מימד
"…התנועה הירוקה – מימד נוגעת ברמה של השטח, רשימת Grassroots שצומחת מתוך התנועה הסביבתית (והחברתית – שכן אין להפריד בין סביבה לחברה) עצמה ומכה שורשים עמוקים".
אייל מורג אפקט הפרפר השחור התנועה הירוקה – מימד
"…לפחות 2000 איש מתים כל שנה בארץ מסיבות של זהום אויר ושאר צרות (יתכן שהרבה יותר) לכן הבחירה במיפלגה ירוקה. בין 2 המפלגות הירוקות לתנועה הירוקה – מימד יש צוות הרבה יותר מרשים עם יותר נסיון ורקע ירוק בנוסף המפלגה מדגישה את הנושא החברתי שדורש טיפול כאשר הפערים בארץ מתחילים להזכיר את העולם השלישי".
יהודה שוחט אלכסנדרפן התנועה הירוקה – מימד
"…התנועה הירוקה מימד מציגה אלטרנטיבה אמיתית, גם רעיונית וגם מעשית. הרב מיכאל מלכיאור מביא איתו שנים של עשייה חינוכית, מחשבה ירוקה וגם יכולת לקיים בתוך חייו שלו דיאלוג בין חלקים שונים בחברה הישראלית. ניקיון כפיו בוהק למרחוק. כך גם ערן בן ימיני ופרופסור אלון טל. גם המועמדים מאחוריהם (יונינה פלנברג, יעל כהן פארן וד"ר אריאל פיקאר למשל) מציגים חזון לצד עשייה מתמשכת בכל מה שקשור לחינוך ולסביבה. בשביל האנשים האלה ובשביל מה שהם מייצגים, אני מוכן גם לצאת מהבית בימים שנותרו עד הבחירות ולוותר זמנית על הלימודים. לחוש לרגע שוב את התקווה שעל האדמה היבשה הזאת יצמח משהו אחר".

מיכה יניב אויר הרים התנועה הירוקה – מימד
"…נראה שיש במצע של התנועה הירוקה – מימד שילוב נכון של הגיון, אנושיות ומחשבה לעתיד. החשיבה על התמהיל של החברה (סולידריות חברתית ורווחה), לעתיד של הילדים (חינוך), לעתיד של המקום בו כולנו חיים (סביבה). אני מוצא במצע של התנועה הירוקה – מימד את הערך הנכון לדברים החשובים בחיים".
איתמר כהן Ofanan's homepage התנועה הירוקה – מימד
"…"כי זו המפלגה היחידה שיש לה השקפה סוציאל-דמוקרטית וסביבתית מגובשת. כי יש לה תשתית בריאה, דמוקרטית ושקופה. כי יש לה מספר גדול של פעילי שטח, חלקם הגדול אנשים שאני מכיר אישית, משנים של פעילות התנדבותית. כי זו מפלגה שבנתה את עצמה מלמטה, בחוגי בית, בהפגנות, בפעילות ברחוב ובקמפוסים באוניברסיטאות".
רפי רייש הג'ירף האורבני התנועה הירוקה – מימד
"…בסוף – אנחנו מצביעים מהשכל- לא מהלב…חישובים של אם ההוא ככה אז הם ככה ואז הוא יעשה ככה…מי שמכיר אותי יודע שאני חותר לסביבה וחברה מאוזנת ומתוקנת כבר שנים. פעיל, מרצה, כותב, יוצר ומדבר לא מעט (גם שלא צריך). אז כמה ימים לפני הבחירות- וכמה ימים לפני שלמעשה יהיה עלי איסור לאמר את דעתי (סוד). אני אומר שאני מתכוון ללכת עם הלב…ולתת קולי לתנועה הירוקה-מימד".
רחביה ברמן רדיקל מקלדת התנועה הירוקה – מימד
"…אני מצביע לתנועה הירוקה היחידה בישראל, שהיא גם תנועה חברתית וגם תנועת שלום: התנועה הירוקה-מימ"ד".
נמרוד אבישר בלוגיקה התנועה הירוקה – מימד
"…אני מצביע בעד סביבה נקייה. אני מצביעה בעד פתרון משבר המים. אני מצביע בעד אי-הסכמה מתוך כבוד הדדי. אני מצביע בעד חברה ישראלית מקשיבה. אני מצביע בעד אוויר נקי. אני מצביע בעד הפרדת דת ומדינה. אני מצביע בעד נישואים אזרחיים. אני מצביע בעד הכרה בזרם הרפורמי ובזרם הקונסרבטיבי. אני מצביע בעד חינוך ציבורי איכותי. אני מצביע בעד שיתוף של חילונים ודתיים. אני מצביע בעד הפסקת הפילוג. אני מצביע בעד פתרונות המבוססים על הידברות. אני מצביע בעד חברה ישראלית טובה יותר. אני מצביע בעד תרבות. אני מצביע בעד החזרת הטבע לידי כולנו. אני מצביע בעד זרם חינוך משלב. אני מצביע בעד אנשים שאני מאמין בהם. אני מצביע בעד מוביליות חברתית אמיתית. אני מצביע בעד מעורבות פוליטית, חברתית וסביבתית. אני מצביע בעד התנועה הירוקה – מימד".
גילי סופר לא עָרוּךְ התנועה הירוקה – מימד
"…חרשתי את אתר האינטרנט של המפלגה הצעירה, וגיליתי שהממזרים הצליחו: הם הצליחו לאגד כמעט את כל מי שעשה משהו למען הסביבה בשנים האחרונות. אני מסקר את הנושאים הסביבתיים לא מעט זמן, ומכיר את אנשי הארגונים הגדולים כמו גם ואת רוב הקבוצות המקומיות שנאבקות על הסביבה ברמה המקומית (העמותה למען איכות החיים והסביבה בנהריה, העמותה לשימור ערכי מורשת ונוף במודיעין, כאלה ארגונים). גם את אנשי המקצוע יצא לי להכיר בשנים האחרונות, ופתאום אני רואה שהצליח להם. הם הצליחו לעשות את מה שקשה היה להאמין שאפשר לעשות: להפוך את התנועה הסביבתית, תנועה קיימת ואינטמית למדי, למפלגה".
תרצה הכטר הצלחה התנועה הירוקה – מימד
"…אני מאמינה שמפלגת 'התנועה הירוקה-מימד' מייצגת את החזון והציפיות שהוצגו בקצרה לעיל. (על סוגיית איכות הסביבה לא ארחיב כאן, תוכלו למצוא רשימות על הסוגייה בבלוג שלי). אם את הקול היחיד שיש לנו לתת ניתן מתוך אהבת מרדכי, למי שאנו מאמינים במצעו המפלגתי (הבחירה שלי בתנועה הירוקה-מימד הוא רק דוגמא), ונדע לתמוך בנבחרת שיש לה קבלות על פועלה ועל הישגיה, הן בכנסת (בדוגמא שלי מדובר ברב מלכיאור) והן מחוץ לכנסת (בן-ימיני, מגמה ירוקה בדוגמא שלי) נגיע להישגים ולפתרון בעיות בוערות ואחרות. מבחינתי, ערכים, חינוך והשכלה הם קרש קפיצה לקבלת החלטות נבונה, שלנו ושל היושבים בעמדות מפתח במדינה שלנו".
יונת שרון בלי גבולות התנועה הירוקה – מימד
"…אם אפילו בשופרסל יש שקיות ירוקות – סביר שבכנסת תהיה מפלגה ירוקה. אם דב חנין זוכה בשליש מקולות התל אביבים כשהוא רץ על הגל הירוק, ואם כשליש מהבלוגרים כתבו שהם בעד התנועה הירוקה – סביר שיהיה לה מספר דומה של קולות בכנסת (אולי לא זהה, אבל דומה – כשליש מהשמאל). אם כל כך הרבה אנשים שאני מכירה, כולל כאלה שלא נהגו להצביע, פתאום מחליטים להצביע לתנועה הירוקה – סביר שהיא הולכת להפתיע את הסוקרים. אם תרצו – אין זו אגדה".
אמיר אהרוני חיפושים כמשל התנועה הירוקה – מימד
"…הייתי בטוח ב-‏300% שאני שם בקלפי ב'. בהנאה. בגאווה. בשלווה. ב. מפדל. כמו שתמיד רציתי. לשלוח לכנסת את האנשים שאני הכי אוהב. את הציונות הדתית, הכיפות הסרוגות, אנשים מתוקים, טובים, ישרים ותמימים. אנשים שאני לא מתכוון לאמץ את כל אורחות החיים שלהם, אבל מצדיע לערכים שלהם. אנשים שלגביהם אני יכול להיות רגוע שלא יצביעו בעד פינוי התנחלויות, שתמיד התנגדתי לו. ואז הכרתי את ערן בן ימיני, והוא טרף את הקלפים. כשהגיעו מועמדים מכל מיני מפלגות לאוניברסיטה העברית לשכנע סטודנטים להצביע להם, שאלתי כל אחד שאלה זהה: “מה היית משנה בתכנית הלימודים של מקצוע כלשהו שנלמד בבתי ספר?” רוב התשובות היו לא משהו. מאורי אורבך ממפדל קיבלתי את אחת התשובות הטובות. אבל את התשובה הטובה ביותר קיבלתי מערן בן ימיני מהתנועה הירוקה-מימד. הוא הציע ללמד את הילדים בשיעורי פיזיקה לא רק את הנוסחאות, אלא גם את הדרך שבה המדענים הגיעו אליהן ומה עבר להם בראש. כמה פשוט ככה חכם".
איתי בן ארי אינטרנט, כנימות וצרפתים התנועה הירוקה – מימד
"…היהדות כפי שמלכיאור מציג אותו לוקחת ערכי יהדות מרכזיים הנובעים מתוך העומד בבסיסה של היהדות. עזרה לחלשים, אחריות לקהילה, חינוך, דרך ארץ, אחריות אישית, הגישה של מימד הופכת אותם לרלוונטיים מתמיד. אם המדינה הזו אי פעם רוצה להיות מדינת היהודים, כזו שעומדת במשימה הנצחית שלנו להפוך לאור לגויים, אם אנחנו כציבור שואפים ללכת לשם- זו צריכה להיות הדרך. רב אורתודוקסי שפועל להפרדת הדת מהמדינה לטובת שני הגופים הוא אדם שחייב להיות בכנסת. חייב. יחד עם מלכיאור נמצאים אנשים טובים כמו ערן בן ימיני, אלון טל, אירס האן ועוד. כולם פעילי סביבה משכילים מאוד ועתירי ניסיון. שנים של מאבקים וזחילה פתלתלה במסדרונות המאובקים של האטימות הממשלתית הפכו אותם לראויים להוביל את המאבק הגדול מכולם – המאבק לשמור על העתיד מפני העבר".
ינאי קרנצלר שלא נתפס על העולם התנועה הירוקה – מימד

"…What I love most about the Green Movement-Meimad, is that they are not a niched eco-only party, but rather a movement that draws inspiration for all of its policies from “environmental awareness".
קובי אוז מזמורי נבוכים התנועה הירוקה – מימד
"…היססתי והיססתי והיום החלטתי שאני הולך על זה לגמרי – אני בוחר בתנועה הירוקה-מימד – כי הם טובים ויש להם קבלות, כי אני בעד יהדות חברתית, כי הרב מלכיאור הוא מחוקק נהדר ואיש ראוי וחרוץ, כי אני רוצה ישראל ירוקה, כי אני רוצה חינוך עם דגש יהודי ובלי כפיה דתית. אני בוחר בתנועה הירוקה-מימד כי אני רוצה לתמוך במי שישמור על הארץ הזאת וילחם נגד מי שהורס אותה. ככה אני, אני רוצה אופוזיציה אמיתית להתבהמות הכללית, אני רוצה אוויר נקי, מים צלולים, ים פתוח, טבע שמור, עיר מטופחת וסביבה נעימה. אני רוצה לתמוך במפלגה שאוהבת בני אדם ושואפת להיטיב עמם. אני רוצה מפלגה עם חמלה לחלש. אני רוצה מפלגה שתקרב לבבות, מפלגה שלא תתלהם ולא תעליב, מפלגה שלא תנפנף באיזה פתרון קסם, מפלגה שלא תשלוף גימיקים, מפלגה ללא כוכבים, מפלגה של אנשים איכותיים, מפלגה שתדבר על הערכים ולא רק על הערבים, מפלגה צנועה ועממית, מעט לפלפית אבל עם המון התכוונות נכונה. אני רוצה להצביע מתוך תקווה ולא מתוך כעס. אני מאמין בציונות שמכבדת את האדמה ולא שוכחת את האדם החי על אדמתו".
ג'רום ק. החיים הם במקום אחר התנועה הירוקה – מימד
"…זו התנועה היחידה שהשיקול המרכזי שלה איכות הסביבה. אין לה עבר בעייתי ומפוקפק כמו הירוקים, והיא אינה מעמידה את סוגית איכות הסביבה כסוגיה משנית לנושא המדיני (הסכסוך הערבי ישראלי) כמו מר"ץ וחד"ש. בנוסף, אני מכיר אישית את ערן בנימיני, מהתקופה בה הקים את מגמה ירוקה. ראיתי אותו פועל במשך שנים, והוא אדם מצוין שנוכחותו בכנסת היתה מועיל מאד לכולנו".
נתאי פרץ הרהורים של אבא התנועה הירוקה – מימד
"…אני בוחר בתנועה הירוקה מימד. כי חשוב שתהיה תנועה ירוקה בכנסת. ולמפלגת העבודה אני לא מצביע בקרוב".
עמית פוני ירושלים האחרת התנועה הירוקה – מימד
"…בשלב מסויים צריך פשוט להפסיק לעשות את החישובים את מי הפתק שלך ידפוק הכי חזק ולחשוב למי הוא יעזור הכי הרבה. 4-5 ח”כים מ”הירוקה-מימ”ד” הם חתיכת עזרה שהמדינה הזו צריכה. מסרים הומניסטיים, שפויים, יהודיים, הוגנים כמו ששמעתי אתמול בערב זה עירוי דם הכרחי לליברמינזם הדוחה שמשתולל כאן.המסרים האלו חשובים מעוד סיבה. החרדים. כשהתנגדות לכפיה דתית ולממסד הרבני העקום שצמח בארצנו באה מפי חילונים גמורים באנשי מרצ ושינוי זה יוצא רע. כשהמאבק על השבת הוא בעצם מאבק לפתוח פאואר-סנטרים ענקיים בפאתי קיבוצים בשבתות זה גם מפורר את הערים שלנו וגם מרוקן מתוכן את מושג השבת. כשאדם כמו הרב מלכיאור תומך בהתרת נישואים אזרחיים זה יותר חזק מכמה בורגנים שבעים מתל אביב. הוא מייצג קול אחר, של יהדות נורמלית שנראה שכבר שכחנו שהייתה כאן פעם, לפני שהכל התחיל ונגמר בארץ ישראל".
שי גולוב היציע – תרבות כדורגל התנועה הירוקה – מימד
"… לפני כמה חודשים עבר חוק המאבק באלימות בספורט בועדת החינוך והספורט בכנסת. חוק אשר הסדיר וקיבץ את שלל החוקים הנוגעים לאבטחה במגרשים. חוק אשר קודם לראשונה על ידי ההתאחדות לכדורגל, ובמהלך הדיונים המקדימים עליו עלתה ההצעה לעונשי מינימום לאוהדי כדורגל על שלל נושאים. למודי ניסיון מהחוק של אבו וילן, פעלו אנשי “היציע” מאחורי הקלעים עם יו”ר הועדה, ח”כ מלכיאור וחכי”ם נוספים (כדוג’ רונית תירוש), והסירו את ההצעה האווילית של עונשי מינימום לאוהדים".
אורית כהן הגיגים התנועה הירוקה – מימד
"… אני אבחר בתנועה הירוקה מימ"ד, היות ויש לי את הזכות לבחור מישהו שמייצג אותי ממגוון הקשת הפוליטית.
אני אבחר בתנועה הירוקה מימ"ד, היות ובחירה מתוך פשרה/ חוסר ברירה הובילה אותנו למקום שבו אנו נמצאים היום.
אני אבחר בתנועה הירוקה מימ"ד היות וצריך להתחיל להתעסק בבעיות החשובות באמת כמו חינוך, סביבה, צדק…"
חני שטרנברג יוצאת לאור התנועה הירוקה – מימד
"… התנועה – הירוקה מימד דוגלת בסובלנות, בפלוראליזם, במתינות ובחמלה הן כלפי האדם באשר הוא אדם והן כלפי הסביבה. שפתה היא שפת השלום ולא שפת המלחמה. אלה ערכים שאני מאמינה בהם. זאת השפה שמדברת אליי. כאשר אנשים מחשבים חישובים עפ"י סקרים היפותטיים, הם לא מצביעים, בעצם, עבור המפלגות שבהן הם מעוניינים, ואני החלטתי להצביע הפעם לא מתוך פחד וחישובי קצין, אלא הצבעה נטו למען הערכים שאני מאמינה בהם ולמען אנשים ראויים".
ג'ק פלאש אופטימיות התנועה הירוקה – מימד
"…הקול שלי, כנראה, ילך לטובת הירוקה מימד, יש להם צוות מרשים, ראש מפלגה שהוכיח ומוכיח את עצמו, הם טריים, ואני מרשה לעצמי להיות אופטימי לגביהם. אני חולק מספיק קווים אידיאולוגים עימם וגם מספר מחלוקות, אבל ככה זה דמוקרטיה, עוד אין מפלגת ג'ק".
אהרן פוירשטיין הפרוייקט הגדול התנועה הירוקה – מימד
"…כי הרב מלכיאור עשה בלי סוף – תמיד למען המטרות הנכונות –תמיד בגישה הנכונה. כיו"ר ועדת החינוך של הכנסת האחרונה- הוא קידם אג'נדות ראויות, תמיד באופן מעורר כבוד, תמיד מתוך הכרה עליונה בחשיבות החינוך. הרב מלכיאור הוא הפנים של היהדות שלא יגרמו לנו להתבייש בהם. ללא פלגנות. ללא מניפולטיביות. ערכי היהדות היפה והחכמה. תביטו בהצעות החוק שלו. מרשימות. חכמות. חשובות. הוא מסוגל לחבר את היהדות למקומות שלא חלמתם עליהם. כי התנועה הירוקה אינה סתם ירוקה – היא ירוק חברתי, היא ירוק אנושי, היא ירוק אוהב אדם. היא ירוק שיציל אותנו מן הרעל התעשייתי, ומן הרעל החברתי הקשה. מתוך ערכי אמת".
אתון עיוורת שחרור שוטף התנועה הירוקה – מימד
"…הזוגי אמר לי בהתייחס להתלבטויות הקשות שלי בציניות שבעוד שנה במילא יהיו בחירות והאמירה הזאת בהפוך על הפוך עזרה לי להחליט. זהו אני מצטרפת למימד ועוזרת לה להתפתח כתנועה – אבל היא צריכה ניהול טוב וכסף – כי אחרת כל הסיפור הזה יתאייד עוד לפני שנכתב. ואתה מצביע בגלל ימיני ואני בגלל מלכיאור. מכירה את העבודה שלו בוועדת החינוך ועקבתי מקרוב אחרי האופן שבו הוא הדף את האוצר בענייני חוק ההסדרים וגם ליוויתי די צמוד את העבודה שלו המוצלחת על חוק הספריות. האיש הזה לא רק מדבר. הוא מכיר יפה את המערכת ועובד יפה בתוכה. הגישה שלו נכונה. אני אוהבת את הרעיון של דתיים רודפי שלום ופתוחים – ואת השילוב בין הדתיים והחילוניים במפלגה אחת".
שירה ארד שירה ומחשבות התנועה הירוקה – מימד
"…נמאס לי להצביע לרע במיעוטו. נמאס לי להצביע למפלגה שיושבים בה אנשים שדואגים לאינטרסים של המיליה שלהם ולא לכלל האזרחים במדינה הזאת. נמאס לי להצביע הצבעות שנובעות מפחד שמא "לא אצביע לה, אז הוא ייבחר". אני רוצה להביע בעד. לא נגד. אני מצביעה לתנועה הירוקה-מימד. אני שמה ה' (תארו לכם…) בקלפי!"
רומי שמאי אם יוצאים מגיעים התנועה הירוקה – מימד
"…כי אני רוצה להכניס לכנסת אנשי עשייה עם רקורד חברתי סביבתי. פעם הייתי מצביע מרץ או עבודה, אבל אלה מנגנונים שהתאבנו והתחילו לזייף. כי ציפי שהייתי מוכן לתת לה צ’אנס לפני הפריימריס נושאת אחריה אנשים שאני לא רוצה לתת להם את קולי גם במחיר של ממשלה בראשות ביבי. כי בבחירה בירוקה מימד אני מצביע שנמאס לי מעסקנים דילים ופשרות כי “ככה זה בפוליטיקה”. חשבתי הרבה האם נכון יותר להצביע למפלגה גדולה למען היציבות והבנתי שזו פשוט פחדנות שמנציחה את הבינוניות שלנו בפוליטיקה, ותודה לליברמן שהראה לכולם שאפשר לגדול ולעבור את הדינוזאורים הפוליטיים הרגילים, עכשיו רק נותר שכולנו נבין את זה ונצביע בכנות ולפי הלב בלי פשרות ופחד מ”מה יהיה אם”, אלא רק כי זה באמת מי שהיינו רוצים לראות מנהל את העניינים שלנו".
עירא אברמוב אסכולת הכורסא התנועה הירוקה – מימד
"…כי הם שמים חינוך מעל הכל, ויש להם פתרונות טובים ובדוקים. הם מנהלים קמפיין נקי וחיובי, בלי ירידות על הזולת. כי הם לא מפלגה סקטוריאלית, יש להם הרבה התייחסות פרגמאטית להמון תחומים מתוך גישה בת קיימא לפתרונות, ואתם מוזמנים לקרוא במצע המפורט שלהם את התשובות (רשימת לינקים ירוקה וארוכה משמאלו של העמוד באתר). כי הם באים עם שנות נסיון ארוכות בהזזה של דברים חשובים בחוק ובשטח, גם בחינוך, גם בבריאות, גם בחברה ורווחה, גם בענייני סביבה. אלו אנשי חינוך וחברה הכי פראקטיים שיש, והם גם הירוקים האמיתיים משורות תנועת הקיימות, מ"אדם, טבע ודין" ומ"מגמה ירוקה". כאן זה לא הונאת הציבור של ויסנר. כי אנחנו חייבים אותם בשביל להקים גוש חוסם לליברמניזם…"
גיא אלרם Sabbath Monkeys התנועה הירוקה – מימד
"…אני חייב לומר, שלא חשבתי שאני אופתע ממש בבחירות האלה. האמת היא שאני בכלל לא חשבתי שאני אופתע מאיזשהו מצע של מפלגה פוליטית כלשהי. אבל אתמול בערב ישבתי עם עירא אצלו בבית, והתחלנו לדבר. לשמחתי, זה היה ממש בעיתוי הנכון – ממש ברגע האחרון. בדיוק כשכבר הייתי בטוח שאני אצביע ללבני, עירא הגיע עם משהו חדש. משהו אחר. משהו שאני יכול באמת להאמין בו. מפלגה שאני יכול להצביע לה בלב שלם, כי היא אומרת בדיוק את הדברים שאני מאמין בהם, והיא אומרת את זה בגלוי, בלי פחד ובלי פופוליזם זול. למפלגה הזו קוראים 'המפלגה הירוקה-מימד'. אתם בטח חושבים שהשתגעתי. אולי – אבל סוףסוף קראתי מצע שלם, מפורט מאוד, בלי פשרות, שמביא צעדים אופרטיביים וברי יישום, צעדים פרגמטיים של אנשים פרגמטיים בעלי יכולת מוכחת בתחומם…"
אסי סיקורל מבדיקת ההריון ועד לארון התנועה הירוקה – מימד
"…התארגנות שבחרה באופן מודע בפוליטיקה חיובית. בחזון של תקווה. באהבה, בחיוך. קול מבוזבז? אולי. אבל לפחות קול רענן, חדש, של תקווה, פתק נגד הייאוש. נקודה אחת מטרידה – אין במצע אף מילה על מערכת הבריאות. יש המון מילים על "מגפת ההשמנה" – בעיה אמריקאית למהדרין, בעיה חשובה הרבה פחות בישראל. יש דיון שלם על בריאות הציבור, ואין אף התייחסות לרפואה הציבורית. בעייתי. האם מישהו בתנועה הירוקה מימד ירים את הכפפה ויתייחס לנושא?
ולמרות זאת – כנראה שהפעם אצביע ה"'.
הבלונדינית הסודית בלונדינית בעיר הקודש התנועה הירוקה – מימד
"גם אני הצבעתי לתנועה הירוקה מימד. הרבה זמן התלבטתי, לא כי הייתה לי מפלגה אחרת ששקלתי להצביע לה, אלא כי חששתי שההירוקה מימד לא תעבור את אחוז החסימה. ביום ראשון ד”ר אילון שמיר, איש מצויין שנמצא איפשהו בעשיריה השניה של הירוקה מימד, פימפם לי את המוטו האחרון שלהם: את חושבת שלא נעבור את אחוז החסימה? תצביעי לנו ונעבור! אז הצבעתי. עכשיו נשאר לי לקוות".
ונפלון החופש קורא לי לצאת לחיים חדשים קדימה
"…לא, אני לא חושב שציפי לבני היא גאון הדור. אני חושב שהיא אינטיליגנטית, מהירת תפיסה ומוכשרת מאוד. לא משיח בן דוד אמנם, אבל היא עולה עשרות מונים על שני המועמדים שלה, וגם הקאדר של קדימה אמנם סובל מבעיות אברהמיות-אפלליות-נגביות קשות, אבל הוא מציב רף הרבה יותר גבוה לרשימות העסקנים והלוזרים של המפלגות היריבות. כל הזמן מחפשים `פוליטיקה אחרת`, כל הזמן באים בטענות אל הפוליטיקאים, אז הנה, מונחת הפוליטיקה האחרת מתחת לאף: מנהיגה ישרה כמו סרגל, הגונה, שבנתה את עצמה כמטאור תוך 10 שנים לתפקיד מספר 2 ברשות המבצעת, אבל במקומה מעדיפים הישראלים את אותה פוליטיקה סרוחה ומגעילה של ביבי, ברק וליברמן. כנראה שהמדינה לוקה באלצהיימר, כי כולם שוכחים שגם ליברמן בפוליטיקה מ-‏1996 (כמנכ"ל משרד רה"מ של ביבי) והוא ראש סיעה מ-‏1999, וחוץ מלצעוק על ח"כים ערבים הוא לא עשה כלום".
בצלאל פוטשבוצקי מפת סיביות התנועה הירוקה – מימד
"…אני מצביע לתנועה הירוקה מימד כי אני מאמין שהאתגרים העומדים בפנינו בתחום האקולוגיה והגנת הסביבה מהווים איום לא פחות גדול על קיומנו מאשר האיומים הביטחוניים הקונבנציונליים. אני מצביע לתנועה הירוקה-מימד כי גישתה בתחום יחסי אזרח-דת-מדינה היא הדרך למדינה יהודית ודמוקרטית כמו שאני מאמין בה. אני מצביע לתנועה הירוקה-מימד כי בפעם הראשונה מאז שיש לי זכות הצבעה, אני יכול להצביע למפלגה מתוך הסכמה עם עקרונותיה ומצעה, ולא למפלגה המייצגת את הרע במיעוטו".
רחלי וטנר ילדת המהפכה – שופונים בשחקים התנועה הירוקה – מימד
"מה שמצא חן בעיניי במיוחד במימ"ד הזאת, זה שסוף סוף יש שוב מפלגה שמייצגת שמאל דתי. נמאס כבר שכל מפלגה עם אוריינטציה יהודית מיד מגלגלת את מצביעיה לתוך חולצה כתומה והיידה לעמונה; שמשום מה כולם בטוחים שדת ולאומנות הם תאומים סיאמיים הדבוקים יחדיו לנצח ושאם תפרידו אותם שניהם יתפגרו על המקום. אפילו אורי אורבך התחיל את התשדיר שלו ל"בית היהודי" במילים המבטיחות "אם גם אתם דתיים נורמליים…" והמשיך במילים "אז גם אתם רוצים שביבי יהיה ראש ממשלה". אנשים שואלים אותי מה הקשר בין דת לאיכות הסביבה, אבל סליחה, מה הקשר בין דת לביבי? לשמור על כדור הארץ נראה לי מעשה הרבה יותר דתי מלתקוע קרוואן על גבעה בשומרון, אז למה תמיד מכריחים אותנו לקנות את התינוק עם האמבטיה? כמו פעם, כשלמדתי באולפנא, והמנהל נכנס לכיתה להודיע שהיום תתקיים סעודת הודיה לקדוש ברוך הוא, ואני הייתי הטמבלית היחידה ששאלה לכבוד מה (התשובה הייתה שביבי ניצח בבחירות, כמובן). דתיים נורמליים מתפללים לאלוקים ולביבי, ככה זה. אפילו אבא שלי, שמאלני מוצהר שונא-ביבי, התבלבל מהמניפולציה ופקד עליי השנה להצביע אורי אורבך, אחרת חיללתי מצוות כיבוד הורים. התפתלתי אנה ואנה במלכודת, אך הנה הגיעה מימ"ד ("מדינה יהודית, מדינה דמוקרטית", זוכרים?) להושיעני, והפעם בירוק. ועכשיו גם לי, דתייה נורמלית אבל לא ימנית, יש קול".
נטע Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz? התנועה הירוקה – מימד
"…אז עמדתי מאחורי הפרגוד והסתכלתי על כל הפתקים המעצבנים האלו ולקחתי את זה של קדימה. שמתי במעטפה ולא יכולתי לסגור את הבת זונה. חשבתי על בוים ומופז וסולודקין ורוחמה וחשבתי על זה שאני רוצה שציפי תהיה ראש ממשלה אבל הגועל נפש הפרטי שלי מהנבחרת שלה היה הרבה יותר חזקה ואפילו שלהצביע למפלגות קטנות זו שטות שמתי את הפתק של הירוקה-מימד".
:קטגוריותUncategorized
  1. מעין
    פברואר 2, 2012 בשעה 5:13 pm

    אני בתוחה שהיתה קבוצה גדולה מעבודה שחורה חוץ מאיתי אשר. יש לי קישור איפושהו. למי לשלוח?

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

