ראשי > הדרך, מדיניות > העברת שרביט – ערן בן ימני במכתב על התפטרותו כיו"ר התנועה והתגובות בפייסבוק

העברת שרביט – ערן בן ימני במכתב על התפטרותו כיו"ר התנועה והתגובות בפייסבוק

אני מעביר את המכתב כאן בתוספת כל הדיון מהפייסבוק כי אני חושב שהוא חושב בדיוק כמו המכתב עצמו. בנוסף יש לנו המון קוראים שאינם מחוברים לפייסבוק ומרגישים שהם מנותקים לגמרי מהדיון.

by Eran Ben Yemini on Sunday, 31 October 2010 at 03:10

חברים וחברות יקרים, שותפי לדרך!

בשלוש שנים האחרונות הובלתי את התנועה הירוקה מהיווסדה, דרך מערכת בחירות ארצית שנכפתה עלינו בהתרעה קצרה והמשך בביסוס המפלגה ומוסדותיה לאחר מכן. בכל השנים הללו הובלתי תפיסה בה אני מאמין בכל ליבי כי הנושאים החברתיים, הסביבתיים, המדיניים והתרבותיים כרוכים אחד בשני וכי עלינו כמפלגה לתת מענה הולם ורהוט לכל אחד מהם ואין לנו אפשרות להיות חדים בתחום אחד ועמומים בתחום אחר.

בועידת המפלגה האחרונה העמדתי את דרכי ואת תפיסת עולמי, ביחד עם עוד שלוש הצעות של חברים אחרים במפלגה, לבחירתכם. לצערי הבעתם אי אמון בה. במקומה נבחרה דרכו של ידידי פרופ' אלון טל המגמישה את עמדות המפלגה (בעיקר בתחום המדיני) ובכך אולי מאפשרת  מקום רחב יותר למגוון של דעות ואנשים במפלגה.

מתוך הכרה כי במפלגה דמוקרטית הצבעות הועידה משקפות את רצון החברים, קיבלתי החלטה לאחר הועידה ותוצאותיה כי עלי להעביר את סמכויות יושב ראש המפלגה לפרופ' אלון טל (כיום מספר שתיים בהנהגה וממלא מקומי) אשר ישמש כיושב ראש המפלגה דה פקטו עד אשר יתקיימו בחירות להנהגה, על מנת לאפשר לו לקדם בצורה הטובה ביותר את הדרך בה בחרה הועידה. חשוב לי להבהיר כי אין בהחלטתי משום התנערות מאחריותי כלפי המפלגה אלא להיפך, החלטה זו הבשילה לאחר שהבנתי שכיושב ראש אינני יכול להוביל דרך אחרת מדרכי, וכי האדם הנכון ביותר להוביל את הדרך שנבחרה הוא ידידי אלון טל אשר יזם אותה. אינני עוזב את הנהגת המפלגה ואני נשאר חבר הנהגה פעיל ונאמן למפלגה. אלון ידידי עמד לצידי כאשר הובלתי את המפלגה על פי דרכי, הוא עשה זאת מתחילת הדרך ולכל אורכה. כך גם אני מתכוון לעמוד לצידו ולתמוך בו.

כל התורה הסביבתית יכולה להילמד על רגל אחד דרך המושג "נחלת הכלל", נחלת הכלל הם כלל הנכסים המשותפים שלנו בין אם זה הון טבעי, הון חברתי או הון תרבותי. ההגדרה הטובה ביותר לנחלת הכלל היא: כל מה ששייך לכולנו אבל לא שייך לאף אחד. כך אני מרגיש כלפי התנועה הירוקה, התנועה הירוקה היא נחלת כלל חבריה, פעיליה ותומכיה, התנועה הירוקה היא אמצעי הטוב ביותר לפעול לטובת נחלת כלל רחבה וחשובה ממנה, החברה הישראלית.

אני מאחל לאלון ולכל המפלגה בהצלחה בדרך החדשה.

שלכם

ערן בן ימיני

חבר הנהגת התנועה הירוקה

תגובות

    • Sarai Aharoni 

      היקרהצטערתי מאוד לשמוע על החלטתך. תמיד חשבתי ועדיין אני חושבת שאתה אדם יוצא דופן ובוודאי מנהיג מהסוג הנדיר יותר. אינני יודעת מה קרה בדיוק בועידה אבל אני יכולה לשער פחות או יותר.
      עלייך לדעת שתוצאות המהלך הזה עלולות להיות מכריעות. התנועה הירוקה בוחרת לצעוד אל לב הקונצנזוס הפוליטי בישראל. המדינה שהולכת ונעשית מדינה ימנית, לאומנית ודתית. אין לי ספק שאם תצליח המפלגה להיבחר לכנסת בבחירות הבאות, היא תצטרף לקואליציה ותשמש מפלגת נישה בסגנון מפלגת הגמלאים. ייתכן ובמצב הנוכחי אין ברירות אחרות. אינני יודעת אם אתה כבר חושב על עתידך הפוליטי, אבל זה הרגע לדעתי לומר בגלוי כי אתה פורש כיוון שאינך מוכן לשמש כעלה תאנה לכסות את מבושי הממשלה הבאה שתהיה אולי בראשות ליברמן ושות.
      ערן, אני בטוחה שזהו רגע אישי מאוד קשה, אבל חשוב לזכור שלמרות ההשקעה העצומה שלך בהנהגת התנועה בשנים האחרונות, זהו הדבר נכון לעשות. 

      מחזקת אותך בהחלטתך

      שרי

    •  

      Avi Dabush אני רואה את חצי הכוס המלאה. טוב וחשוב שתהיה חלק מרכזי מהנהגת התנועה הירוקה בעתיד הקרוב והרחוק. שרי- לא הייתי מפרש את הדברים בצורה שפירשת. אשמח לשוחח איתך בעניין 

    • יצחק ג'קי אדרי לא טוב!! לא טוב!! ערן ידידי, צר לי לשמוע על כך. בעיניי זה שינוי כיוון ודרך בשעה שכולנו נדרשים לחזק את הקיים ולפעול למען העתיד, הבנתי בין הדיאלוגים השונים שיש קריאה לאחד מפלגות ירוקות, יתכן וצעד זה טוב יתכן ולא. מחזק אותך בכל דרך אשר תבחר בה להמשיך ולפעול למען החברה הישראלית 

    • Naome Ramati 

      ערן אתה מעורר השראה בהצלחה.אולי יש עכשיו זמן
      לעזור לי לקדם את התוכנית הירוקה לבניית קאנטרי בארבור
      נאמר לי ברמז שאסתום את הפה כי הייקור של התוכנית יפגע בקיום התוכנית.
      אני חשבתי אחרי שפירסומאי הזרע כינה אותנו במאבק נגד הבניייה ע"ח פארק שרון.
      "הירוקים דופקים את השחורים" ….כתיקון.
      לבנות קאנטרי במודל ירוק כהשראה למתנ"ס נוספים
      שבוע טוב והצלחה לך ולתנועה 

    • Shanni Reiff Profesorsky ערן, אני מאוד מעריכה גם אותך וגם את אלון טל ומכבדת את החלטתך. בהצלחה לשניכם ולכל שאר השותפים לדרך בהמשך הובלת התנועה החשובה הזו. 

    • Oshri Hila Yaara מחזק אותך איש יקר
      תמיד עם התייחסות ומילה טובה
      תמיד נוכח ותמיד מחוייב
      לא משנה מה תעשה, תמיד תשאר מנהיג 

    • Shlomit Lir ערן זה בהחלט מצטער ומעיד במשהו על קץ דרכה של התנועה הירוקה. בכל מקרה על קץ חברותי בה. אני מקוה להיות שותפה ליצירת אופציה פוליטית חדשה. 

    • יצחק ג'קי אדרי שולמית אני מצטרף לתגובתך. 

    • Michael Kordova אני מאוד מאוכזב מהתגובה של שלומית ומלא פליאה מהתמיכה של ג'קי. האם הדרך של אלון שינת את פני התנועה? האם עד עכשיו היינו מפלגת שמאל קיצוני וברגע אחד של דמוקרטיה הפכנו למפלגת מרכז? האם בעצם ההצעות של אלון ושל ערן שונות כל כך. מה זאת התגובה הזאת? ערן מצהיר כאן שהוא נשאר בהנהגה ואתם כבר מדברים על יצירת אופציה? אופציה למה בדיוק? למפלגה שכבר בקמתה הצביע נגד חבירה למרצ ועכשיו עשה זאת שוב רק עם דגש על המפלגות השמאל הקיצוניות? 

    • יצחק ג'קי אדרי מיכאל ידידי, על מה כל ההתלהמות? איזה אופציה? איזה פוליטיקה? אני מכיר את ערן אישית, אני לא מכיר את פרופסור טל, אני גם לא יודע מה עשיתם בתנועה הירוקה בהחלטה, אני כן יודע מרוח הדברים שאתם הולכים לחבור לירוקים כך לפחות מהדברים הכתובים באתר התנועה, יתכן וזה מעולה יתכן וזה גרוע, אני הבעתי את דעתי האישית מול ערן בן ימיני ולא אל מול התנועה הירוקה. קח מלוא הריאות אויר ותחשוב. 

    • Oded Kaufman 

      ערן, תודה על הנהגת התנועה שעשית במסגרת התפקיד עד כה, ואני בטוח לחלוטין שתהיה שותף להנהגת התנועה בהמשך. סבורני שללא הקטר שעמד בראש המפלגה בשנותיה הראשונות, לא היינו צולחים את מימיה העכורים של התודעה הלאומית בימי הבחירות.
      אמנם "נעלמנו" מבחינה תודעתית לאחר הבחירות, אך זהו טבעה של .
      הפוליטיקה הישראלית.
      אני בטוח שעוד לא נאמרה המילה האחרונה מבחינתנו, ואנחנו עדיין לא מפלגה ז"ל (כאן אני חולק על שלומית וג'קי). יש הרבה עבודה לעשות, ויש צורך בידיים וראש של כמה שיותר אנשים שעוד לא הרימו ידיים לנוכח הברדק שמתחולל בארץ.
    • Michael Kordova 

      ג'קי. אתה תומך בתגובת שלומית אשר אומרת…"אני מקוה להיות שותפה ליצירת אופציה פוליטית חדשה" למרות שערן הודיע שהוא נשאר בהנהגת התנועה. מי כאן צריך לקחת אויר? הדברים שאתם אומרים פוגעים בתנועה בצורה קשה ואני בטוח שזאת לא הייתה הכוונה של ערן. הצ…See more
    • יצחק ג'קי אדרי 

      ידידי מיכאל, בוודאי ואני גם יסביר אומר פרופ' טל: "מה לעשות? להגדיר את עצמנו במניפה רחבה מבחינה מדינית, שתאפשר לרבים להיכנס תחתיה. אם רוצים למשוך אנשים, צריך לפעול כגוף חזק והפיצול עם הירוקים משאיר אותנו חלשים" אומר גרשון בסקין: "אבל אני רוצה שהועידה תורה להנהגה לפעול למען חיבורים פוליטיים לקראת הבחירות הבאות" זה אומר שהתנועה הירוקה הולכת להתאחד וכל שנותר לערן בן ימיני לדבוק בהודעתו: "מכאן, יש לנו שני כיוונים: הראשון, ריצה לבד, אבל זה מצריך המון אורך רוח וכוח עמידה, וזה משהו שכבר עכשיו אנחנו רואים חריקות איתו. אני מתחבר לדרך הזו, אבל אני לא בהכרח מאמין שתעבוד. השני, חיבור עם מפלגות אחרות, ויצירת גוש גדול." מכאן אני למד דבר אחד לצערי, התנועה הירוקה תעלם מהמפה הפולטית כתנועה יחידות ונמצא אותה בכל מיני חיבורים. האם זה נכון? לא יודע אין לי תשובה.
    • Aviette Segal מחזקת אותך, אדם יקר
      מקווה ומאמינה שאתה פשוט נמשיך לבנות עוד תוכניות/יוזמות ולהמשיך בדרכך המיוחדת
      אני מאחוריך!!!
      אני יכולה רק להסכים עם כל מה שכתבו קודמיי
      בכל מקרה, דרך צלחה:) 

    • Eran Ben Yemini תודה.
      אני מקבל המון מכתבי עידוד וחיזוק, אני מודה לכל המתקשרים והכותבים. טוב לדעת שזוהי הרוח של התנועה הירוקה ואילו הם אנשיה. 

    • Valhala Cohen 

      כל הכבוד ערן
      בניתוח שלי את הדברים קיימות שתי מגמות
      המגמה שנבחרה, שהיא השלטת בפוליטיקה בימים אלו, אומרת בואו נטשטש את ההבדלים, וככה כולם דוחפים אחד את השני להיות הכי מרכזיים במרכז וזה נכון כמובן לא רק בתנועה הירוקה אלא מעבודה לליכוד וגם בפוליטיקה של ארצות אחרות
      מנגד קיימת המגמה שנדחתה: להדגיש את ההבדלים ולהבליטם באור אחר. למצער הנישה הזאת נתפסה עד היום רק על ידי מפלגות אידיאולוגיות מאוד מחד"ש בקצה האחד עד לגזעני ישראל ביתנו בשני
      אני קיוויתי שייחודה וגדולתה של התנועה הירוקה תהיה ביכולתינו להדגיש את ההבדלים אבל לא ליפול לנישת קצה שמאלי אלא להראות שיש דרך אחרת שלישית קשה ומורכבת שיכולה להכיל מגוון של דעות שמרניות בנושאי שימור סביבה בנושאים ערכיים וכד' ואף דעות פארוכיאליות בנושאים כלכליים או נושאי הגירה או אוכלוסיה מבלי לוותר על הערכים הסוציאל דמוקראטיים החיוניים באמת של שקיפות דמוקרטית, שיתוף, שיוויון ובעיקר תביעה לא מתפשרת לצדק ושלום כזכות בסיסית לכל.
      צר לי לראות שהחלום הזה נגוז מבחינתי עם העברת השרביט מערן הלוחמני להנהגה פרגמטית שלמיטב ראייתי וויתרה על ניסיון כזה מראש אך זוהי הדמוקרטיה. לי ולשותפי לדעה כתמיד אין דרך אחרת מלבד להמשיך לקדם את הרעיון מבפנים ומבחוץ כאחד
      תודה ערן ובהצלחה לכולנו
    • Inbal Weisman ערן יקר, בהצלחה. 

    • Rotem Sibylla Shefa 

      ערן איש יקרות חבר ומנהיג בגובה העיניים, כסביבתן אתה יודע שהכל דינמי ומה טוב שגם המפלגה אינה קופאת על שמריה, אני בטוחה שכולם מבינים שהגיע הזמן של אלון טל לטבול במיים הפולטיים של מדינת ישראל!
      יישר כוח וכה לחי – מי ייתן ובכנסת הבאה יהיה לפחות נ…See more
    • Eden Bar-Lev 

      אני רואה פה חששות להתמוססות של התנועה הירוקה ואולי במשתמע הספד עליה בטרם עת – ולא כך!
      בעקבות הוועידה (שנכחתי בה) החלה תסיסה רעיונית ואידאולוגית שבאה לידי ביטוי בבלוג הפעילים.
      בפוסט שלי בבלוג הנ"ל דווקא הראתי שיש לתנועה הירוקה תפיסת עולם שמייחדת אותה והופכת את רוב המערכת הפוליטית הנוכחית ל"אנשי האתמול" (כולל את מי שטבע את מטבע הלשון הזו). המכנה המשותף של תפיסת עולם זו עם הסוציאל-דמוקרטיה מאפשר שיתוף פעולה עתידי עם גופים אחרים ואיני רואה בזה איבוד דרך – במיוחד אם נפתח את הפן הרעיוני של התנועה.
      קישור:
      https://hayeruka.wordpress.com/2010/10/19/ace/
    • יצחק ג'קי אדרי מיכאל היקר, אני בטוח שכל מפלגה או ארגון היו רוצים אותך ואת הלהט האידיאולוגי שלך. אבל לתשומת ליבך אני לא שייך לתנועה הירוקה ולא ראיתי עד עכשיו שום מסמך של התנועה הירוקה שיכולתי להגיב עליו, מדבריך האחרונים אני לומד שיתכן והתנועה הירוקה אכן בוחרת בדרך חדשה, אל תתאכזב מאדם שאינו יודע על מה אתם מדברים שם בתנועה הירוקה. הקשר היחדי שלי לחד"ש זה לאמו של ח"כ דב חנין ז"ל הגננת המיתולוגית, הקומוניסטית האולטימטיבית היחידה בת"א. 

    • Michael Kordova ג'קי, אז למה אתה ישר קופץ לתמוך בשורת סטטוס הקראת לערן ליצור גוף פוליטי חדש שיתחרה בתנועה הירוקה למרות שהוא עצמו אמר בפרוש שהוא נשאר בהנהגה ! אני יודע שאתה אוהב את התנועה ואת ערן במיוחד אבל בבקשה שים לב שיש כאן הרבה אנשים שקוראים את הדברים האלו ומפרשים אותם לא נכון במיוחד אנשי עיתונות ובלוגרים. אני עדיין בשוק משלומית אבל כנראה שיש עוד הרבה דברים שאני לא יודע על הקרביים של התנועה 

    • יצחק ג'קי אדרי מיכאל ידידי, הקשר שלי עם התנועה הירוקה החל בשלב א' כשהרב מלכיאור חבר לתנועה הירוקה, אהבתי מאוד את המהלך, בשלב ב' הטריגר שהוביל אותי להצביע לתנועה הירוקה זה הרבה תמר אפלבאום שהצטרפה לתנועה. כל זה קרה לאחר שההיתי האדם שהכריע על פירוק מפלגת תפנית בישיבה הגורלית של מועצת מפלגת תפנית, משם הלך עוזי דיין לליכוד והמפלגה התפרקה. לאן פניה של התנועה הירוקה? אני לא יודע להשיב לך, אבל תקשיב לרוח הדברים העולה מכל החברות והחברים. 

    • Michael Kordova ג'קי יקר. דברים שרואים מהדף של ערן לא רואים מהדף של התנועה הירוקה. אני מנהל את השיחה הזאת עכשיו במקביל ב4 שיחות ברשת ואני מבטיח לך שבכל אחת מהם יש רוח שונה. משקלול הרוחות אני רואה שמי שהיה חבר פעיל/רשום בתנועה שמח מאוד על המהלך ושמח גם על הצעד של ערן שכולל גם המשך בתנועה הירוקה ובהנהגתה בפרט!!! לאומת זאת. אני רואה שהרבה אנשים שכבר מזמן לא באמת חברים בתנועה, כאלה שלא חידשו את התפקדותם בכלל. טוענים כי המהלך נורא ולא משנה שערן נשאר בהנהגה הם כבר החליטו לתמוך בחדש. מה אתה יכול להסיק מכך? שרוב התנועה שמח על המהלך אך עדיין רוצה לראות את ערן בהנהגה ומצד שני שהיו קבוצה גדולה של "חברי" מפלגה שהם בכלל תומכי חד"ש בנשמה אך הלכו אחרי ערן בתקופת הבחירות. זה לא מספיק כדי לבנות בסיס אידיאולוגי של מפלגה גדולה. הגיע הזמן לנסות משהו אחר לתקופה מסויימת. יש כאן מהלך שיכול לחזק את התנועה הסביבתית בישראל ממפולגת 

    • יצחק ג'קי אדרי מיכאל ידידי, אחלה סיכום של הדברים קבל "שאפו" ענק, כבר כתבתי לך שכל מפלגה וארגון היו רוצים את הלהט האידיאולוגי שלך, אני ימשיך לעקוב ולקרוא.
  1. עפר סיני
    אוקטובר 31, 2010 ב- 7:17 pm

    שלום לכולם,
    קודם כל רציתי להודות למיכאל שהעלה את כל הדיון לאתר כאן, זה מאד עוזר להשאיר גם אנשים כמוני שמה לעשות, לא כל כך מחוברים לפייסבוק, בעניינים. אני מקווה גם, מיכאל, שתעביר תגובות חזרה לפייסבוק, אם הן מקבלות שם יותר חשיפה.
    ולגופו של עניין:
    אני רוצה להזכיר כמה סיסמאות שאני בטוח שכולכם שמעתם.
    "אנחנו רצים למרחקים ארוכים".
    "גם אם זה ייקח 20 שנה, אנחנו לא נוותר, כי אין לנו דרך אחרת".

    חלק מהמגיבים כאן, לפי התחושה שלי, לא מבינים מה זה דמוקרטיה. כי חברים, דמוקרטיה זה לא שהכל מתנהל כמו שאני רוצה. וזה אפילו לא שהכל מתנהל כמו שהרוב רוצה. דמוקרטיה זה לקבל, ברמה עמוקה ביותר, שייתכן שאני טועה והרוב צודק, ולנסות להבין לעומק מה בדיוק מניע את ההחלטה של "הרוב", אם היא לא תואמת את מה ואיך שאני חשבתי. ולתמוך בה, ולפעול בשביל לעצב את הדרך הנבחרה כך שתצא על הצד הטוב ביותר.

    אנשים, מקימים כאן "תנועות חדשות" ו"גושים חדשים" ו"עמותות חדשות" לעיתים מאד קרובות. וזה חלק מהילדותיות הזו – לא טוב לי? אז לא משחקים. הולכים ומקימים דבר חדש. תמיד הדבר הבא, הדבר המלהיב הבא. נו באמת. אל תמהרו לחתוך ולחפש את הדבר החדש. דברים ברי קיימא מתקיימים בזכות זה שהם מנצלים ביעילות את המשאבים שלרשותם. לזרוק את כל העבודה שנעשתה תחת הכותרת "התנועה הירוקה" כלאחר יד זה בזבזני, לא נבון ולא בר קיימא. ואגב, מה שכרגע כתבתי זו עמדה אידיאולוגית, לא פרקטית.

    לבסוף, ערן – אני באמת, באמת מעריך אותך, מעומק הלב. אתה הוא זה שדיבר בחוג הבית הראשון שבו הייתי, ועוררת בי מספיק השראה לשנות ממש את החיים שלי – להפוך לפעיל יותר משאי פעם הייתי בחיי. אני עבדתי כל כך קשה לקראת וביום הבחירות, שאפילו שכחתי להצביע בעצמי (סיפור אמיתי!). אני מקווה שלא תפגע אם אומר לך, שמשהו בטון שבו אתה משתמש במכתב ההתפטרות שלך, בפורמליות שלו אולי, מטריד אותי, ותרשה לי לומר: אני מאד, מאד מקווה שמחוייבותך לתנועה כגוף פוליטי חי ופועל נותרה כשהיתה, ושלא רפו ידיך מן העשייה. כי זו המשמעות של לרוץ למרחקים ארוכים בתנועה פוליטית: למצוא איך לשפר, גם אם לא הביעו חבריה אמון מלא במשנתך המלאה.

    התנועה הירוקה, חברים, רק בתחילת דרכה. וחברים, לא רק שאין לנו ארץ אחרת, גם אין לנו זמן להיות כל הזמן בהקמה וכל הזמן בתחילת הדרך. חייבים להתבגר קצת ולהראות את היכולת שלנו לרוץ למרחקים באמת ארוכים. חובת כל אחד ואחת כאן לדעת להתגבר על האגו האישי שלה\ו, ולהאמין שגם ההתפתחויות האלו באמת יכולות להיות הדבר הנכון, ולהאמין שגם אם לא, אזי אנחנו נשכיל לשנות את דרכנו שוב, לכיוון שהוא נכון יותר. אם נצליח, אז באמת נקיים את ההבטחה שהבטחנו לאנשים שהאמינו בנו ושחלקם עדיין עושים זאת: אנחנו כאן כדי להישאר.

    עפר.

  2. אנדרז אטינגר
    אוקטובר 31, 2010 ב- 7:53 pm

    מיכאל,
    חבל מאוד שבמקום להגיב לגופם של דברים אתה מתעסק בלשפוט, בלחלק ציונים ובעיקר להכליל ולזרוק את כל ההתנגדויות תחת מדבקת "נורא" למרות שאיש מהמתנגדים לא אמר זאת, ובעיקר להקצין ולהקצין הכל למציאות שחור לבן פשטנית בה אתה או תומך חד"ש או ציוני ואין דרך אחרת. אני כשלעצמי, מה לעשות, לא מתאים לאף אחת מהתוויות שלך. אני חולק על הרבה מדברי שני הצדדים ומסכים עם חלקם, אבל כאמור בהקצנת הדיון ובשיפוטך אתה לא משאיר הרבה מקום לדליברציה שהיא החלק החשוב בבניית תנועה פוליטית. בנתיים התוכן בדבריך מותיר הרבה שאיפות בדיוק כמו הנהגתו של אלון- אנא הפנה אותנו למקום בו הוא חולק את עמדותיו, מקשיב לביקורת, מפנים ואפילו סתם מפגין כריזמה או חבריות כמו ערן? או שמא אתם כבר יודעים את כל התשובות ולכן לא טרודים יותר בשאלות?

    • אוקטובר 31, 2010 ב- 8:04 pm

      סליחה אנדרז אבל נאמרו כאן דברים קשים ע"י אחת מהתומכות הכי ידועות של התנועה. נאמר בפירוש שהיא פורשת מהתנועה הירוקה אפילו שערן עדיין נשאר בהנהגה ורומזת שעם ערן ילך בדרך פוליטית חדשה אז היא תבואו אחריו. אותם דברים נאמרו במקומות שונים ברשת ובפייסבוק ע"י תומכי חד"ש ידועים שאפילו מזכירים את העובדה כי עכשיו הם חוזרים להיות תומכי חד"ש. אבסורד. איך אתה יכול לחזור להיות תומך של משהו שאתה כבר תומך בו. קשה לי עם העובדה שערן לא הגיב לאותה תגובה ספציפית.אך אנחנו מנסים לדבר בטלפון ( אני כרגע בהרצאה )
      אגבת לא מדובר כאן על מי ינהיג מדובר כאן באיזה דרך. יכול להיות שערן מנהיג טוב יותר מאלון אבל לא את הדרך שלו בחרנו.

    • אוקטובר 31, 2010 ב- 9:54 pm

      אני רוצה להמשיך את התגובה שלי. עשיתי קצת סבטוחה. זאת השניה.
      אתה צודק ++ אבל למרות זאת אתה לא מבין שזה בדיוק העניין. העולם באמת אינו שחור או לבן וזאת שנינו מבינים. אני למשל מבין שיש לשמור על איזון בין הרצון לשלום בכל מחיר ובין שמירה על ביטחון המדינה. בחד"ש השלום הוא בכל מחיר. לא משנה אם יש אלפי קטיושות מעזה או פיגועים בל אוכלסיה בירושלים. הם תמיד יפגינו בעד השלום למרות שרוב המדינה יקרא להם הזויים או בוגדים. זאת בדיוק הסיבה לכך שהשמיכה שאלון טל מתכוון לפרוש היא הבחירה הנכונה, היא הצבע האפור שאתה מדבר עליו, ולא לא מדובר בטישטוש הפן המדיני או הפיכה למפלגת נישה. יש כאן אידיאולגיה של חתירה לשלום אבל לא בכל מחיר ולא תחת כל דגל.
      דווקא המתנגדים לעזיבת ערן את עמדת היו"ר הם שלא רואים את הצבע האפור וטוענים שמרכז המפה הפוליטית מיועד רק לאלה שאין להם אידיאולגיה או רצון אמיתי לשלום.
      באותה נשימה בדיוק. אותם אנשים שהביאו אותי לסערת הרגשות ( לא רק בפוסט זה אלא בכמה מקומות שונים ברשת ) הם שרואים רק שחור או לבן. "ערן לא יו"ר אז אני פורש ". וכל זאת למרות שערן כתב שהוא ממשיך בהנהגת התנועה. אגב גם דיברתי איתו בטלפון עכשיו והוא אכן לא התכוון ליצור פילוג כזה.

      • Ira
        אוקטובר 31, 2010 ב- 10:10 pm

        אני חושב שרב הטררם על פרישת ערן זה כי אנשים לא היו בועידה ולא יודעים על ההצבעה, ולכן לא מבינים מה הוא עושה בעזיבה שלו. צריך פוסט (או עדיף מכתב לחברים) שמסביר שהוא לא טורק דלת אלא מפנה מקום בהתאם להצבעה שהעדיפה את דרכו של טל.

        אני שם לב שהוא אפילו לא מספר אם הוא מעמיד את עצמו לראשות המפלגה בבחירות הקרובות! מי אמר שהוא לא יבחר שוב? הוא רק מפנה את המקום לאלון טל לארגן את הועידה הבאה כדי לעצב אותה בדרכו ולנסות את כוחו בהנהגה לחודשיים-שלושה על הועידה (מתי, באמת?) אבל אין שום הבטחה שהוא לא יציע מחדש את מועמדותו ואפילו יבחר.

  3. אוקטובר 31, 2010 ב- 9:04 pm

    מדהים לראות באיזה דרך מכובדת ולא אופיינית לפוליטיקה הישראלית ערן נוקט. יישר כח.

    אני מתנגד למיצוב שערן וגרשון ניסו ליצור לתנועה הירוקה ועם זאת אני חושב שבתנועה אשר מעמעמת דגלים יש כשל מוסרי. אני חושב שיש לנו אפשרויות אחרות. הצגתי את חלקן בפוסט שפרסמתי לפני הועידה ואני כרגע מנסה, בעזרתם של חברים אחרים בתנועה, לקדם חלק מהרעיונות האלה.

    יחד עם זאת כמו שאמרו כאן קודם דמוקרטיה מבוססת גם על פשרות ודמוקרטיה טובה, בעיני, גם על הסכמיות. אני מקווה מאד שערן ישאר מנהיג בתנועה הזו ונשכיל למצוא את הדרך שהיא גם מוסרית וגם אסטרטגית (את הטקטיקה נשאיר לאדלרים ושות').

    ותודה למיכאל-עבודת קודש-קורדובה

  4. Ira
    אוקטובר 31, 2010 ב- 9:20 pm

    כיון שאני לא בפייסבוק מסיבות אידאולוגיות, חבל לי שרוב הרבשיח הזה לא פתוח לכולם כמו הבלוג, אבל הנה זה פה, בקטן.

    ערן איש מקסים, מלא אנרגיה, רהוט, מיודע, עובק מסך, לדעתי כנראה יותר מכל אחת מהאופציות האחרות שעלו בועידה, אבל זה לא צריך להיות השיקול היחידי למספר אחת ולפנים של המפלגה. מה לעשות שהוא יותר איש שטח. כמו שאמרתי בשיחה הקודמת בנושא – הוא איש שעושה הרבה ומדבר מעט. יש לו את כל הכוונות הטובות ואני מעדיף את הדרך שלו, אבל מה לעשות שהקופה ריקה, אין דוברות כבר שנה וחצי, אין שיווק של הרעיונות המורכבים שלנו לעם, נעלמו 90% מהחברים. באמת שאני אוהב את ערן, דעותיו ודרכו, אבל נראה שהוא לא החומר שממנו עשויים ראשי מפלגות וחברי כנסת. אולי עורך דין זה לא הרעיון הכי רע כרגע, אין לי מושג.

    בכל מקרה פיצול זו שטות ממדרגה ראשונה. אין לאף אחד ואסור שיהיו מונופולים על רעיונות טובים, וחשוב שהרעיון יעבור את אחוז החסימה, לא האנשים הספציפיים. הסיבה שאנחנו רוצים להתאחד עם הירוקים זה לא כדי להוציא אנשים מהמשחק אלא כדי להוציא רעיונות מוטעים ומטעים מהאופציות בקלפי.

    קחו דוגמא מהמערכת האמריקנית. בתוך כל מפלגה אפשר למצוא משמרנים דרך ליברלים ועד רדיקאלים, אבל הם משתפים פעולה. הם חיים טוב עם הרעיון של מפלגה כמטריה רחבה מאוד של טווח דעות שפועלים ביחד. היה נסיון מוזר לאחד את השמאל אחרי הבחירות, אבל בישראל רגילים יותר מדי לפצל ולריב על קוצם של יודים – אלו לא מוכנים להכיר בנכבה ואלו לא מוכנים לזהות יהודית מדי – במקום לפעול ביחד כגוש מגוון. הייתי רוצה שיהיה גוש ירוק גדול שיורכב מדם נקי ולא מהאיכס הישן. שלא יאסוף פנימה סתם פורשים מפורסמים ממפלגות אחרות ולא יירק החוצה אנשים בגלל התחשבנויות אישיות. אני מקווה שאלון טל מסוגל לנהל את המטריה הרחבה שהוא מציע להקים, אני לא מכיר איך האיש הניהול, או יחסים בינאישיים אבל אני מקווה שהוא יוכל להפוך את הכיוון של ההתרסקות הנוכחית שתמריא מחדש, ואין לי ספק שאם ערן יפרוש זה יזיק לכולנו. אני מסכים עם מיכאל שגם הצהרות פירוק ובידול הן מיותרות ועל גבול האבסורד. התפרקות הקהילה לפי אנשים במקום לאחד אותה מסביב רעיונות זה סוג הפוליטיקה הישן והלא-מקיים שנוגד את עקרונות החשיבה שלנו.

  5. אוקטובר 31, 2010 ב- 11:37 pm

    אני מעריך מאוד מאוד את ערן וכמדומני שותף מלא לדעותיו המדיניות (שמאל ציוני) והכלכליות (סוציאל-דמוקרטיה). אך אני חושב שהכיוון שאליו דחף, כפי שבלט בין השאר בויכוח על יוזמת "אפשר אחרת"שהתעורר בבלוג בונים בתי"מ ז"ל, היה בעייתי.

    זה היה הופך את התנועה הירוקה למשהו באמצע בין מרצ לחד"ש, מין מפלגת דב חנינים כזו. למצביעי ימין-מרכז היא היתה מחוץ לתחום ומצביעי השמאל המעטים שעוד נותרו לא היו קונים (ואם היו קונים זה לא היה מועיל – המטרה אינה לגנוב מנדט ממרצ או מנדט מחד"ש, אלא להגדיל את סך המנדטים משמאל לליכוד).

    ההצבעה בוועידה הוכיחה בגרות ודמוקרטיה והמהלך שעשה ערן ראוי ואצילי.

    למצביעי מפלגות אחרות הקוטלים את הדרך החדשה ואת אלון טל עניתי פה
    http://www.blacklabor.org/?p=23524#comment-319526

  6. אוקטובר 31, 2010 ב- 11:39 pm

    בקצרה:
    לפני ההצבעה ערן נאם על הערכים של התנועה, ערכי הקיימות שאסור לטשטש ועל הסיפור שלה.
    אני חושב שזה היה נאום מצויין והסכמתי איתו ב100%, הדבר היחיד שלא הסכמתי איתו היה שהם עומדים בסתירה לפנייה למרכז ופרישת מטרייה רחבה.
    זאת משום שאני חושב שערכי הקיימות החדשים שהתנועה הירוקה מביא נוגעים לשורש הציונות שנמצא מעבר לשמאל וימין- שורש של תנועה שמבטיחה הישרדות- קיימות- ושורש של תיקון עולם, שאומר שהמדינה צריכה לחיות בשלום עם התמונה הכללית. לחיות באקולוגיה מדינית או משהו כזה.

    התרשמתי שערן הוא אדם עם תפישת עולם, שיודע לסחוף ויודע להנהיג. אולי בתחום הניהולי יש לו בעיות, אבל למרות שהצבעתי להצעה של אלון אני בהחלט רוצה לראות את ערן בהנהגה אם לא בראש התנועה, אם יצליח לעשות סינטזה בין הדרך של אלון שנבחרה לדרך שלו, ולהוביל אותה. או לחילופין לשכנע אותי מחדש בדרך שלו בבחירות.

  7. אנדרז אטינגר
    אוקטובר 31, 2010 ב- 11:59 pm

    אני מסכים לגמרי עם עירא לגבי חוסר הקיימות של גישות היפרדות לפי אנשים במקום איחוד מסביב לרעיונות ומצטרף לברכות של אורי למיכאל על קיום העבודה המתישה של ניהול דיון במקביל בפלטפורמות הקיימות ברשת- כל הכבוד.

  8. נובמבר 1, 2010 ב- 2:28 pm

    תודה חברים. ואני אשמח גם לעזרה בכתיבה ובעריכה.
    ותודה מיוחדת לאיתי אשר על התמיכה ב"עבודה שחורה"

  9. אבי דבוש
    נובמבר 1, 2010 ב- 2:39 pm

    מתחבר לדבריו של עפר.השליחות נותרה אותה שליחות והיא רלוונטית מתמיד וזה הזמן לפתח ולגלות בגרות ולצמוח אל הגשמתה, גם אם לא תממש את כל הפנטזיות שלנו. אנחנו נמצאים בצומת בה כולנו מבינים שהרכב (ההיברידי, הלא ממונע, מה שתרצו..) נתקע. כולנו צריכים למחול על כבודנו הרגעי והלא חשוב ולדת לדחוף אותו בכל כוחנו. הכיוון? עליו נחליט ביחד כמפלגה דמוקרטית המקיימת דמוקרטיה מהותית והשתתפותית ולא פרוצדורלית

  1. אוקטובר 31, 2010 ב- 10:50 pm

להשאיר תגובה

