ראשי > Uncategorized > אתר חד"ש מדווח על תוצאות הועידה

אתר חד"ש מדווח על תוצאות הועידה

התנועה הירוקה אכן נשארה רלוונטית והחלטות הועידה כבר הגיעו לכל מקום. מאתר עבודה שחורה ועד בלוג חד"ש .

היה לי המון מה לומר על הפוסט / הודעה הקטנה הזאת, על כל שורה ושורה. אך עד עכשיו אני לא בטוח שכדאי לפרסם את מחשבותי. יש לנו סוג של שיתוף פעולה טוב עם חד"ש ואני לא חושב שכדאי לגרום לקשר הזה נזק. בכל זאת אני מציע לכולם לבחון את ההודעה הקצרה הזאת שלהם. את סגנון הכתיבה, את המשתמע מבין השורות ולבסוף לשמור בלב. ואם כבר לפתוח דיון אז בעניין האם נכון להגיב על הודעה כזאת.


התנועה הירוקה פונה ימינה

בוועידת התנועה הירוקה שהתקיימה ביום שישי האחרון בתל אביב התקבלה החלטה המחברת את הצעותיהם של פרופ' אלון טל, מראשי התנועה, ושל צבי דביר, אחד מהפעילים. עיקרי ההחלטה הם שניים: התרכזות התנועה בתחום הסביבתי כאשר התחומים המדיני והחברתי הם בעדיפות משנית; והשקעת מירב המאמץ הפוליטי של התנועה במישור העירוני, כלומר ניסיון להכניס חברים של התנועה למועצות הרשויות המקומיות והצבת המאמץ להגיע לכנסת לעדיפות משנית.

במהלך הדיון אמר פרופ' טל: "יש להגדיר את עצמנו במניפה רחבה מבחינה מדינית, שתאפשר לרבים להיכנס תחתיה. אם רוצים למשוך אנשים, צריך לפעול כגוף חזק והפיצול עם הירוקים משאיר אותנו חלשים. האמירות שלנו ברמה הארצית צריכות להיות ממוקדות בעניינים ירוקים. צריך גם מדיניות דמוגרפית כדי להתמודד עם הבעיה הקשה והעקרונית של פיצוץ אוכלוסין. אנחנו צריכים להגדיר את עצמנו לא כשמאל אלא כירוק – להוביל את הגוש הירוק, לא את גוש השמאל". עוד אמר טל בדיון: "ניתן לשתף פעולה עם מי שיש לו דעות ימניות אבל מחליט להצטרף לעמדותינו".

הצעתו של יו"ר התנועה, ערן בן-ימיני, להעניק עדיפות גבוהה למישור הפוליטי הארצי, וכן לנושא החברתי והמדיני כמו לנושא הסביבתי – כלומר, להיות למפלגת שמאל חברתי ומדיני כחלק מהנושא הסביבתי – זכתה למיעוט של הקולות, 16 קולות מצירי הוועידה (21%) ולא התקבלה. הצעתו של פרופ' טל קיבלה 44 קולות – 59% ממשתתפי הוועידה. בהפגנת האלפים נגד הגזענות שנערכה (ביוזמת חד"ש ומק"י) למחרת ועידת התנועה הירוקה השתתפו בן-ימיני ופעילים נוספים בתנועה. התנועה הירוקה אף חתמה על הקריאה המשותפת לקראת ההפגנה.

בבחירות האחרונות זכתה התנועה הירוקה (יחד עם מימד) לכ-28 אלף קולות – מתחת לאחוז החסימה. יריבתה של התנועה הירוקה, רשימת הירוקים של סגן ראש עיריית תל אביב, פאר ויסנר, זכתה רק ל-10 אלף קולות.

 

:קטגוריותUncategorized תגיות: ,
  1. אושרי הילזנרט
    נובמבר 3, 2010 ב- 3:24 pm

    לדעתי התנועה הירוקה צריכה להיות זמינה כרגע לכל הרכב קואליציוני.
    בזמנים אלה חשוב יותר להיות פרגמטיים
    כי הטבע, הסביבה, והשטחים הפתוחים בסכנה מתמדת ובמצב עגום
    זה הכי חשוב וכל היתר משני
    אם וכאשר :> יהיו לנו 25 מנדטים, נוכל לבחור ולהחליט גם על דרך מדינית

  2. טל
    נובמבר 3, 2010 ב- 3:40 pm

    אני חושב שהפוסט הזה לא רלוונטי.
    הרי בלאו הכי נשתף פעולה עם חד"ש בכל מה שאפשר במישור המעשי. מעבר לזה זה פשוט לא מעניין איך הם מדווחים עלינו כי החלטנו לפנות לאלקטורט אחר. אם כבר, אז התגובה הכי טובה תהיה להוכיח את עצמנו בפעילות בשטח ובהצלחה בבחירות הבאות.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה