ראשי > Uncategorized > הפיכת הפייסבוק במצריים והתנועה הירוקה

הפיכת הפייסבוק במצריים והתנועה הירוקה

העיתונות מיהרה להכריז על ההפיכה המצרית כ"הפיכת הפייסבוק". כמובן שזה מוגזם ומנופח. לא הפייסבוק הביא להפיכה, הכריח את האנשים לצאת לרחובות, וגרם לשליט הנצחי לוותר על כסאו. התמונות ששודרו ברשתות התקשורת בעולם לא היו של תגובות בפייסבוק, אלא של המונים בכיכרות עומדים מול שוטרים חמושים. דורשים את זכויותיהם האזרחיות.

ואם זאת, לפייסבוק ולטוויטר היה תפקיד במהפכה כאמצעי תקשורת חדשני שמסוגל לאחד אנשים ממקומות שונים לחלוטין, מקבוצות שונות באוכלוסייה – תחת שאיפות אחידות.

גם התנועה הירוקה מקדמת מהפיכה. מדובר בסוג שונה מהמהפכה המצרית. לא מדובר בשליט בודד המחזיק בשליטה מוחלטת בחיינו, לא מדובר בשחיתות פתוחה המתבצעת לאור יום, ולא מדובר בהפניית כל התקציבים של המדינה לשכבה עשירה ושבעה בעוד רוב האוכלוסייה מתמודדת עם איכות חיים מחפירה.

אך כן מדובר בקידום הפיכה בסדר היום הלאומי – להעמדת איכות החיים של האזרח מהשורה בראש הדאגות. שאיפה לשוויון ולהעמדת תנאים סוציאליים וסביבתיים ראויים לכל. לתושבים בצפון, בנגב, בערים תעשייתיות, בשכבות הביניים ובשכבות קשות היום.

גם להפיכה מסוג זה הפייסבוק ואמצעים מקוונים אחרים יכולים לשמש כלים כדי לאחד מספר גדול של אנשים תחת יעד משותף חברתי-סביבתי. גם אנשים שלא יצאו לרחובות ביום יום, יימצאו את עצמם תומכים במטרות התנועה הירוקה באמצעים אלה, כאשר ייראו כי התנועה הירוקה מטפלת בנושאים הקרובים לליבם ולחייהם וכאשר ייראו שחבריהם שותפים לדעותיהם.

לשם כך, כל לייק בפייסבוק, כל פוסט או תגובה בבלוג או באתר, תגובות באתרי חדשות או ברשתות חברתיות אחרות עוזרות להפיץ את המסר לקדם את המטרות שלנו:

1. עשו לכם הרגל: לחצו לייק, הגיבו או שתפו לדברים המתפרסמים בעמוד הפייסבוק של התנועה הירוקה

2. יש נושא שמטריד אתכם? רעיון חשוב שזקוק לקידום ? משהו שאתם רוצים לשתף בו – כתבו פוסט קצר לבלוג.

3. רוצים לעזור יותר בקידום התנועה הירוקה באינטרנט ? הצטרפו לצוות האינטרנט.

מצפים לשמוע ממכם בכל דבר ועניין,

צוות האינטרנט

כתבו אלינו ב"דואר פנים": mayzlish@facebook.com

 

מודעות פרסומת
:קטגוריותUncategorized
  1. חן
    פברואר 16, 2011 ב- 12:06 am

    אני מציע להתמקד בנושא של הקמת קהילות וקידום קהילות חברתיות ושכונתיות , כלומר קידום ועדי שכונות ואולי הפיכתם לעמותות רשמיות , במיוחד בשכונות מצוקה בערים. כי זה העתיד יותר הקהילה ואנשים רוצים ויכולים יחסית לפעול במסגרת הקהילה ובמיוחד גם בתוכניות פינוי ובינוי הקהילה צריכה להוביל ולא יזם כזה או אחר. והקהילה (שכרגע אין לה כוח או יכולת בכלל) ולארגן קבוצת משקיעים למשל קבוצות מחו"ל מפלגות ירוקות ותורמיהם ואנשים שיש להם כסף , שהם יהיו "היזם" יחד עם התושבים ויתכננו את האזור בצורה סביבתית וחברתית למען הצעירים והמבוגרים ולא למען העשירים. וזה פרוייקטים שכן יכולים לקחת על עצמכם . ולדוגמא שכונת נווה שאנן התחנה המרכזית שהעיריית עשתה בצורה גסה ומטורפת יותר מ12 תוכניות בנייה ומנסים לפגוע ולרמוס את התשובים , שכן מבחינתם שיקום זה לקחת את האזור ולמכור אותו בזול ליזם עשיר שיפנה ויזרוק את כולם ללא זכויות ויביא אנשים חדשים שאין להם בעיות . לבוא ולארגן את הדברים הללו ולתת לתושבים הוותיקים פיצוי כספי הולם באמת ולא גרושים אז גם תרויחו כלכלית וגם ביחד נפגע "בהכנסה " של העשירים בעלי ההון ונעביר אותם לנו לאזרחים הנורמלים מעמד בנינוי ונמוך והתוכניות יתוכננו בצורה סביביתית אז לא נצטרך להאבק ציבורית כי אם התכנון מראש טוב וירוק אז הכל בסדר. וגם אפשר ביחד עם חברות בנייה ישראליןת/ ערביוץת שמעסיקים ויעסיקו רק ישראלים / ערבי ישראל וככה גם תהיה פרנסה לאזרחי ישראל.

  2. פברואר 16, 2011 ב- 7:43 am

    שאלות שצריך לשאול:
    איך האינטרנט יכול לתמוך בפעילות השטח.
    איך פעילות השטח יכולה לנצל באופן מלא את המנוף של האינטרנט.

  3. פברואר 16, 2011 ב- 9:31 am

    יותר חשוב, איך שימוש באינטרנט יכול לסייע בהגשמת חזון ויעדי התנועה.
    הנה לדוגמה- אם אנחנו רוצים להכנס לכנסת ורוצים לשמור על המבנה הנוכחי של התנועה, אנחנו צריכים לצפות לועידות של 1000-2000 איש ומעלה.
    יש כאן בעיה של ניהול הועידה- אבל עם דברים כאלה היוונים הצליחו להתמודד גם בלי אינטרנט.
    בעיה יותר קריטית היא איך להביא את כל האנשים שאמורים להיות בועידה להשתתף בה. איך לפנות לאנשים מאילת ומהגולן, כאן הגיוני מאוד להשתמש באינטרנט, והשאלה היא איך-
    כל אחד מהבית? כולם נפגשים בסניף איזורי?שידור בוידאו? במערכת הצבעות?
    כל זה צריך לעלות לדיון.

    חוץ מזה, כל בעיה שעומדת בפני התנועה צריך להביא בפני צוות האינטרנט.
    כמה דוגמאות לפתרונות לא שגרתיים: *מערכת הסעות בטרמפים, או אוטובוס פייסבוק.
    * פלאש-מוב כתגובה להפגנה שאנחנו מתנגדים לה.
    * שלטים וכרזות נעים: חוסך בתקציב, מספר קטן של שלטים שעוברים בכל הארץ, אדם אחד תולה ואדם אחר מעביר(מצד שני, השתלטות על מרחב ציבורי. מצד שלישי, אפשר לתלות על פרסומות כדי למזער את הנזק)

  4. פברואר 16, 2011 ב- 10:44 am

    עוד דבר שנראה לי חשוב: אתר שאלות ותשובות, במתכונת שדומה לאתר הזה:stackexchange.com/about
    אבל מתאימה יותר לציבור הרחב ולא רק למומחים. ככה התנועה תוכל להציג עמדה ירוקה לא מרוככת ולא מטושטשת, ומי שלא יבין את העובדה יעודד לשאול שאלות. על השאלות יענו מומחים, חברי הנהגה, ופעילים אחרים. ככה כל אחד בתנועה יוכל להבין את ההגיון של הצעדים שלה ולהציג אותם לציבור הרחב, ומצד שני לא יצטרך להישמע כמו עלון מידע מוכן מראש.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: