ראשי > דמוקרטיה > רשימת המתמודדים להנהגת התנועה באתר

רשימת המתמודדים להנהגת התנועה באתר

פרסום ראשוני של רשימת המועמדים/ות להנהגת התנועה פורסם באתר. מחכים לחומרים ותמונות של המתמודדים/ות וכן גם להצטרפות מתמודדים/ות חדשים/ות.

עד כאן ההודעה הרשמית וכעת כמה מילים. קודם כל אני שמח לראות מתמודד מרהט, אני ממש לא שמח לראות כי ישנן רק 2 מועמדות ולא לראות את ד"ר שרית עוקד. אני מקווה שהמצב ישתנה אחרי הכנס מחר באוניברסיטת תל אביב אבל אני ממש בספק אם זה מה שיביא אותן. מה שכן יכול להביא אותן זה אנחנו, הפעילים. צריכים לעשות כמה טלפונים, לכתוב למתמודדות ראויות נוספות. לפי מה שהבנתי איריס הן עוברת למועצת המומחים ויעל כהן פראן ביקשה להוריד עומס עבודה מסיבות משפחתיות מובנות. כמו כן ישנם הרבה מועמדים שכדאי לפנות עליהם גם כמו יצחק ג'קי אדרי  מדימונה ויהודה אלוש מבאר שבע. אני שוקל אולי לפתוח איזה דף בפייסבוק כדי להראות להם כמה תמיכה יש להם בתנועה.

ברור לי שפחות אנשים מעוניים לרוץ עכשיו כאשר אין בחירות ואם היה מדובר בפרימריז אז היינו מקבלים נפחים שונים. אבל כאן נמדדים המנהגים. המנהיגים שיצלחו למנף את התנועה הירוקה גם כאשר אין בחירות, לחזק אותה ולהביא אותה למקומה הראוי לפני שמתחיל המירוץ האמיתי, הם הראויים להמשיך להנהיג את התנועה גם כאשר היא תכנס לכנסת.

לא לשכוח להגיע מחר לכנס ולנסות להביא עוד אנשים ובעיקר נשים ששוקלות להכנס לפוליטיקה. יהיה גם דיון סגור של התנועה הירוקה לגבי הבחירות. חשוב חשוב חשוב

  1. ינואר 26, 2011 בשעה 1:18 pm

    הצטערתי מאוד לראות שערן לא מציג מועמדות יו"ר. לדעתי זו בכלל טעות שיש רק שני מועמדים והזכיה ממש מובטחת לאחד מהם. האם אף אחד/אחת לא יגיש יותר מועמדות ליו"ר?

  2. ינואר 26, 2011 בשעה 1:42 pm

    אני דווקא חושב שזה יפה מאוד שערן לא רץ כנגד אלון הפעם. הוועידה האחרונה בחרה בדרך של אלון. ערן לוקח כאן צעד אחורה כדי לתת הזדמנות לדרך הזאת ובכל זאת נשאר להתמודד בהנהגה ואף פעיל מאוד בכל המתרחש בתנועה כרגע. צריך לזכור כי הבחירות הללו הן להנהגת התנועה ולא בחירות פריימריז. נראה לי שאלון הצליח להניע הרבה דברים שהיו תקועים בתנועה. אני בטוח שאתה לא רואה אותם מאיפה שאתה עומד אבל המתנדבים רואים. לכל אחד מהמנהיגים הללו יש יתרנו רבים ואני חושב שכרגע אנחנו צריכים את אלון. אני כמובן לא מכיר את שניהם אישית אבל מהמעט שיצא לי לעבוד איתם אני חושב שערן הוא יותר איש שטח, מרואיין ודובר מצויין ואם זאת אלון הוא יותר איש אירגון, הקמה והנעת מערכות. כרגע זה מה שאנחנו צריכים את שניהם וזה מה שקבלנו בתקופה האחרונה.

    כן זה ממש לא בסדר שיש רק שני מתמודדים לעמדת היו"ר ולא רק זה הרי יכול להיות ששניהם יבחרו לאחר שינוי התקנון בתחילת הועידה. כמובן לאחר הצבעת אמון. אנחנו צריכים לגרום לעוד אנשים להציע עצמם. קשה במיוחד כרגע לאור הטלטלה במערכת הפוליטית, התזמון הרחוק מהבחירות והכוח התקשורתי הזעום שלנו. המעמדיות עדיין פתוחות ואני מקווה שנראה עוד אנשים ונשים מתמודדות ליו"ר ולהנהגה.

  3. ינואר 26, 2011 בשעה 2:27 pm

    עם כל הכבוד לאלון, אני לא מכיר אותו. התוכנית שלו זכתה להצבעה ודנה בדרכי פעולה ציבורית, אבל לא ממש משנה הרבה במבנה הפנימי של התנועה. מהועידה האחרונה בת"א היה ברור לי שמה שלא דפק פה (עזיבה של אבי ונעמה, חוסר קשר על המתפקדים הישנים) היה משהו פנימי, אבל אף אחד לא מספר לנו מה הוא ולכן לא ברור לי אם אלון יוכל או לא יוכל לשנות את מה שלא עבד שם.

    אם אתה יכול לראות דברים שאני לא יכול אז אולי יש כאן בעיה בשקיפות שהבטיחו לנו. אולי תעזור ותספר לנו מה אנחנו לא רואים ומה לא ראינו קודם?

    • ינואר 26, 2011 בשעה 2:29 pm

      חוסר קשר על=>עם

  4. ינואר 26, 2011 בשעה 3:01 pm

    תראה עירא, מנהיג צריך לסחוף אחריו את הפעילים. נראה לי, בתור פעיל מרכזי בתנועה שאני רואה הרבה יותר מתנדבים, הרבה יותר אנשים מגיעים לישיבות מזכירות, הרבה יותר תנועה ברשת ובכלל הרבה יותר פעילות ברמה האירגונית והפיננסית. לדעתי, וכבר אמרתי זאת מספר פעמים, ערן הביא לתנועה המון אנשים שמקומם הפוליטי הוא בחד"ש ולאחר שלא צלחנו בבחירות חלקם ניסו להזיז את התנעה שמאלה אולי לעבודה משותפת עם חד"ש או חיבורים למינהם וחלקם פשוט עזבו וחזרן לחד"ש או ארגונים דומים. ראה דוגמא כמה פוסטים לפני אופיר טובול. הדרך של אלון החזירה משמעותית כמה פעילים שהיו רדומים לגמרי, יש עבודה חזקה מול הירוקים ואפילו נוסף חבר חדש מהירוקים להתמודד להנהגה כבר עכשיו.
    מה שהורגש בועידה הוא שילב של הנהגה רדומה ופעילים שעזבו או נשארו מנותקים מהקצת שנעשה בתנועה. היו בעיות קשות של ארגון במזכירות אבל אני חושב שרובן היה בגלל מחסור בכוח אדם להגיע לישבות ולקחת יוזמות בעיקר כי חלק גדול מהמזכירות היו האנשים הרדומים או שעזבו. אני למשל הייתי בטוח שהכל בסדר שם ולכן לא הייתה לי סיבה להגיע לישיבות בתור משקיף או להצטרף למזכירות. בפגישת המזכירות האחרונה היה אולי מספר המשתתפים הגדול ביותר שאני שמעתי עליו מאז הקמת המפלגה, היה ישיבה של 3 שעות, כולל הקמת צוותים חדשים ורענון כל המשימות שהיו אמורות להתבצע מאז קום המפלגה. יכול להיות שבאמת אבי דבוש עזב את יו"ר המזכירות בגלל שהרגיש שהיא לא מתפקדת אבל באמת שלא היה מי שיפעיל אותה. בשביל זה צריך מתנדבים. אבל גם נראה שאבי קיבל באותה תקופה תפקיד חדש בשתיל ולא היה בטוח אם יצלח לתמרן בין כל המשימות, לפחות במצב הרעועה של המזכירות אז.
    לגבי נעמה. נעמה לא עזבה מסיבה שקשורה לתפקוד התנועה. לפחות כך טענה שהיא הרגישה כי נתנה את מה שהיא יכלה ועכשיו הזמן לתת למישהו אחר את המשימה. אם כל הכבוד לנעמה שעשתה באמת עבודה מצויינת עם מפלגה לא מתפקדת. יכול להיות שהמנכ"לית החדשה תתן כוח חדש לארגן. ביחד עם ההנהגה של אלון וההתמקדות בגיוס כספים והקמת מטה ( כן. מטה, אנחנו אשכרה נכנסים למשרדים בימים הקרובים. דבר שלא היה מאז הבחירות ) . אני מרגיש שבאמת התנועה הייתה צריכה את ה"כאפה" שהיא קבלה מהפעילים והתעוררות הכללית והחלפת כל המנגנונים. ראה כי כל מי שהתחלף או הוחלף כולם נשארו בפעילות בתנועה ואפילו אבי הגיש בסופו של דבר התמודדות להנהגה.

    אני חושב שאת רוב הדברים ניתן ללמוד מפרוטוקולי ההנהגה והמזכירות שמפורסמים באתר. אבל כנראה שאתה צודרקואולי כדאי שאני אכתוב איזה פוסט פשוט ולא פרוטוקולי על המתרחש במסדרונות המפלגה. הבעיה היא שגם אני כרגע מפוצץ בעבודה של המפלגה. אז בקרוב מאוד

  5. ינואר 29, 2011 בשעה 10:45 pm

    שלום לעירא ולשאר המתעניינים,
    המפלגה שלנו נמצאת בתנופה – אולי עוד לא רואים את זה בכל רחבי הארץ, אבל בקרוב לא תוכלו לפספס את כל הדברים שקורים. השבוע יחתם סוף סוף החוזה וניכנס למטה המפלגה החדש הנמצא בשכונת התקווה, לא רחוק מרכבת "ההגנה". אנחנו כבר מתכננים מגוון של פעילויות משמעותיות במטה, מעבר לעבודה המנהלתית השגרתית שתתרחש שם. המפלגה מארגנת כמעט בכל חודש סיור לימודי, ונמשיך בכך גם בעתיד. בחודש מרץ אנחנו מתכננים לרדת דרומה, לנגב, ללמוד על הטיפול בחומרים רעילים בישראל. האם יש לכם רעיונות לסיורים לימודיים נוספים ?
    המפלגה מגייסת מתנדבים חדשים לשורותיה. כל אחד מאיתנו יכול לעשות משהו לטובת העם והמדינה, לא ? פנו אלינו, ויחד נמצא את המקום, הזמן והתחום בו תוכלו לתרום ולהביא יחד איתנו את השינוי המיוחל למדינת ישראל.
    בג"ץ גלנט ממשיך להתגלגל רחוק מאוד מהעתירה שהגשנו. אין לדעת היום כיצד תסתיים הפרשה, אולם כבר עתה ברור לכל שעתירת התנועה הירוקה הצליחה. מהיום, יידע כל קצין צבא וכל מנהל בשירות הציבורי כי הוא חייב לעמוד בסטנדטים מינימליים של שמירה על החוק ואמירת אמת. יידע כל אדם החי בישראל כי לפלישה לשטחים ציבוריים ולהשתלטות על אדמות יש מחיר ! ועדת טירקל והיועץ המשפטי לממשלה יהיו זהירים יותר בפעם הבאה שיתבקשו לאשר מינוי בכיר בשירות הציבורי, ויחקרו היטב את המועמד – זהו תפקידם ! בזאת השיגה התנועה הירוקה את מטרת העתירה לבג"ץ, וצר לנו על שהיינו צריכים להגיע עד בג"ץ כדי שהאמת תצא לאור.
    לפני כחודש נכנסתי לתפקיד מנכ"לית המפלגה. אני מביאה עימי לתפקיד ניסיון ביצועי עשיר ומגוון, והשכלה רחבה ומעמיקה. לא פחות חשוב מכך, אני מביאה למפלגה אנרגיות שלא מהעולם הזה. כל מי שמכיר אותי יודע כי גם עם 3 ילדים קטנים, ובן-זוג עם קריירה מרשימה משל עצמו, אני פעילה ללא לאות בתחומי הסביבה והחברה ומגיעה לתוצאות מרשימות. אני רואה בתפקידי החדש אתגר גדול, והזדמנות גדולה להשפיע לטובה על המצב במדינה. כולם יושבים על הספה ושואלים את עצמם "אז מה כבר אני יכול לעשות כדי לשנות את המצב ? " ואז הולכים למחשב וחותמים על עצומה באינטרנט, וזהו. אני לא מסתפקת בכך, וגם השתתפות בהפגנות לא עושה לי את זה. אני "צוללת" לתוך תפקיד גדול וחשוב מאין כמוהו. אני משקיעה את כל יכולתי בהנעת השינוי הדרוש למדינת ישראל. ואני לא לבד. יחד איתי פועלים ה"פןליטיקאים" – חברי ההנהגה בהווה ובעתיד, מועצת המומחים, חברי המזכירות וכל יתר המתנדבים – שבכל שבוע אני פוגשת עוד ועוד מהם, ושמחה לגלות איזה אנשים מופלאים ונהדרים עושים דברים טובים בתנועה הירוקה.
    לסיום, ובחזרה לנושא הפוסט – אני קוראת (בקול רם !!!) למועמדים ראויים, ועוד יותר מכך, למועמדות ראויות, להגיש את מועמדותן להנהגת התנועה הירוקה. אנחנו זקוקים לכן !!! קומו, הפשילו שרוולים, בואו לעשות איתנו !!! בואו להשתתף בפוליטיקה אחרת, פוליטיקה נקייה, פוליטיקה של אנשים שכבר תרמו דבר או שניים למדינה ורוצים לעשות עוד. לנשים אני קוראת להתגבר על מכשולים טכניים, להתגבר על חוסר הביטחון ולהגיש מועמדות ! לאנשי הפריפריה ולאמהות – אני מבטיחה למצוא פתרון טכני שיאפשר להשתתף בישיבות ההנהגה באמצעות האינטרנט, בלי להיות חייבים להגיע לתל-אביב בכל פעם (אם כי המטה נמצא קרוב מאוד לתחנת הרכבת ולתחנה המרכזית). אני מפצירה בכם – כל אוהדי ופעילי התנועה הירוקה – פנו עכשיו, כבר הרגע, באמצעות המייל או טלפונית לאנשים הראויים ביותר לדעתכם ועודדו אותם להגיש מועמדות. זה הזמן להתחיל לפעול !!!
    לשאלות, הבהרות וא כל עזרה נוספת – grn.israel@gmail.com

  6. ינואר 29, 2011 בשעה 11:00 pm

    מסכים עם הכל, אבל עם כל הכבוד מצד שני, יש 10 מקומות ו-11 מועמדים בלבד. זו "תנופה" של מפלגה או שזה עדיין רק ארגון סביבתי עם הרבה מתנדבים חיוביים ורצון טוב ונאיבי? יש מספרים שאפשר לחלוק עם קהל המתפקדים? מה גודל מאגר החברים כרגע? בועידה האחרונה בתל אביב היינו מתחת 150 איש אם אני זוכר נכון. אני מצפה מהמפלגה ששמה שקיפות ברשימת העקרונות שלה שתחלוק יותר מידע ותגבה הכרזות בעובדות.

    (ולכל הקופצים עם "אז למה לא תציג בעצמך מועמדות", אני עונה בפשטות שאין לי את הפנאי, הגמישות הכלכלית, הידע, היכולת האירגונית, הביצועית או ההשכלה הרלוונטית להוביל תנועה בכלל ומצע שמצריך הרבה רקע מקצועי רב תחומי בפרט).

  7. ulanovskyh
    ינואר 29, 2011 בשעה 11:27 pm

    עירא,
    בוא נתחיל מהסוף – אני מקבלת את חוסר הרצון שלך להגיש מועמדות (בשלב הזה !) ולאחר שיחת הטלפון בינינו, אני בטוחה שתתרום ככל יכולתך למפלגה גם בלי להיות חבר הנהגה. למעשה, עצם הכתיבה שלך והתגובות בבלוג גם מסייעות לקדם את המטרות שלנו !!! אני מבטיחה לך, ולשאר הקוראים, שכל אחד יכול לתרום למען המטרה שלנו ולא רק חברי הנהגה. גם ביקורת אמיתית ודרישה לשקיפות מלאה תורמות למפלגה שלנו.
    והנה כמה עובדות, נכון להערב :
    יש 9 מקומות בהנהגה, כולל היו"ר. יש בינתיים 11 מתמודדים וזה מעט מידי. אנחנו עושים רבות כדי לעודד מתמודדות נוספות (וגם מתמודדים). נשמח לכל עזרה בנושא ! אני יודעת על כמה וכמה מתלבטים, ואני מאוד מקווה שהקריאה שלנו היום ומחר תמריץ אותם להגיש את מועמדותם.
    לגבי מספר החברים: אנחנו מפלגה מסודרת ושומרת חוק. אנחנו לא יכולים לחייב את מי שהיה חבר בשנה קודמת להיות חבר השנה. ההתפקדות היא לא אוטומטית. אנחנו מתחילים מחר במבצע טלפוני, בו ניצור קשר באופן אישי (לא בהקלטה ! ) עם כל מי שהיה אי פעם חבר בתנועה הירוקה ונקרא להם להתפקד, לבוא להצביע בבחירות ולהשפיע על עתיד מדינת ישראל.
    אני לא יכולה להגיד לך בדיוק כמה אנשים התפקדו ב-2011 – מדובר על כמה עשרות בינתיים, אולי הגענו כבר למאה. אני יודעת שכמה מתמודדים להנהגה אספו כבר עשרות טפסי התפקדות וצ'קים מחברים והם מגישים אותם השבוע למפלגה. ההערכה שלנו היא שנגיע לכ-200 חברים ביום הועידה, ואולי יותר. אני מזכירה לכולם שרצוי להתפקד לפני יום הועידה, אולם תהיה אפשרות להתפקד גם בבוקר הועידה, עד לרגע תחילת ההצבעה בקלפיות. מי שמתכוון להתפקד בבוקר הועידה, מתבקש להקדים להגיע ולהביא עימו צ'ק (ולא מזומן !). מבטיחה לעדכן את מספר החברים בערב הועידה ולאחריה. הכל שקוף, בחיי. אין סודות.
    מעבר לכך, אנחנו יודעים שכדי להצליח אנחנו חייבים להיות מפלגה אמיתית. למפלגה אמיתית יש אלפי חברים שהתפקדו ושילמו דמי חבר. אנחנו יוצאים בקרוב במבצע התפקדות בכל רחבי הארץ, ומחפשים מתנדבים שיכולים לעזור במבצע ! כמו כן, אנחנו מחפשים רעיונות : באילו מקומות יש סיכוי למצוא קהל אוהד שיסכים להתפקד ? דרך מי אפשר להגיע לקהל כזה ? אילו מועדים מתאימים לכך ? כל רעיון יתקבל בברכה !

  8. עוז
    ינואר 30, 2011 בשעה 1:23 am

    חגית, הנה רעיון:
    לתנועה הירוקה יש הרבה תומכים שמטיילים בארץ.
    כבר הסיורים כרגע מופנים כלפי פנים, אפשר לעשות סיורים שמופנים כלפי חוץ.
    אפשר לתת לקבוצת מטיילים ערימה של טפסי התפקדות, ועוד תמיכה מידע להפצה, סקרים, וכו'
    לעשות מהם סניף נייד וזמני, ולצאת לדבר עם אנשים ברחבי הארץ.
    אני מוכן להתנדב להקדיש לפחות חלק מהטיול שלי בשביל ישראל אחרי הצבא לפעילות עבור התנועה- אבל הטיול שלי יקרה אחרי הועידה.
    לאתר כמה אנשים שיקימו קבוצה כזאת ולשלוח אותם לפעילות נראה לי זול, קל ויעיל.

    • ינואר 30, 2011 בשעה 1:31 am

      יש גיבוש של צוות שיהיה אחראי על יציאה לשטח במקומות שונים לפקוד אנשים. טיול כמו שאתה אומר נשמע מעניין אבל סביר להניח שלא תפגוש הרבה אנשים בדרך ואם כן ממש לא יהיה לם חשק לשמוע על פוליטיקה באמצע המסלול. אני מניח שהקבוצה תצא לכל מיני מקומות שבהם יהיה רכוז גבוה של אנשים . כמו למשל פסטיבלים (הקמת מאהל בבומבמלה או פסטיבל אקטיביזם כמו שרצינו לעשות בשנה שעברה אך לא היה מתנדבים ). ברגע שיהיה יותר מתנדבים הכל ילך הרבה יותר חלק. אני מציע שתצטרף לצוות הזה ותציע רעינות. אפשר גם לצאת לטיול בשביל חוצה ישראל בדבוקה של אנשי התנועה. בקיצור, בוא נביא כמה שיותר אנשים לוועידה, נצע משם יותר חזקים ואז גם שם נראה את כל המשימות והצוותים השונים. ( מכינים פלקטים של כל הצוותים שצריכם מתנדבים ומה זה אומר להיות בכל צוות. כמו כן על תפסי ההתפקדות יהיה גם אופציה לבחור התנדבות מסויימת )

    • ulanovskyh
      ינואר 30, 2011 בשעה 12:24 pm

      עוז, תודה על הרעיון ! מאמצת אותו במלואו. הועידה היא רק ציון דרך שאליו אנחנו רוצים לפקוד כמה שיותר חברים, אבל מבצע ההתפקדות ימשיך, ואף יתגבר, אחרי הועידה. צור איתי קשר במייל grn.israel@gmail.com ונחשוב ביחד איך למנף את הטיול שלך בשביל ישראל כחלק מקמפיין התפקדות נייד, כמו שהצעת. אני בטוחה שלא תצעד לבד, ויהיה מאוד מעניין לקיים "חוגי בית" אידיאולוגיים בחלק מחניות הלילה שלך, ולעטוף את הצעידה שלך בפעילות תנועתית ! באופן אישי, אשמח לצעוד איתך יום או יומיים ולדבר. כל זה כמובן תלוי בהסכמה שלך ולא יבוא על חשבון ההנאה שלך מהטיול.

  9. ינואר 30, 2011 בשעה 2:31 am

    בומבמלה זה לא פסטיבל ממוסחר שמושך אנשים שמחפשים סמים וזיונים (סליחה על הצרפתית)?
    הייתי מתנדב אבל בחורות לא נמשכות לדבר איתי גם כשאני לבוש, ואני לא אצליח לנסח משפט שלם בראש כשהן לא 🙂
    אני חושב שלא מזיק לשים דוכנים במקומות כאלו, אבל אני לא חושב באמת שאלו מצבים שבהם אנשים רוצים לדבר פוליטיקה, לצערי, ואנחנו גם מדברים על זרימה די דלילה של אנשים. אני חושב שעדיפים רחובות מרכזי ערים, במיוחד מקומות שקרובים למפגעים אסתטיים ותעבורתיים מציקים של ראשי עיר בעייתיים. זה יכול להיות באלנבי בת"א, באיזורים עם מצוקת מדרכות ביפו, וכמובן להסתכל באחוזי ההצבעה של כל קלפי בבחירות האחרונות (יש אקסל באתר הכנסת) ולראות איפה היו אחוזים גבוהים (גיוס יותר קל) ואיפה נמוכים (דרושה יותר עבודה, מיפוי הנושאים שאפשר להדגיש שם).

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

