ראשי > דמוקרטיה > רשימת המתמודדים הסופית להנהגת התנועה. הזמנה לשאול שאלות

רשימת המתמודדים הסופית להנהגת התנועה. הזמנה לשאול שאלות

ב- 11.2 תיערך בסמינר הקיבוצים בתל-אביב ועידת התנועה הירוקה במסגרתה יערכו בחירות ליו"ר משותף או בודד ו9 מקומות בהנהגת התנועה הירוקה. אנחנו מוסיפים את פלטפורמת הבלוג למערך בו ניתן לשאול שאלות את המתמודדים. השתמשו בתגובות למטה כאן או באתר ציינו עבור מי השאלה, למתמודד או המתמודדים. בנוסף עדיין אפשר לארגן חוגי בית  וכמובן לשאול את המתמודדים ישירות דרך המייל או דרך ההתקשרות בדף שלהם. כפי שאתם רואים לא כל המתמודדים שלחו את כל החומר ואנחנו נעדכן ברגע שנקבל.

מועמדים ליו"ר:

רחלי תדהר-קנר
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמדת

פייסבוק

אלון טל
התנועה הירוקה - אלון טל
לעמוד המועמד

מועמדים להנהגה:
ערן בן ימיני
התנועה הירוקה - ערן בן-ימיני
שמואל גלבהרט
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמד
אבי דבוש
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמד
גידי זאגה
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמד
אחמד עמראני

לעמוד המועמד
שגית פורת
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמדת
אמיר רוקמן
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמד
רחלי תדהר-קנר
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמדת
אלון טל
התנועה הירוקה - אלון טל
לעמוד המועמד
יוחאי כרמל
התנועה הירוקה - מועצת המומחים - פרופ' יוחאי כרמל
לעמוד המועמד
מוטי בליצבלאו
מוטי בליצבלאו
לעמוד המועמד
 ד"ר נח עפרון
התנועה הירוקה  - יו"ר סניף תל אביב
עמוד המועמד
סוזן קודש
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמדת
שרית עוקד
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמדת
שי לוי
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמד

יעל כהן פארן
התנועה הירוקה - יעל כהן פארן
לעמוד המועמדת
צבי דביר
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמד
אורלי רונן רותם
התנועה הירוקה - פעילים
לעמוד המועמדת

 

  1. יאיר
    פברואר 5, 2011 ב- 2:47 pm

    ראשית, ישר כח לכלכם. תודה שאתם מוכנים לתרום מזמנכם ופועלכם לתנועה החשובה הזו.
    אשמח לדעת מה כל אחד מכם חושב על כל האחת מהאופציות הבאות לקראת הבחירות לכנסת ה19:

    1. המתזגות או ריצה משותפת עם מרצ
    2. התמזגות או ריצה משותפת עם העבודה
    3. התמזגות או ריצה משותפת עם קדימה
    4. התמזגות או ריצה משותפת עם המפלגה שתוקם על ידי השמאל הלאומי.
    5. התמזגויות אחרות

    אני לא יודע אם כל המועמדים קוראים את הבלוג ואני חושב שחשוב שהם יופנו אל הבלוג על מנת שכולנו נוכל ללמוד על דיעותיהם ולבחור ביום שישי בחירה מושכלת ואמיתית.

    שוב תודה

    יאיר

    • מוטי בליצבלאו
      פברואר 6, 2011 ב- 3:11 pm

      שלום יאיר
      זה הזמן להתבסס, להבהיר את סדר היום של התנועה,וגם ללמוד ממה שקרה בבחירות כתוצאה מהליכה ללא הכנה מספקת. אני ברמת העקרון לא שולל הקמת קואליציות בין תנועות כדי למקסם פוטנציאל אלקטוראלי. אבל לא בכל מחיר. לצערי מפלגות קיימות אימצו להם סיסמאות
      ירוקות, ואולי שיבצו בין מועמדיהם כאלו שהצהרו כי הם "ירוקים". בפועל רק לתנועה הירוקה יש היכולת להציג היום משנה סדורה כוללת בנושאים אלו ולהכיל גם נושאים כלליים- בכלכלה בטחון חברה וכו'.
      להיות עוד מפלגה אזוטרית זה לא רציני. השינוי בגישה שעברה התנועה לאחרונה נותן אופק
      אופטימי. סתם להתמזג עם גוף אחר או להודיעה על כך כבר עכשיו ועם מי לפני שבררנו לעצמנו מה איתנו מה אנו רוצים מהציבור, יש עוד זמן לחשוב. לפנינו עבודת שטח רבה.
      בתודה
      מוטי בליצבלאו

    • גידי זאגא
      פברואר 7, 2011 ב- 3:37 pm

      יאיר שלום,
      עקרונית אני נגד חבירה לתנועות/מפלגות אחרות. אתה בוודאי זוכר מה קרה לתנועות שחברו למפלגות אחרות כגון גשר, מימד או יחד של עזר וייצמן. לצערי הן נבלעו יחד עם העקרונות שלשמן הוקמו. פואד הגיע למפלגת העבודה מתנועת יחד של וייצמן. מישהו זוכר את זה?
      התנועה הירוקה היא מותג שיש לו יכולת אלקטורלית אדירה. על מנת לעבור את אחוז החסימה אנו נדרשים להצבעה של כשישים אלף אזרחים. אני מאמין שבעזרת עבודה נכונה היעד אפשרי. החזון שלי הוא לפחות חמישה מנדטים בבחירות הקרובות לכנסת. על מנת להגיע ליעד עלינו ליצוק תוכן ופעילות למותג התנועה הירוקה.
      יחד עם זאת ייתכן כי בהתקרב מועד הבחירות ייבקשו מפלגות המזוהות שמאל מרכז לחבור אלינו לריצה משותפת. במידה וכן תצטרך הנהגת המפלגה להדרש לסוגייה בכובד ראש ולהחליט בהתאם. במידה ונהיה, כפי שאני מאמין, בעמדת זינוק לכנסת תתחייב מחשבה מרובה לנושא.
      גידי זאגא

    • צבי דביר
      פברואר 9, 2011 ב- 12:14 am

      אני לא נגד ריצה משותפת לקראת הבחירות, אבל אני נגד התמזגות או הטמעות בגוף פוליטי אחר. לדעתי, גם אם התנועה הירוקה תהווה חלק מקונסטלציה פוליטית מסוימת, אסור לה לאבד את זהותה העצמית.

      אבל השאלה מקדימה את זמנה. נכון להיום אנחנו צריכים להתמקד בבניית כוחנו, כך שלקראת הבחירות תהיה לתנועה הירוקה נוכחות תקשורתית ותמיכה ציבורית מספקת לריצה עצמאית. אז נהיה בעמדת כוח לבדוק כל הצעה קונקרטית שתתקבל. לקראת הבחירות, כשהשאלה תהפוך רלוונטית, הוועידה היא זאת שתידרש להכריע בנושא – בדיוק כפי שלפני הבחירות האחרונות החליטה נגד החבירה למרצ ובעד החבירה למימד.

  2. פברואר 5, 2011 ב- 3:54 pm

    שלום יאיר,
    כל המועמדים הופנו אל הבלוג והוזמנו לענות על השאלות ולפרסם פוסטים משלהם. תודה על השאלות ששאלת, ולהתראות ביום שישי בועידה !
    חגית

  3. שי לוי
    פברואר 5, 2011 ב- 4:34 pm

    שלום יאיר,
    ככלל אני בהחלט בעד שיתופי פעולה שיוכלו לקדם את המפלגה למימוש החזון של נוכחות משמעותית בכנסת.
    לדעתי כרגע מוקדם לדון בנושא ה"איך" ו"עם מי", המפה הפוליטית כרגע אינה ברורה מספיק על מנת לקחת החלטה – מספיק לומר שאנחנו עקרונית בעד, כל עוד השותף הוא מפלגה ציונית.
    על מנת להיות אטרקטיביים מספיק בעיני שותפים פוטנציאליים עלינו להתמקד כרגע בצמיחה והתחזקות, להגדיל ולבסס את מערך המתפקדים ולהוכיח עשייה ציבורית משמעותית המתאימה לחזון שלנו.
    אני חושב שעשייה במישור המוניציפלי בשילוב פעילות נוער אינטנסיבית ובחירה מושכלת של הקמפיין הבא (אחרי בג"ץ גלנט) חייבת להיות מוקד תשומת הלב שלנו בחודשים הבאים, כך נהפוך ל"כלה מחוזרת" ונוכל לבחור את שותפינו מעמדת כוח.
    תודה על השאלות, בברכה, שי
    אשמח להרחיב בטלפון 052-2465182

  4. אורי אפלבוים
    פברואר 7, 2011 ב- 1:37 am

    שלום לכולם, כיון שיש בועידה רק שלוש דקות לכל מועמד להציג את עצמו אני מאד מקווה שיותר אנשים ישאלו כאן שאלות וגם שכל המתמודדים ישיבו כי אחרת לא ממש נדע במי לבחור.
    ולשאלתי –
    כיון שהאזרח בישראל מצביע בדרך כלל על סמך נטייתו בנושאים המדיניים-בטחוניים, מה צריכה להיות עמדת התנועה הירוקה בנושאים הללו. נדמה לי שמסוכם על כולנו שעיקר העיסוק של התנועה הוא ענייני הפנים – חברה וסביבה אולם הייתי שמח אם הייתם מפרטים במספר מילים הצעה למצע התנועה בנושאים המדיניים.

    • גידי זאגא
      פברואר 7, 2011 ב- 3:50 pm

      הי אורי,
      אני סבור שיש כמעט תמימות דעים כי על התנועה הירוקה להביע עמדה גם בעניינים מדיניים. אני מסכים עמך כי כתנועה ירוקה עלינו להתמקד בהיבטים הסביבתיים וההשלכות החברתיות שלהן. איכות סביבה היא יותר מפרפרים ומחבקי עצים, כפי שמלעיזים עלינו. היום ברור כי איכות סביבה היא המים שאנו שותים, האוויר שאנו נושמים והסרטן שאנו מנסים למנוע, כך שבכל עיסוק בסוגיה סביבתית אנו גולשים להיבטים של חברה כגון בריאות הציבור, תכנון ובניה ועוד.
      הנושא המדיני אינו חלק אינטגלי מהאג'נדה שלנו, אף על פי כן יש ציפייה שנביע גם עמדות מדיניות ואני שומע זאת מרבים שאני פוגש. עמדתי האישית היא שעלינו לפעול לטובת הרעיון של שתי מדינות לשני עמים. היה ואגיע להנהגת התנועה אפעל לקבלת העקרון המדיני הזה.
      גידי זאגא

      • פברואר 9, 2011 ב- 12:23 am

        ניתן לומר שמפלגות פוליטיות מקיימות גרסה פוליטית של עקרון אי-הוודאות של הייזנברג – ככל שבנושא המדיני הן יותר ממוקדות, כך העמדות החברתיות שלהן אמורפיות יותר, ולהיפך. מפלגה מקבצת פוליטיקאים ואוהדים בעלי השקפה פוליטית דומה בנושא אחד, ובנושאים אחרים נציגיהם מחזיקים במגוון דעות. אמנם רוב המפלגות מגדירות עצמן עפ"י עמדתן המדינית, ומציגות מפתח דעות רחב בציר החברתי/כלכלי, אבל יש פה ושם מפלגות שמגדירות עצמן לפי הציר הכלכלי (שינוי ועם אחד, למשל). מפלגות כאלו לא היו ימין מדיני או שמאל מדיני, אלא נחשבו כמרכז מדיני, למרות שהכילו פוליטיקאים מהימין ומהשמאל.

        התנועה הירוקה מקבצת אנשים בעלי נקודת מבט חברתית וסביבתית דומה, אבל אין בה אחידות דעות בתחום המדיני – לא של נבחריה ולא של בוחריה. לכן התנועה הירוקה חייבת להציג עמדה מדינית שתדבר לבוחרים מהימין המתון ומהשמאל המתון גם-יחד. זאת אינה משימה בלתי-אפשרית, מכיוון שרוב המצביעים מכירים בעיקרון של שתי מדינות לשני עמים כבסיס להסדר המדיני – בין אם בחדווה וברצון ובין אם ככורח המציאות. התנועה הירוקה צריכה לדבוק בעיקרון זה מבלי להיגרר לעמדות קיצון. התנועה הירוקה אינה מפלגת שלטון, ולכן בוחריה לא יצפו ממנה ליזום תהליכים מדיניים, אלא לתמוך בתהליכים שמפלגת השלטון תקדם.

        במקום לפרט "במספר מילים" הצעה למצע התנועה בנושאים המדיניים, כתבתי מצע מדיני שלם כאן (אם הקישור לא עובד, תלחצו השם מימין). אשמח לתגובות.

    • שי לוי
      פברואר 7, 2011 ב- 4:41 pm

      שלום אורי,
      לדעתי, המשימה המרכזית שלנו היא לשכנע את האזרח הישראלי שהצבעה על סמך מצע מדיני בטחוני היא "בזבוז" קול ושכדאי להצביע בעבור התנועה הירוקה שמייצגת את צרכיו הבסיסיים והיום יומיים בתחומי הסביבה והחברה שהם הם מהות ומרכז החיים שלנו ושל הדורות הבאים.
      אכן חשוב וצריך שתהיה אמירה בנושא, דעתי האישית היא בעד שתי מדינות לשני עמים (ואפעל לקדם זאת במצע התנועה).
      אולם, חשוב לא פחות להבהיר לבוחרים שההיסטוריה מלמדת על כך שבמקרים רבים, אין תאימות בין מצע המפלגות הגדולות לבין המדיניות המדינית/ביטחונית אותה הן מיישמות בפועל.
      המצע שלנו בתחומי פיתוח בר-קיימא לא ישתנה בהתאם לרוחות גיאופוליטיות גלובליות ויישאר בתאימות מלאה עם עם הביצוע ולכן הבוחר יקבל את מה שהצביע בעבורו.
      בברכה,
      שי

    • צבי דביר
      פברואר 10, 2011 ב- 4:14 pm

      (תשובה עם קישור שגם עובד…)

      ניתן לומר שמפלגות פוליטיות מקיימות גרסה פוליטית של עקרון אי-הוודאות של הייזנברג – ככל שבנושא המדיני הן יותר ממוקדות, כך העמדות החברתיות שלהן אמורפיות יותר, ולהיפך. מפלגה מקבצת פוליטיקאים ואוהדים בעלי השקפה פוליטית דומה בנושא אחד, ובנושאים אחרים נציגיהם מחזיקים במגוון דעות. רוב המפלגות מגדירות עצמן עפ"י עמדתן המדינית, ומציגות מפתח דעות רחב בציר החברתי/כלכלי, אבל פה ושם יש מפלגות שמגדירות עצמן לפי הציר הכלכלי (שינוי ועם אחד, למשל), והתנועה הירוקה גם היא כזאת.

      התנועה הירוקה מקבצת אנשים בעלי נקודת מבט חברתית וסביבתית דומה, ואין בה אחידות דעות בתחום המדיני – לא של נבחריה ולא של בוחריה. לכן התנועה הירוקה חייבת להציג עמדה מדינית שתדבר לבוחרים מהימין המתון ומהשמאל המתון גם-יחד. זאת אינה משימה בלתי-אפשרית, מכיוון שרוב המצביעים מכירים בעיקרון של שתי מדינות לשני עמים כבסיס להסדר המדיני – בין אם בחדווה וברצון ובין אם ככורח המציאות. התנועה הירוקה צריכה לדבוק בעיקרון זה מבלי להיגרר לעמדות קיצון. התנועה הירוקה אינה מפלגת שלטון, ולכן בוחריה לא יצפו ממנה ליזום תהליכים מדיניים, אלא לתמוך בתהליכים שמפלגת השלטון תקדם.

      במקום לפרט "במספר מילים" הצעה למצע התנועה בנושאים המדיניים, כתבתי הצעה למצע מדיני של התנועה הירוקה כאן – הצעה שממקמת את התנועה הירוקה כמפלגת מרכז או שמאל מתון, מצע שלא ירתיע מצביעים מהימין המתון. אשמח לתגובות.

  5. Susann Codish
    פברואר 7, 2011 ב- 8:33 am

    שלום לכולם,
    בעיני א"א לחלק בין "פנים" ל"חוץ" מנקודת המבט הירוקה. קיימות היא קיימות בכל הרבדים, כולל הפן החברתי. ברגע שאמרנו את זה, כללנו את ערביי א"י, וברגע שזה מובן הרי כל מסכת הבעיות והעימותים היא על השולחן.
    אני בהחלט מסכימה עם המשפט של מוטי "בפועל רק לתנועה הירוקה יש היכולת להציג היום משנה סדורה כוללת בנושאים אלו ולהכיל גם נושאים כלליים- בכלכלה בטחון חברה וכו'." היציאה ממבט ירוק על העולם פתאם זורה אור אחר על צבא, בטחון, גבולות וכל השאר. הרי אם לא נשתף פעולה עם שכנינו באיזור כולנו נאבד בגלל בעיות מים, קרקע שיכולה לקיים חקלאות, ועוד; נצא למלחות על רקע מים ומשאבים טבעיים אחרים כיוון שעוד לא השכלנו לדעת שיש לשמור על הקיים במקום לצרוך ולצרוך ולצרוך.
    באשר ל"תכלס" בשאלתך: אינני יודעת אם יש לחבור לאחת המפלגות הקיימות – וודאי לא לקדימה או לעבודה אשר הפגינו וממשיכים להפגין שחיתות בכל פינה חשוכה. מר"צ מבחינתי באה בחשבון אבל רק אם זו תאמץ עמדות שאינן מפלות לרעה חלקים דתיים וימניים בחברה, מה גם שמר"צ היא מפלגה שנמצאת במגמה של הצטמקות. אם תוקם שמאל לאומי בריא – תבוא עליו ברכה. התמזגות עם מימ"ד כמו בבחירות הקודמות היא רעיון יפה אבל השילוב לא עבר את אחוז החסימה בפעם הקודמת. אם יוחלט על זה – תצטרך להיעשות היערכות מאד יסודית ע"מ להגיע סוף-סוף לכנסת.

  6. יוחאי כרמל
    פברואר 8, 2011 ב- 8:54 am

    ליאיר, ולכל המשתתפים כאן, שלום

    בקצרה: לא לשום מיזוג.
    אין סיכוי לקדם שינוי בתחומים החשובים לתנועה – דרך מפלגות קיימות. השיטה הפוליטית אינה מאפשרת זאת. עצם השאלה אם נתמזג כבר מסיטה אותנו הצידה מהמסלול אל השאלה איזו מפלגה 'מדברת' אל לבנו בנושא המדיני. המסלול בו התנועה הירוקה צריכה להתקדם הוא מסילת ברזל בעלת שני אדנים – חברה וסביבה. אסור להצטרף למשחק הפוליטי של שאר המפלגות — אצלן העיסוק העתיק בשאלות הטרור והשטחים הוא עלה תאנה להזנחה בתחומים חברתיים וסביבתיים. לשחק במגרש שלהם זה לשקוע בבוץ במקום לפעול. אני מצטרף כאן להצעתו של אורי אפלבאום להוציא את הנושא המדיני מהמצע ומתחייב לפעול בהנהגה ברוח זו. נימוקים נבונים ומפתיעים להצעה זו כדאי לראות ברשימה של אורי בבלוג התנועה.

  7. פברואר 8, 2011 ב- 11:27 pm

    עדכון קצר מהשאלות באתר הרשמי:

    שאלה מאת יאיר:
    ראשית, ישר כח לכלכם. תודה שאתם מוכנים לתרום מזמנכם ופועלכם לתנועה החשובה הזו. אשמח לדעת מה כל אחד מכם חושב על כל האחת מהאופציות הבאות לקראת הבחירות לכנסת ה19:

    1. המתזגות או ריצה משותפת עם מרצ
    2. התמזגות או ריצה משותפת עם העבודה
    3. התמזגות או ריצה משותפת עם קדימה
    4. התמזגות או ריצה משותפת עם המפלגה שתוקם על ידי השמאל הלאומי.
    5. התמזגויות אחרות
    יאיר
    תשובות:
    שי לוי
    שלום יאיר,
    ככלל אני בהחלט בעד שיתופי פעולה שיוכלו לקדם את המפלגה למימוש החזון של נוכחות משמעותית בכנסת.
    לדעתי כרגע מוקדם לדון בנושא ה"איך" ו"עם מי", המפה הפוליטית כרגע אינה ברורה מספיק על מנת לקחת החלטה – מספיק לומר שאנחנו עקרונית בעד, כל עוד השותף הוא מפלגה ציונית.
    על מנת להיות אטרקטיביים מספיק בעיני שותפים פוטנציאליים עלינו להתמקד כרגע בצמיחה והתחזקות, להגדיל ולבסס את מערך המתפקדים ולהוכיח עשייה ציבורית משמעותית המתאימה לחזון שלנו.
    אני חושב שעשייה במישור המוניציפלי בשילוב פעילות נוער אינטנסיבית ובחירה מושכלת של הקמפיין הבא (אחרי בג"ץ גלנט) חייבת להיות מוקד תשומת הלב שלנו בחודשים הבאים, כך נהפוך ל"כלה מחוזרת" ונוכל לבחור את שותפינו מעמדת כוח.
    תודה על השאלות, בברכה, שי
    אשמח להרחיב בטלפון 052-2465182
    אבי דבוש
    ביחס לשאלה בעת הזו, אני בדעה שעד שלא נבנה כח משמעותי חבל להשקיע כוחות בפנטזיות, גישושים ונסיונות מיזוגים.זה לא נכון אסטרטגית, כמתודה הפוגעת בבניית העוצמה הציבורית שלנו ולא נכון טקטית, כאשר מחירנו לא משובח.אנחנו מפלגה בת שנתיים שרק לומדת לצעוד בכוחות עצמה ועדיין לא חידדה את יעדיה ומפת הדרכים שלה. כאשר נחדד את החזון שלנו, נבנה כוח ציבורי משמעותי יותר והנהגה חזקה, תתבהר התמונה גם לעתיד.כעת ישנה סיטואציה של הזדמנות. חלון ההזדמנויות להערכתי קצר ביותר, אולי חודש- חודשיים, אבל בו נוכל למנף את ההישג הציבורי בנושא גלנט ולהביא את כוחנו לשיא. הזדמנות זו רק מחדדת את הצורך בהשקעה בבית פנימה ואת הצורך שכל אחד מאיתנו ישקיע בארבעת הימים שנותרו לועידה בהבאת מתפקדים ישנים וחדשים שיהוו את התשתית לקידום התנועה הירוקה.כל זה אמור לגבי המיזוגים שהצעת. לגבי החיבור עם כוחות סביבתיים ברשויות, שמחוברים או היו מחוברים בעבר למפלגת "הירוקים", נדמה לי שישנה בשלות. זהו חיבור נכון שיכול להוסיף לנו כוחות טובים, אך זה איננו חיבור אסטרטגיחיבור מתבקש נוסף הוא החיבור החוזר עם מימד והוא, לעומת זאת, לא על הפרק, מסיבות שאינן תלויות רק בנו
    .
    יוחאי כרמל
    בקצרה: לא לשום מיזוג.
    אין סיכוי לקדם שינוי בתחומים החשובים לתנועה – דרך מפלגות קיימות. השיטה הפוליטית אינה מאפשרת זאת. עצם השאלה אם נתמזג כבר מסיטה אותנו הצידה מהמסלול אל השאלה איזו מפלגה 'מדברת' אל לבנו בנושא המדיני. המסלול בו התנועה הירוקה צריכה להתקדם הוא מסילת ברזל בעלת שני אדנים – חברה וסביבה. אסור להצטרף למשחק הפוליטי של שאר המפלגות — אצלן העיסוק העתיק בשאלות הטרור והשטחים הוא עלה תאנה להזנחה בתחומים חברתיים וסביבתיים. לשחק במגרש שלהם זה לשקוע בבוץ במקום לפעול. אני מצטרף כאן להצעתו של אורי אפלבאום להוציא את הנושא המדיני מהמצע ומתחייב לפעול בהנהגה ברוח זו. נימוקים נבונים ומפתיעים להצעה זו כדאי לראות ברשימה של אורי בבלוג התנועה.

    שאלה מאת רעות שניר:
    במידה ולא תיבחרו להנהגה האם תצטרפו אל שורות המזכירות ותגישו מועמדותכם לתפקיד יו"ר מזכירות?

    התמזגויות
    הוגש ע"י אבי דבוש ב־ב', 07/02/2011 – 22:22.
    דן יקר,
    ביחס לשאלה בעת הזו, אני בדעה שעד שלא נבנה כח משמעותי חבל להשקיע כוחות בפנטזיות, גישושים ונסיונות מיזוגים.
    זה לא נכון אסטרטגית, כמתודה הפוגעת בבניית העוצמה הציבורית שלנו ולא נכון טקטית, כאשר מחירנו לא משובח.
    אנחנו מפלגה בת שנתיים שרק לומדת לצעוד בכוחות עצמה ועדיין לא חידדה את יעדיה ומפת הדרכים שלה. כאשר נחדד את החזון שלנו, נבנה כוח ציבורי משמעותי יותר והנהגה חזקה, תתבהר התמונה גם לעתיד.
    כעת ישנה סיטואציה של הזדמנות. חלון ההזדמנויות להערכתי קצר ביותר, אולי חודש- חודשיים, אבל בו נוכל למנף את ההישג הציבורי בנושא גלנט ולהביא את כוחנו לשיא. הזדמנות זו רק מחדדת את הצורך בהשקעה בבית פנימה ואת הצורך שכל אחד מאיתנו ישקיע בארבעת הימים שנותרו לועידה בהבאת מתפקדים ישנים וחדשים שיהוו את התשתית לקידום התנועה הירוקה.
    כל זה אמור לגבי המיזוגים שהצעת. לגבי החיבור עם כוחות סביבתיים ברשויות, שמחוברים או היו מחוברים בעבר למפלגת "הירוקים", נדמה לי שישנה בשלות. זהו חיבור נכון שיכול להוסיף לנו כוחות טובים, אך זה איננו חיבור אסטרטגי.
    חיבור מתבקש נוסף הוא החיבור החוזר עם מימד והוא, לעומת זאת, לא על הפרק, מסיבות שאינן תלויות רק בנו.

    זאת לא שאלה שלי
    הוגש ע"י danmayz ב־ג', 08/02/2011 – 13:21.
    היא הגיעה ממישהו ללא שם…

    מזכירות התנועה הירוקה
    הוגש ע"י אבי דבוש ב־ג', 08/02/2011 – 16:41.
    רעות יקרה,
    השאלה שלך מחדדת את הצורך בהבנה של כל אחת ואחד מהמועמדות ומהמועמדים שהצגת המועמדות היא הצהרה על העובדה כי נקדיש בחודשים ובשנים הקרובות זמן משמעותי לטובת התנועה הירוקה.
    תשעה מצוינות ומצוינים יבחרו. תשעה מצוינים לא פחות, יהיו זמינים לעשייה מפלטפורמות אחרות וישנה עבודה רבה ביותר, בהנהגה, במזכירות, בסניפים ובקידום נושאים מקצועיים, כמו דוברות,גיוס כספים, ארגון אירועים ועוד.
    באופן אישי, במידה ולא אבחר, אשמח לשוב ולהיות חבר מזכירות מן המניין. אשמח גם לסייע לגייס יו"ר חדש\ה. נדמה לי שמן הראוי שאשאיר לאחרים את התפקיד הכל כך חשוב הזה, לאחר כהונתי בו כשנה וחצי, מייסודה של מזכירות ועד לפני כחצי שנה.
    זו עוד הזדמנות להסיר את הכובע ולומר יישר כוח לעבודה שאת ויובל עשיתם ועושים בהובלת המזכירות. אני בטוח שגם העזיבה של יובל תפנה את הדרך לכוחות חדשים ומנהיגים.

  8. משה יגור
    פברואר 10, 2011 ב- 12:09 am

    שלום לכולם

    שאלה לרחלי –
    אשמח אם תפרטי יותר מה את מתכוונת לעשות בתור יו"ר התנועה הירוקה, תכניות, חזון וכו'.

    תודה,
    משה

  9. פברואר 11, 2011 ב- 1:40 am

    מאת סוזן קודש :

    השענות על מצע מדיני של מפלגה מזכירה לי את ה-Serenity Prayer של התאולוג רונלד נייבורג:
    God – grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can, and wisdom to know the difference.
    ואכן, האירועים של הימים האחרונים מוכיחים שהתבססות של מפלגה על נושאים מדיניים-בטחוניים היא בבחינת משענת הקנה הרצוץ. מדינת ישראל מוקפת במשטרים המבוססים על רודנים ואינדיווידואלים. בעיני קיים יחס ישיר בין אי-שקיפות של משטר לסיכוי שמשהו בלתי צפוי יבוא ויערער אותו משטר. מדינה דמוקרטית ושקופה יכולה להתקיים גם ללא היחיד – עיינו ערך רצח ג'ון קנדי בארה"ב, רצח אולף פלמה בשבדיה, ורצח יצחק רבין בארץ. מצרים, ערב הסעודית, סוריה, לוב, עירק – מה הן בלי מובארק, המלך פאהד, אסאד, גדאפי, סדאם חוסיי? כל ההיבט הזה של פוליטקה הוא בבחינת ה- "things I cannot change". המשטרים האלה חייבים לעבור את משבר הדמוקרטיזציה בדרכן הייחודית להן, ומה שישראל תאמר בנדון לא ישנה כשהוא זה.
    מה אנחנו כן יכולים לשנות? את ההתנהלות שלנו פנימה: אנחנו יכולים ללמוד וללמד את משמעות הסיסמה
    reduce. reuse and recycle
    ואנחנו יכולים לשאוף לחברה יותר שוויונית, איכפתית ומודעות לקיימות.
    ובכל זאת: אני מאמינה מאד שהתעסקות בנושאים סביבתיים עשויה לקרב בין עמים וכי שלום וצדק יכולים להגיע לאיזור שלנו דווקא דרך הנושא הסביבתי. התחממות כדור הארץ, משבר המים, חקלאות מקיימת – עניינים שאינם פוסחים על אף אחד מאיתנו – אלה נושאים שביכולתם לאחד את עמי האיזור ולהביא לרווחת הכלל.

    בברכה,
    סוזן

  1. פברואר 10, 2011 ב- 5:02 am
  2. פברואר 14, 2011 ב- 6:05 am

כתוב תגובה ליוחאי כרמל לבטל